Publicerat Januari 30, 200917 yr Var plastar du det? Pappas fru får med sig till jobbet Tyvärr har hon sagt upp sig så jag får skynda mig att bestämma mig vilken kula, laddning och hastighet + att jag får skynda mig att varifiera det innan hon byter jobb i mitten av nästa månad. Men det känns som om 55grs Nosler Balistic silvertip i ca 1100m/s kan bli giftigt MVH/Jocke
Publicerat Februari 21, 200917 yr Författare Idag gjorde jag en sak som jag tänkt på länge, nämligen en "dot till MOA-konverterare". Behovet aktualiserades än mer på Hacksjön förra helgen då inskjutning skedde på 200 meter. Med viss avvikelse från riktpunkten så började den omständliga huvudräkningen ("hmm, det borde bli 4 klick i sida eller?"). Well, NO MORE! Skapade en enkel tabell för Conquesten på max förstoring. Nu är det bara att avståndsoberoende "mäta" med dottarna och skruva. Klart! Jag väljer att kalla prickarna för "dots" eftersom de inte är mildots på 20x. Tänk vad livet hade varit enklare med medförstorande mildot och cm-klickjustering...
Publicerat Februari 21, 200917 yr Du får hojta till så fixar jag, eller rättare sagt frugan, inplastning åt dig.
Publicerat Februari 21, 200917 yr Författare Du får hojta till så fixar jag, eller rättare sagt frugan, inplastning åt dig. Jag ska väl f-n inte kasta in handduken än?