Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är ni me att starta ett jaktlag för älg och björnjakt ?

Featured Replies

Publicerat
:) Ängel där

/Lasse

Pacco, jag är synnerligen intresserad, särskilt om det är som så att man har småviltsjakten med på det hela...

Har du någon form av prisuppfattning/typ pris

/C

• Svar 77
  • Visningar 9,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Hej Pacco!

Låter som en toppen ide, är helt klart intresserad. Har både älg och björn hundar.

Mvh Kolja

Publicerat

Kul idé, hoppas det kan fungera i praktiken också :)

Publicerat
Fan nu såg jag att du är ifrån Kumla !

Min sambo kommer där ifrån !

Där ser man!! Värden (Närke) är liten.................... :)

Publicerat

Sa inte Norrskog upp alla arenden så det lär ju finnas en hel del marker att få tag i till hösten. :)B)

Publicerat

låter som en bra idé.

beroende på kostnad så är jag intresserad

Publicerat

Jag är gärna med jakt kan det aldrig bli för mycket av./Andre´

Publicerat

Intressant kanske man skulle signa sig....

Publicerat

Bara jag får tag på ett knog efter studenten så kan det nog vara intressant! Men det kan ju vara bra med en inkomst lixom :rolleyes:

Publicerat

Är intresserad men vill nog först veta var prislappen hamnar..

Publicerat
:rolleyes: Ängel där

/Lasse

Och du plockar upp mig på vägen dit....? :lol:

Publicerat

Ok det verkar som intresset är mkt stort att min PM korgen blev full !!

:rolleyes::lol: :lol: ^_^

men jag skulle behöva lite hjälp nu för att styra upp det hela , VI beböver ett namn till jaktlaget , jaktledare helst erfaren eller har en bra ledarskap , vice jaktledare , kassör , och allt va som behövs mm .

Hur många ska vi vara?

om vi blir många så får det fasiken inte bli bråk och alla ska sammarbeta så gott det går + att det blir roligt att träffas för att jaga umgås och ljuga lite ihop vid elden . att ha ihop roligt helt enkelt !

priset per hektar ligger på ca 5kr ej över 10 kr

Publicerat

Vad är det för upplägg vi pratar om? Kan man tänka sig en eller två gemensamma veckor per år då man jagar älg/björn tillsammans, eller blir jakten sådan att det krävs att man bor rätt nära jaktmarken?

Publicerat

:rolleyes::P:D :D

men jag skulle behöva lite hjälp nu för att styra upp det hela , VI beböver ett namn till jaktlaget , jaktledare helst erfaren eller har en bra ledarskap , vice jaktledare , kassör , och allt va som behövs mm .

Hur många ska vi vara?

om vi blir många så får det fasiken inte bli bråk och alla ska sammarbeta så gott det går + att det blir roligt att träffas för att jaga umgås och ljuga lite ihop vid elden . att ha ihop roligt helt enkelt !

Hur stort är ett "rimligt lag" jag vet inte men mellan 20 och 25 man verkar rimligt, det kommer alltid att vara tre till sju st som inte kan vara med och jaga på grund av familjeåtaganden elller annat.

Urvalet får du göra Pacco, det är du som startade tråden, lottning känns som ett annat alternativ mellan de som visat intresse.

Rimliga stadgar styr det hela, icke deltagande i tre år i rad eller icke deltagande i den förmodade passröjningshelg man har i slutet av maj!? medför att man får ställa sin plats till förfogade,

det håller laget aktivt och motiverat,

För det fall att jag skulle få plats i laget, ställer jag gärna upp som kassör, det är något som jag har administrativt stöd för på jobbet.

Namn och så vidare, tja äras bör den som äras skall, jaktlaget "trådskapares efternamn", jag har ingen vetskap om vem som är lämplig att vara jaktlagsledare.

Som ett rent sidospår kan jag ange att jag är nybliven singel och ser en chans att utöka min jakt på detta sätt som något mycket intressant.

/Christian

Publicerat

:rolleyes::P:D :D

Hur många ska vi vara?

Ok, är det inte mer kan jag ta 2000ha själv.... B)

Publicerat

Jag är definitivt intresserad! Fast det beror ju såklart på hur upplägget blir. Jag har hund.

Men ett jaktlag med forumister låter som en skitkul ide

Mvh Rikard

Publicerat

ok har varit i kontakt med Holmenskog nu och dem är intresserad men vill se ett upptlägg först !

jag skulle vilja att ha hjälp med att skriva ett upplägg hur vi skulle kunna sköta det hela ,han blev mkt positiv när jag sa att det var ett forum med en hel del jägaren ,och att vi var väldigt blandade folk från hela sverige ung som gammal OCH ÄR SKÖTSAMMA , sen måste vi fixa in tjejer/kvinnor me , .

men jag är så dåligt själv på att skriva såna typer att handlingar , vi skulle ha pratat ihop oss

solna christian skulle ställa upp som kassör om allting flyter på bra

behöver ett förslag att där vi kan chatta med varandra live eller prata med varandra live tex skype. har både video röst chatt live Gratis !

Om det finns ett sådan funktion här självklart ska vi använda det!

Sen rösta jag som förslag till namn till jaktlaget : jaktsnack viltvårdförenig

jag skulle behöva kandidater till jaktledare vice jaktledare .

pm mig tack !

mvh cristian

Publicerat

Christian,

du borde ha ett PM, jag har lite funderingar som kanske kan vara till hjälp

/Christian

Publicerat

Jag är intresserad :D

Publicerat

Tja, även jag är intresserad! Vore intressant och veta lite om upplägget som någon nämnde lite längre upp - vissa av oss bor ju "ganska" långt söderut...

MVH

K9

Publicerat

Som jag ser det så brukar det inte vara några problem för oss i från söder att komma iväg någon vecka upp för att jaga, svårare blir det att komma iväg för att hjälpa till med nödvändiga saker typ saltstenar röja pass fixa ved etc.

Kanske går att lösa med en lite dyrare andel i jaktlaget, vet flera som har det så.

Hur lösa boende när vi är där, Husvagnar stugor eller vad står till buds?

/Lasse

Publicerat

Det här var synerligen intressant om det är septemberjakt.

Jag kan mycket väl tänka mej vara med.

Publicerat

Låter ju som en mycket bra idé lycka till, är ju redan med i ett jakt lag. Men detta är ju jätte bra för de som har svårt att komma in i ett jaktlag.

Publicerat
ok har varit i kontakt med Holmenskog nu och dem är intresserad men vill se ett upptlägg först !

jag skulle vilja att ha hjälp med att skriva ett upplägg hur vi skulle kunna sköta det hela ,han blev mkt positiv när jag sa att det var ett forum med en hel del jägaren ,och att vi var väldigt blandade folk från hela sverige ung som gammal OCH ÄR SKÖTSAMMA , sen måste vi fixa in tjejer/kvinnor me , .

men jag är så dåligt själv på att skriva såna typer att handlingar , vi skulle ha pratat ihop oss

solna christian skulle ställa upp som kassör om allting flyter på bra

behöver ett förslag att där vi kan chatta med varandra live eller prata med varandra live tex skype. har både video röst chatt live Gratis !

Om det finns ett sådan funktion här självklart ska vi använda det!

Sen rösta jag som förslag till namn till jaktlaget : jaktsnack viltvårdförenig

jag skulle behöva kandidater till jaktledare vice jaktledare .

pm mig tack !

mvh cristian

varför inte Jaktsnack Jaktklubb -_-

om man räknar lite

låt oss säga att vi får tag på 10 000ha x 7:- (rimligt pris här uppe?) = 70 000 / 25 st det är ju inte mer än ca 3000:- /skalle

nu vet jag inte vilket avtal "vi" får med holmen, men där jag jagar just nu har vi ingen arrendeavgift, däremot har vi ganska höga fällavgifter, viket går "hand i hand"

Publicerat

Är ju en bra ide helt klart, men har själv jakt i september hur mkt som helst, men är ju kul å jaga på nya marker är ev intresserad, men inte på några varg marker.