Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Är ni me att starta ett jaktlag för älg och björnjakt ?

Featured Replies

Publicerat

nu har många visat intresse för att vara med det är skit kul och nu ska vi styra upp det hela så att det passar helst alla !

solna christian hade lite idéer om hur vi skulle lägga upp det hela och ska kolla med honom om jag kan lägga upp det hela här eller om han kan lägga in förslaget själv .

samt ett hemsida för alla som är intresserad att vara me i jaktlaget där vi kan kommunicerar oss mellan ,vi behöver en som kan snickra upp en enkelt där vi kan presentera oss mm inom stängda dörrar !

vi har nu förslag på en jaktledare !

en kassör

men det saknas en vice jaktledare en kandidat ?

+ alla som ska ingå i föreningen kandidater behövs !

kolja kunde skriva ett presentation till skogsbolaget

jag kommer att fixa ett mail där ni får skicka info om er till mig och ni kommer att få en länk för att logga in för för jaktlagets hemsidan !

mina uppgifter kommer att skickas till er me !

mvh cristian

• Svar 77
  • Visningar 9,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
nu har många visat intresse för att vara med det är skit kul och nu ska vi styra upp det hela så att det passar helst alla !

solna christian hade lite idéer om hur vi skulle lägga upp det hela och ska kolla med honom om jag kan lägga upp det hela här eller om han kan lägga in förslaget själv .

samt ett hemsida för alla som är intresserad att vara me i jaktlaget där vi kan kommunicerar oss mellan ,vi behöver en som kan snickra upp en enkelt där vi kan presentera oss mm inom stängda dörrar !

vi har nu förslag på en jaktledare !

en kassör

men det saknas en vice jaktledare en kandidat ?

+ alla som ska ingå i föreningen kandidater behövs !

kolja kunde skriva ett presentation till skogsbolaget

jag kommer att fixa ett mail där ni får skicka info om er till mig och ni kommer att få en länk för att logga in för för jaktlagets hemsidan !

mina uppgifter kommer att skickas till er me !

mvh cristian

detta låter väldigt intressant beroende på hur upplägget blir men ska bli intressant att följa i detta

Publicerat

Klart man är med om det finns plats, :P

Nu ska jag läsa vad ni kokat ihop :)

Publicerat

Anmäler mitt intresse!!

/Johan

Publicerat

Skulle va kul att veta vad arrendet blir per skalle samt hur mkt mark som ingår.

Och som skurebo sa , boende ?

Som sagt vi från söder kanske åker upp ett par ggr per år.

Då vill i nog va ett par som samm åker / kanske till och med kan dela på en "del/plats" beroende på pris.

Du kan väll höra av dig Pacco när du vet mer.

Mvh..

Publicerat

Låter väldigt intressant detta. Om något år kommer jag troligen flytta närmare Skellefteå, - å' då vet jag inte om det överhuvud taget finns möjlighet jaga med laget där jag ingår idag (jagar på samfälle). Så, klart att man måste anmäla intresse ^_^

Publicerat

Det finns ju vissa aspekter som måste lösas innan.

Älg-trac, 30 000:- (vi löste det i mitt nuvarande jaktlag genom att helt enkelt sälja alla vuxna djur till ett slakteri ett år, det räntar på rätt bra i klubbkassan, kalvarna delade vi på.)

Publicerat

Frågan är om inte en gemensam Camp är det viktigaste där folk kan ställa upp sina husvagnar, tält eldstad skogsslakteri byggas ,hundgårdar....säkert har nån medlem en fyrhjuling att låna ut i början....eller så har jag en extra ryggsäcksmes ;);) .

Västerbottens och norrbottens inland finns det ganska gott om ödekåkar kanske en sådan vore ett alternativ om det ligger på marken...ofta billiga.

Publicerat

Jag har 6-hjuling med vangn men, jag skulle gissa att medel åldern på ett sånt här lag inte blir så hög så varför inte göra som förr. Att skogs slakta och bära med "mes" har sin tjusning det ochså. Alla kanse inte ser det som jag, med att i lungn och ro efter avslutad jakt bära kött med en pilsner i näven mot bas lägret kan vara hur kul som helst. Det strässas allt för mycket i många älg lag och det ska vara så rationellt som möjligt, är det det vi längtar efter nu i februari månad. Jag ler åt några natt övningar från i höst med ett glatt gäng med pannlampor och många skratt.

Publicerat

Ja är rävtillgången bra kanske man är lite intresserad.. ;)

Publicerat

Jag ställer mej till förfogande till vad nu som kan behövas. Detta va en super ide pacco.. =)

Hoppas på att de kan lossna mer sådan ider```=)

Publicerat

Tjenare allihopa !

jag har PM er med mitt namn + tel och ett mail där ni kan anmäla intresset , ni kan skriva om ni är intresserad av att gå med hund , eller vill jaga utan eller bägge delar !

jag kommer att lägga upp om ni har hund brevid ert smeknamn på listan under jaktsnack Jaktklubb under uppbyggnad !

Om ni vill kandidera till platserna säg till tack !

nu blir det enklare att skicka mail till alla samt att alla få info samtidigt !

jag försöker att få lite mer info om jakten arrende mm snart jag försöker att fixa allt så fort det går men tyvärr så finns det bara 24 h per dygn!

Ni som inte har fått ett PM av mig kan skicka igen !

mvh cristina

Publicerat
Tjenare allihopa !

jag har PM er med mitt namn + tel och ett mail där ni kan anmäla intresset , ni kan skriva om ni är intresserad av att gå med hund , eller vill jaga utan eller bägge delar !

jag kommer att lägga upp om ni har hund brevid ert smeknamn på listan under jaktsnack Jaktklubb under uppbyggnad !

jag försöker att få lite mer info om jakten arrende mm snart jag försöker att fixa allt så fort det går men tyvärr så finns det bara 24 h per dygn!

mvh cristina

Du får väl säga till om du behöver någon hjälp (går just nu hemma och tar ut lite flextid) kan kanske vara bejälplig i några ärenden.

Publicerat
Tjenare allihopa !

mvh cristina

bytt kön igen? :):lol:

Publicerat
Ja är rävtillgången bra kanske man är lite intresserad.. :lol:

Jag kommer att se till och ombesörja en par åtlar på marken...det svär jag på....

Publicerat
Jag har 6-hjuling med vangn

Och jag har två fyrhjulingar med vagnar till, det är ju en bit att åka med släpvagn från Söderhamn kanske, men inget som är omöjligt om det skulle behövas.

Hur ser markförhållandena ut där det är tänkt att vi ska vara?

Stenigt?, kuperat? myrar?, ja ni fattar.. :lol:

Publicerat
Jag kommer att se till och ombesörja en par åtlar på marken...det svär jag på....

Låter som en bra ide... För det är LITE väl långt att pendla till skelefteå området från Norr om Boden för att göra åtel :lol:

Sen ska det ju jagas älg åxå... Då brukar det kunna bli en hel del fint åtelmaterial och med alla jaktsidan frälsta lär det nog inte bli några problem att ombesörja att detta kommer på rätt ställe... :)

Publicerat
Låter som en bra ide... För det är LITE väl långt att pendla till skelefteå området från Norr om Boden för att göra åtel ;)

Sen ska det ju jagas älg åxå... Då brukar det kunna bli en hel del fint åtelmaterial och med alla jaktsidan frälsta lär det nog inte bli några problem att ombesörja att detta kommer på rätt ställe... :o

Sen brukar man få överkörda renar av renskötarna om man frågar....

Och sådana är det gott om i norr och västerbotten...

Publicerat

Vadå..överkörda renar eller renskötare ?? ;)

Publicerat
Sen brukar man få överkörda renar av renskötarna om man frågar....

Ja det vete faan det. Här är det dåligt med dom.. eller i alla fall så man får sig nå renar är det dåligt med.. Måste försöka ta mig ett snack med några till nästa år så man har "förbokat" :D

Publicerat

pacco du har pm.

Publicerat

Allt går väl på åteln...

Publicerat

låter intresant :P

har tillgång till en e-söks hund som spårar allt med klövar :lol: sen har jag snart en löshund till rovvit och älg!

Publicerat
bytt kön igen? :lol: :lol:

H vete nej har inte bytt men fortsätter jag med cristina så kanske jag ska göra det ! :lol: vi behöver ändå kvinnor :P

Publicerat

hej alla !

jag har skickat ett mail till alla som har skickat mig ett pm !

och om jag har missat er kan ni skicka mig ett pm igen !

mvh cristian