Publicerat Februari 6, 200917 yr hej tänkte bara öppna en tråd som handlar om varberger studsare. hittade ingen annan tråd.
Publicerat Februari 6, 200917 yr hej tänkte bara öppna en tråd som handlar om varberger studsare. hittade ingen annan tråd. Nångång har jag lagt ut en tråd! Visst e dom underbara?
Publicerat Februari 7, 200917 yr hej tänkte bara öppna en tråd som handlar om varberger studsare. hittade ingen annan tråd. Jag hakar på. Har en 757 Lyx i cal. 308win. Ett grannt vapen med otrolig precision. Hade vapnet ute på annons här men ingen nappade och lika bra e väl det.(Gick i bössbytar tankar men har varbergern kvar tillsammans med en SAKO TRG-S 7mm rem mag...) Vad har ni för modeller på era varbergare då??? Mvh grävUppland........
Publicerat Februari 7, 200917 yr Jag hakar på. Har en 757 Lyx i cal. 308win.Ett grannt vapen med otrolig precision. Hade vapnet ute på annons här men ingen nappade och lika bra e väl det.(Gick i bössbytar tankar men har varbergern kvar tillsammans med en SAKO TRG-S 7mm rem mag...) Vad har ni för modeller på era varbergare då??? Mvh grävUppland........ Snart har jag en 717 jag me Ska köpa en 6,5 när jag sålt min nuvarande ^^
Publicerat Februari 22, 200917 yr själv har jag en 717 i 6,5x55 otrolig precition, det vapnet kommer jag nog aldrig att göra mig av med.
Publicerat Februari 22, 200917 yr själv har jag en 717 i 6,5x55 otrolig precition, det vapnet kommer jag nog aldrig att göra mig av med. Jag har beställt en nu! Hoppas bara att jag får skicka iväg min gamla 6,5:a snart
Publicerat Februari 22, 200917 yr Får väl citera Lennart Hjäkel i jägarna: "Ja Olle! fina grejer Vaarberger!"
Publicerat Februari 22, 200917 yr Har en 717 i 308Win, säger som tidigare skribenter, ÄLSKAR den bössan...
Publicerat Februari 22, 200917 yr Vicken tur ni är på jaktsidan och inte robsoft, där törs man inte nämna att man har en Varberger. Har ingen själv men kompisen har en i 9,3x62 och är supernöjd. Har provat den och tyckte den var riktigt mysig att skjuta med. Akilleshälen är väl deras lösa rekylklack. Har inte sett hur det ser ut men tydligen bör den bäddas för att stocken inte ska spricka. Kompisen ska göra det på sin. Men det är ju lite skillnad i rekyl mellan 6,5 och 9,3 åxå
Publicerat Februari 22, 200917 yr Jag har också en i 6,5x55, men jag är inte bara positiv. Först det jag tycker om. Underbar precision när man har hittat rätt laddningar, bra och distinkt trycke. Så till det negativa, trivs ej med stocken (får inte rätt känsla vid snabba anläggningar), dålig slutstycksgång. Men å andra sidan används den mest till "enskottsjakt" där jag har gott om tid.
Publicerat Februari 22, 200917 yr Jag har också en i 6,5x55, men jag är inte bara positiv. Först det jag tycker om. Underbar precision när man har hittat rätt laddningar, bra och distinkt trycke. Så till det negativa, trivs ej med stocken (får inte rätt känsla vid snabba anläggningar), dålig slutstycksgång.Men å andra sidan används den mest till "enskottsjakt" där jag har gott om tid. kan faktiskt hålla med dig om både det positiva och negativa. tycker trycket är alldeles underbart och kolven är lite lång för min axel tycker jag. men funkar bra med kikaren jag har . tycker att slutstycks gången är bra men är lite för trögt när man har skjutit ett skott och ska ladda om. hoppas ni fattar kom inte på något bra sätt att beskriva det där sista jag skrev hehhe
Publicerat Februari 22, 200917 yr kan faktiskt hålla med dig om både det positiva och negativa. tycker trycket är alldeles underbart och kolven är lite lång för min axel tycker jag. men funkar bra med kikaren jag har . tycker att slutstycks gången är bra men är lite för trögt när man har skjutit ett skott och ska ladda om. hoppas ni fattar kom inte på något bra sätt att beskriva det där sista jag skrev hehhe Slutstyckena på Varberger är ju så precist gjorda... Därför dom går lite trögt
Publicerat Februari 22, 200917 yr Slutstyckena på Varberger är ju så precist gjorda... Därför dom går lite trögt Jaha, det är därför!! Och stocken är för lång för att??
Publicerat Februari 23, 200917 yr Därför att även jag som är 2meter ska kunna trivas med den hehe jag är 1.90 men tycker ändå han ä lite långXD
Publicerat Februari 23, 200917 yr Vicken tur ni är på jaktsidan och inte robsoft, där törs man inte nämna att man har en Varberger. Har ingen själv men kompisen har en i 9,3x62 och är supernöjd. Har provat den och tyckte den var riktigt mysig att skjuta med. Akilleshälen är väl deras lösa rekylklack. Har inte sett hur det ser ut men tydligen bör den bäddas för att stocken inte ska spricka. Kompisen ska göra det på sin. Men det är ju lite skillnad i rekyl mellan 6,5 och 9,3 åxå Min 757 lyx va plastbäddad redan från fabriken...... Mvh grävUppland..........
Publicerat Februari 24, 200917 yr Jaha, det är därför!!Och stocken är för lång för att?? För att du ska ha nåt att fråga om!
Publicerat Mars 1, 200917 yr Jo det står en 308:a i skåpet. Skjuter bra och jag tycker speciellt om trycket. Dock haft problem med "klaffen" som gör att man kan lossa slutstycket. Denna har jag bytt två ggr. Vapen handlaren hade dessutom denna detalj på lager och jag behövde ej avsluta min utläggning om problemet innan han hade plockat fram delen.
Publicerat Mars 1, 200917 yr Finns en artikel i mya Jakt & Jägare om Varberger/Kongsberg/Lakelander med historik mm. Säkert intressant för er!
Publicerat Mars 1, 200917 yr http://www.blocket.se/vi/20484889.htm?ca=8_s Tips.............. Måste erkänna att den är rätt snygg........
Publicerat Mars 15, 200917 yr http://www.blocket.se/vi/20484889.htm?ca=8_sTips.............. Måste erkänna att den är rätt snygg........ ' aa den var riktigt fin
Publicerat Mars 15, 200917 yr En riktigt bra grisvaksbössa onekligen med tanke på kaliber och sikte..
Publicerat Maj 6, 200917 yr Nu har jag fått till min nyinköpta Varberger 717 Hade ju lite problem med inskjutningen, men killen på affären bytte klackar på den och då gick det skitbra Har skjutit in den idag, så nu går den mitt i på 90 meter. SÅ GLAD
Publicerat Maj 7, 200917 yr Nu har jag fått till min nyinköpta Varberger 717 Hade ju lite problem med inskjutningen, men killen på affären bytte klackar på den och då gick det skitbra Har skjutit in den idag, så nu går den mitt i på 90 meter. SÅ GLAD det är fint jäkligt fina bössor det där skjuter den inom en enkrona som var varbergers garanti när de sålde bössorna då??