Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny bössa på G

Featured Replies

Publicerat

Klart du ska slå till!!! Sen måste du ju byta bort SPS:en mot nåt grövre............................ ^_^

Publicerat
Vad jag ska ladda med har jag ingen aning om.. blir nog ngt fabriksladdat i brist på tid är jag rädd.

Whooohaaa!!!.... ^_^ SMK 168:or 350kr/100st på vapen & skytte, Vihtavuori N140 42,0-43gn och bomkontakt! Det första du gör är givetvis att slitsa en hylsa vid halsen och trycker ned en kula lite lätt, lägg patrasket i lådan och stäng slutstycket. Dra ut slutstycket försiktigt så att inte patronen trycks ihop varvid du mäter COl och laddar därefter.... Skjut å njut å då menar jag inte med frugan. B):P:(

Publicerat
  • Författare
Whooohaaa!!!.... :blink: SMK 168:or 350kr/100st på vapen & skytte, Vihtavuori N140 42,0-43gn och bomkontakt! Det första du gör är givetvis att slitsa en hylsa vid halsen och trycker ned en kula lite lätt, lägg patrasket i lådan och stäng slutstycket. Dra ut slutstycket försiktigt så att inte patronen trycks ihop varvid du mäter COl och laddar därefter.... Skjut å njut å då menar jag inte med frugan. ;):PB)

Hahaha =) Låter som en plan, ja.. det mesta du skriver ;)

Publicerat

Ett vapenskåp utan en .222a är helt enkelt inte komplett. Man behöver denna stora lilla patron, så enkelt är det. Den kan skrämmas upp till att bli en utmärkt rådjurspatron och den kan tas ned till rent blodfattiga nivåer för att skjuta trubbnosade helmantlar.

Tyvärr, en .308a gör inte det jobbet. Den gör ett annat jobb. Jag har naturligtvis både en 308a och en 222a. Se till att inte göra bort dig nu och lyssna inte på vad MrMauser säger. Han kommer snart att få käka upp mina eftersökskalsonger enligt ett snart två år gammalt vad och vi kommer att slippa honom här på forumet därefter, det finns inte en chans att han överlever detta :blink:

Publicerat

Det måste ju vara fär att du kastat långa lystna blickar efter min Win70 som du gjort detta val;)

Det är ju helt naturligt att man vill ha en riktig bössa och låta plastleksaken samla damm men varför en 308 när du har en 30-06 :blink::P

eller är det bara för att få en anledning att köpa ÄNNU en till bössa?

Publicerat
  • Författare
Det är ju helt naturligt att man vill ha en riktig bössa och låta plastleksaken samla damm men varför en 308 när du har en 30-06 :blink::P

Varför inte?

Kalibern var egentligen sekundär vid detta valet, hade jag fått samma feeling för en 30-06 i butiken så hade jag stått med två 30-06 idag.. ;) Jag vill gärna prova och jämföra .308 mot 30-06, jag tror att jag kommer använda 308:an mer.. så då kanske SPS:en blir avyttrad i förlängningen och en bössa i .222 eller .223 inhandlad =)

Jag tror helt enkelt jag kommer trivas bättre med denna 308:an än remingtonen.. däravköpet. Det var som sagt på intet sätt att ersätta en 222:a! Den kommer senare!

Själv då.. varför köpa en M98 9,3 när du har en M98 i 30-06..? =)

Publicerat
  • Författare
Tyvärr, en .308a gör inte det jobbet. Den gör ett annat jobb. Jag har naturligtvis både en 308a och en 222a. Se till att inte göra bort dig nu och lyssna inte på vad MrMauser säger. Han kommer snart att få käka upp mina eftersökskalsonger enligt ett snart två år gammalt vad och vi kommer att slippa honom här på forumet därefter, det finns inte en chans att han överlever detta :blink:

Som jag skrivit på ett antal ställen i denna tråden redan - jag köpte inte 308:an för att den ska få göra en 222:as jobb =) Det kommer en 222:a längre fram. Detta är väl mer ett försök till att byta ut mitt allround klass 1 vapen. =) Sen får vi se vad som vinner i förlängningen, remingtonen eller winchestern.

Publicerat
Själv då.. varför köpa en M98 9,3 när du har en M98 i 30-06..? =)

För att de är så söta tillsammans :P:blink:

Publicerat
  • Författare
För att de är så söta tillsammans :P:blink:

Du ser.. ;)

Publicerat
Jag har iofs inga ambitioner att samla på rävskin.. if you follow.. :)

That makes two of us. Vad jag menar är att du kanske inte blir så road när du kommer fram till din "trofé" i form av en räv i två delar och diverse tarmar över ett större område. Det kan ta udden av upplevelsen.

Publicerat
  • Författare
That makes two of us. Vad jag menar är att du kanske inte blir så road när du kommer fram till din "trofé" i form av en räv i två delar och diverse tarmar över ett större område. Det kan ta udden av upplevelsen.

Mja.. inte så blödig iofs. Tycker nog bara det är bättre att det är över snabbt än att det ser snyggt ut. Men visst är väl kanske en kompromiss att föredra. =)