Publicerat Februari 21, 200917 yr Ja kompletera med sbframe konecktors och en 6punkts bur så skall det gå. Men den blir ingen smidig glidare. Jävla jox och ta sej in och ut.
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare RW kanske är smidig Njae, som stocken säger är jag intre så smidig. Nå Stocken, du har kanske blivit lite smittad så vi ska bygga varsin budget rod???
Publicerat Februari 23, 200917 yr Kan ni inte bygga varsin Sportquattro så kanske jag får fingrarna ur
Publicerat Februari 26, 200917 yr Författare Nu har jag hittat lite mer info om TBI och TPI motorernas databoxar och det verkar inte vara hela värden att justera in dem så att de fungerar även om man inte använder alla sensorer. Det sak gå att göra vissa funktioner "enable" och justera andra parametrar så att motorn funkar via en dator och kabel. I värsa fall kan man åka på att byta chips som jag förstått det. Dock ska man tydligen alltid använda lambasond på motorn. Fördelen med att använda insprut är att effekten blir högre samt åtgången av bensin lägre. Man ska även kunna konventera motorn till E85 utan problem vilket ger mer effekt. Med en th700låda (4 växlad m lockupp) ska man troligen kunna köra en någelunda hal rod på 0,7-0,8l/mil (bensin). Bäst vore en LS1 motor m 4L60 låda, helaluminium och 310+hk (ska kunna höjas till 400hk utan större problem) MEN det lär inte SBP godkänna i en 1000kg rod. Å andra sidan så kan man ju alltid byta motor.....
Publicerat Februari 26, 200917 yr RW - varför inte en Suzuki Samuraj med en V8:a? Jaktbil med V8? Det skulle vara intressant! Faan jag kanske skall fundera på en sådan själv... Mr Fiber, det blir inte mkt plats till torpedvägg och ben mm om du gör ett sånt ingrepp kan jag lova
Publicerat Februari 26, 200917 yr Tänkte inte på det... fast man kanske kan sitta bak? Ja, det är inget som är så lättskruvat som en Suzuki 410/413/Samuraj...
Publicerat Februari 27, 200917 yr Författare Har hittat en T-27:a m ram (avstannat bygge) till ett hyffsat pris MEN grejerna står i Florida. Vi får se om man kan få hit skiten till en hyffsad peng. Vad som är hyffsat bestäms lite av vad Kvarnbergs Products tar för sina karosser. Det finns ett kit där som jag är grymt sugen på. En 5 fönsters -32 kuppe m ram för 40 000:-... Sen är den dära Stocken en en jäkla typ. Jag hade ju nästan bestämt mig för en cheva drivlina och så erbjuder han mig ett par bra toppar till en Mopar som jag får, bara jag använder en Mopar drivlina Jag tror att det är hämd bara för att jag tipsade honom om en Rambler för 5 000:- och då vart han sugen på jänkebil igen till tanten hans förtvivlan. Han är en Mopar fanatiker av rang. Nåväl, han kan ha rätt för det.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Skicka inte mer tips din lus. Jag får igång min V8 nerv och jag vet hur det slutar. Jag har ju bara 5mil till en bana.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Tänkte inte på det... fast man kanske kan sitta bak? Förläng rattstången
Publicerat Februari 27, 200917 yr Tycker snart det är dags för en projekttråd Det kommer nog när RW skall bygga och när jag monterar Vankel på buggyn
Publicerat Februari 27, 200917 yr Det kommer nog när RW skall bygga och när jag monterar Vankel på buggyn Wankel på en buggy låter hårigt.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Har hafft den rabban i en bubbla tidigare. Det gick fint att drifta med den. Rabba är Skånska för motor
Publicerat Mars 1, 200917 yr Författare Har hafft den rabban i en bubbla tidigare. Det gick fint att drifta med den.Rabba är Skånska för motor Ahhh, den kan du säkert köra på bakhjulen med. En turboladdad Wankel ska väl vara kapabel att pumpa ut 350-400 hk. I en 700kg buggy lär det gå som f-n men du ska ändå få pisk på 402m... hehehe, handsken är kastad... PS, sa jag att min bror är verktygsmakare så behöver du nåt speciellt så går det nog att fixa.
Publicerat Mars 1, 200917 yr Författare Då får jag väll börja räkna på lite utväxlingar Hm Gör det, hehe.
Publicerat Mars 6, 200917 yr Författare Uppdatering: Har hittat en T-27 kaross i Lindesberg för lagom pris. Löser sig bara transporten blir det den. Då bygger jag en T-27:a i Trackracer stil. Jag har lite div. delar som ligger hos svärfar som kan användas (Volvoframvagn, nos, lampor mm). Ramen bygger jag själv (med lite hjälp möjligen, hint hint Stocken....) av 100x50x3 mm balkar som jag ska försöka köpa genom brossan. Bakaxel är fortfarande ett okänt kort men jag har fått tipps om att Volvo ska ha gjort en stark axel som heter 1031 som suttit på lite olika bilar. Den ska gå att hitta med diffbroms och är försedd med skivor, är lagom bred och inte för tung. Att det blir mycket Volvo beror på att delarna är lagom i storlek och billiga. T ex en Camaro bakaxel är ca 20-30cm för bred och då blir de att korta den vilket kostar övanpå en redan dyr axel. Ev kan man hitta en axel från en liten 60-tals jänke (A-body) men de är sällan diffbromsade och har alltid trumbromsar. Motorn lutar åt en Cheva 350 som jag ev. spanar på i helgen (förlåt Stocken) bara skicket och priset är rätt. Får jag nu ihop delarna så kommer tråden att övergå till Projekttråden...
Publicerat Mars 6, 200917 yr Skall du inte fläska på med en 454:a eller 504:a när du ändå bygger själv? Bensinförbrukningen lär ju ändå inte vara på top10 listan för ditt bygge Jag är skitsugen på att bygga en custom Duett med mittmotor men har inte tid, råd och ork för tillfället... Gissa om jag kommer att komma och tjyvkika på ditt bygge när du kommer igång!
Publicerat Mars 6, 200917 yr Duett med mitt motor!!!!!!! Du har varit förlänge i England hör jag ryyyyyyys
Publicerat Mars 6, 200917 yr RW Ta reda på mått vinklar och radien på ramskenorna så kan jag göra dom bara du kommer med ballkarna
Publicerat Mars 7, 200917 yr Författare RW Ta reda på mått vinklar och radien på ramskenorna så kan jag göra dom bara du kommer med ballkarna Låter bra, tanken är att försöka hålla sig ganska nära måtten från en A-ford men 100mm längre fram för motorn och kickupp fram o bak. Jag skissade lite o insåg att du hade rätt i att man behöver kickupp även fram. bilen blir lite väl hög utan.