Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finns det underlag för månadstävling i lerduveskytte?

Featured Replies

Publicerat
Men jag vill inte se 36g bly 9:or på skeetbanan, då får du avdrag :P

VAAA?

Det är väl enda chansen för mig att få en skärva ur åtminståne någon av 25 duvor :huh:B)

Lysande initiativ Wizard, (och det ska gudarna veta att jag behöver träna :rolleyes: )

Publicerat

Kul grej. Ska man nog kunna var med på även om det är trap jag skjuter mest. Det tjötas så mycket under skeetrundorna på vår bana så det tar sån tid mellan man får skjuta. Å andra sidan har vår bana (Abild utanför Falkenberg) redan öppnat för säsongen.

Publicerat
Jag har något tusental gamla skeet hemma och skulle gärna göra några rundor på banan och se hur dålig man blivit ;)

Just det ja! Både du och jag är ju gamla tävlingsskyttar B) var ett tag sedan men någon träff skall man väl få B)

/Micke

Publicerat

Är man bortskämd när man har egen nyckel till en anläggning med 3 skeet och 6 trapbanor ;)

http://www.kjsk.se/Banorna(.)html

Det plogas inte särkilt bra på vintern det är enda begränsningen när det gäller tillgången annars.

Vi har det bra i Karlstadtrakten :wub:B)

Publicerat
VAAA?

Det är väl enda chansen för mig att få en skärva ur åtminståne någon av 25 duvor ;);)

Lysande initiativ Wizard, (och det ska gudarna veta att jag behöver träna ;) )

Ta med knallen ner så tjuv övar vi på min privata bana... :P

/Lasse

Publicerat
Ta med knallen ner så tjuv övar vi på min privata bana... ;)

/Lasse

Självklart :o Nu ska vi ta hem tävlingen och spöa herrarna Wizard, Hipshot & co som tror de kan skjuta lerduvor :o:o

PS jag är inte nykter när jag skriver detta så jag tar inget som helst ansvar för eventuella konsekvenser :lol:

Publicerat

helt klart intressant !

Publicerat
Självklart :lol: Nu ska vi ta hem tävlingen och spöa herrarna Wizard, Hipshot & co som tror de kan skjuta lerduvor :D:D

PS jag är inte nykter när jag skriver detta så jag tar inget som helst ansvar för eventuella konsekvenser :lol:

VIsst ska vi det, nu blir det inte så avancerat skytte på min privata bana, en stubbmonterad kastare ut över en lite kant.

Blir lite tetigt när man står nedaför kanten o släpper iväg duvorna över huvudet.

/Lasse

Publicerat
Självklart :lol: Nu ska vi ta hem tävlingen och spöa herrarna Wizard, Hipshot & co som tror de kan skjuta lerduvor :lol::D

Hallåja! Du får nog inrikta dej på att smiska Wizard när det gäller lerduvor.. Ska du ha en utmaning av mej så får du nog inrikta dej på att fälla många kråkor med samma antal skott eller färre än vad jag förbrukar :D:D:D

Mvh!

Publicerat
Hallåja! Du får nog inrikta dej på att smiska Wizard när det gäller lerduvor.. Ska du ha en utmaning av mej så får du nog inrikta dej på att fälla många kråkor med samma antal skott eller färre än vad jag förbrukar :D:D:D

Mvh!

Nu är jag bakfull och ångerfull :rolleyes:

Jag är nöjd om jag kan komma ut på banan och träffa hälften av duvorna :lol: Ser inte den jaktliga poängen med att skjuta på två duvor som kommer samtidigt från varsitt håll, skulle jag aldrig försöka mig på i skogen :huh:

Men det är ju jag det.....

Publicerat
  • Författare
Självklart :rolleyes: Nu ska vi ta hem tävlingen och spöa herrarna Wizard, Hipshot & co som tror de kan skjuta lerduvor :lol::huh:

Helt rätt inställning!!! :D

Publicerat

Det här låter som en kul idé, jag kommer att ställa upp om tävlingen blir av. Brukar mest bli trap skytte här hemma men tror nog att skeetduvorna också kan komma att krossas efter lite övning :rolleyes:

Publicerat

Mja jag får nog gå i lära hos Wizard i så där en 10år innan jag kan vara med. :D

Publicerat

Va ska det va för typ av Skeet nationel eller internationel ????? . Jägareförbundet har väll en lliten folder för hagelskytte typ som man har på älgbanan . Tur att man bor i skåne där e banan öppen söndagar åretom www.la-saxtorpsjsk.nu :D:D

Publicerat

Nu så. Nu är eldröret äntligen hemma. Trodde jag skulle få åka och mosa lerduvor imorgon men jag måste tydligen vänta en vecka till. Bedrövligt!

Beträffande tävlingen... Bring it on! :lol:

Mvh. Laz

Publicerat

Räkna med mig.. efter vecka 14 då banorna öppnar i uddevalla :)

Blir till att tjuvträna i skogen fram till dess :lol:

//Jimmy

Publicerat

Hur gör vi med rapporteringen bild på skjut protokollet eller :lol:

Publicerat
  • Författare

Jag kommer strax med regler osv men ärligheten får stå för rapporteringen!

Jättekul om man kan dra en bild av skjutprotokollet men jag utgår från att ingen kommer att fuska, då missar man ju liksom hela poängen med att förbättra sina resultat och sitt skytte.

Dock är allehanda bilder och videos på er skjutandes mer än välkomna så snart det drar igång!

Börjar era skjutbanor vara öppna runt den 1:a april?

Publicerat
Jag kommer strax med regler osv men ärligheten får stå för rapporteringen!

Jättekul om man kan dra en bild av skjutprotokollet men jag utgår från att ingen kommer att fuska, då missar man ju liksom hela poängen med att förbättra sina resultat och sitt skytte.

Dock är allehanda bilder och videos på er skjutandes mer än välkomna så snart det drar igång!

Börjar era skjutbanor vara öppna runt den 1:a april?

är inte säker när dom börjar med skyttet, tror det är så sent som slutet av maj eller liknande :S