Publicerat Oktober 5, 200520 yr Finns det någon bra film som tar upp ämnet "Stående fågelhund i Skogsjakt/Skogsfågel"???? Om det e en ren dokumentär eller träningstipps spelar ingen roll!!! Tacksam för alla tipps!
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Författare Ante mig nästan! INGEN som vet! Mig själv inkluderad! Nåt att ta tag i för den som e duktig på foto/film. Verkar ju finnas lite intressenter inom detta område på forumet. Kanske rent av kan löna sig ekonomiskt
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Jakt över stående fågelhund- dianas stigar, har inte sett den själv men vat att den finns. Vet ej heller om det är fjälljakt el. skogsjakt.
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Författare Nu börjar de likna nåt! Den norska filmen verkar ju kunna vara nåt. Jakt över stående fågelhund-Dianas stigar har jag! Tar inte upp särskilt mkt om skogsfågeljakten över stående hund!
Publicerat Oktober 18, 200520 yr http://www.jeger.no/text.cfm/6854+1+14+96 Dom som sett filmen tycker den är grymt bra, jag måste ha denna i min ägo 8)
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Dom som sett filmen tycker den är grymt bra, jag måste ha denna i min ägo 8) Hör av dig om du får tag i ett ex.
Publicerat Oktober 19, 200520 yr Författare Den som inte vill se den kan nog inte anse sig som fågeljägare!!! Men den kostar en slant. 349:- nkr = 436,25:-skr (kurs1,25)
Publicerat Oktober 25, 200520 yr Jag beställde den för några veckor sedan och igår damp den ner i brevlådan! Jag hann tyvärr inte se mer än lite grann innan ungarna prompt skulle se Bollibompa.... :- Men den verkar bra! Ikväll blir det hela filmen oavsett vad annars som är på TV. 8) Pris hem i brevlådan: 304 Nkr inkl. frakt. Lite billigare för oss utanför Norge. // gAsToN
Publicerat Oktober 25, 200520 yr Författare Då väntar vi spännt på recension samt vart du beställde ifrån!!!
Publicerat Oktober 25, 200520 yr Jag beställde den från NSFN:s hemsida: http://www.nsfn.no/arkiv/artikler/arkiv_ar...lens%20Rike.htm Mail: noradventure@online.no Priset 304 Nkr gäller för utomnorska personer, dvs utan norsk moms. Recension kommer imorgon! // gAsToN
Publicerat Oktober 25, 200520 yr Grattis till beställning av den bästa jaktfilm som producerats. Här får man se riktig jakt och inget clowneri av mr greve-wannabee himself. Hatten av för mr Blom( som för övrigt är en jordnära och glad skit)
Publicerat Oktober 25, 200520 yr Så nu har jag beställt.3 st dessutom 8) Visst var det en DVD...får jag låna den en stund...hipps vipps har du 300st :...så kan ju alla få en var
Publicerat Oktober 25, 200520 yr Visst var det en DVD...får jag låna den en stund...hipps vipps har du 300st :...så kan ju alla få en var Nope kommer inte på tal att copa nå´t som dom har slitit ihop. Jag beställde ju 3 ifall någon fler ville ha.
Publicerat Oktober 25, 200520 yr vad kostar en i svenska kr? eller har du redan sålt alla kanske? om inte..får man förhandsboka en av dig
Publicerat Oktober 26, 200520 yr Här kommer den utlovade recensionen av filmen "I Skogsfuglens Rike".. Filmen är ca 115 minuter lång och består av 3 delar, jakt med stående fågelhund, jakt med trädskällare och toppjakt. Jag tycker att filmen är väldigt bra. Den innehåller många jaktsekvenser i alla 3 delar. Det skjuts mycket fågel, främst "tiur" (tjädertupp på norska). Och då det är en ren jaktfilm så ligger fokus på just jakten. Inget onödigt snack eller annat svammel. Då den innehåller 3 delar så får man verkligen se hur man jagar gråfågel på skilda sätt. Det är även en sekvens med lock på orre och en sekvens med eftersök på tjädertupp. Särskilt eftersökssekvensen är nyttig i motvikt till all fågel som fälls. Den påvisar att det inte går som på räls alla gånger... Som trädskällarägare var det avsnittet extra intressant. Det är roligt att se andra hundar i aktion. Och hundarna som är med i filmen är duktiga. Den är filmad i väldigt fina marker. Särskilt avsnittet om toppjakt innehåller bedårande vyer. Här är jag kanske partisk då jag själv älskar vinterlandskapet. Då den är otextad så är det en fördel om man förstår norska, men det brukar inte vara så svårt för oss svenskar. Sammantaget har jag inget negativt att säga om denna film. Kanske att inbitna stående-fågelhudsjägare kan ha synpunkter på jobbet hos de hundar som används i det avsnittet. Men med min ringa erfarenhet av dessa hundar, vill jag inte komma med pekpinnar om hur de ska uppföra sig i skogen. Summa sumarum, jag hade en väldigt trevlig stund i soffan. Filmen kommer med all säkerhet snurra många varv till i DVD:n. Jag tror banne mig att jag måste ut och jaga i eftermiddag... ;D // gAsToN
Publicerat Oktober 26, 200520 yr vad kostar en i svenska kr? eller har du redan sålt alla kanske? om inte..får man förhandsboka en av dig OK. Ska se vad kostnaden blir när jag får dem.
Publicerat Oktober 26, 200520 yr Författare Här kommer den utlovade recensionen av filmen "I Skogsfuglens Rike"..Filmen är ca 115 minuter lång och består av 3 delar, jakt med stående fågelhund, jakt med trädskällare och toppjakt. Jag tycker att filmen är väldigt bra. Den innehåller många jaktsekvenser i alla 3 delar. Det skjuts mycket fågel, främst "tiur" (tjädertupp på norska). Och då det är en ren jaktfilm så ligger fokus på just jakten. Inget onödigt snack eller annat svammel. Då den innehåller 3 delar så får man verkligen se hur man jagar gråfågel på skilda sätt. Det är även en sekvens med lock på orre och en sekvens med eftersök på tjädertupp. Särskilt eftersökssekvensen är nyttig i motvikt till all fågel som fälls. Den påvisar att det inte går som på räls alla gånger... Som trädskällarägare var det avsnittet extra intressant. Det är roligt att se andra hundar i aktion. Och hundarna som är med i filmen är duktiga. Den är filmad i väldigt fina marker. Särskilt avsnittet om toppjakt innehåller bedårande vyer. Här är jag kanske partisk då jag själv älskar vinterlandskapet. Då den är otextad så är det en fördel om man förstår norska, men det brukar inte vara så svårt för oss svenskar. Sammantaget har jag inget negativt att säga om denna film. Kanske att inbitna stående-fågelhudsjägare kan ha synpunkter på jobbet hos de hundar som används i det avsnittet. Men med min ringa erfarenhet av dessa hundar, vill jag inte komma med pekpinnar om hur de ska uppföra sig i skogen. Summa sumarum, jag hade en väldigt trevlig stund i soffan. Filmen kommer med all säkerhet snurra många varv till i DVD:n. Jag tror banne mig att jag måste ut och jaga i eftermiddag... ;D // gAsToN Använder de stående i skogen nåt eller e det bara till ren ripjakt på fjället? ???
Publicerat Oktober 26, 200520 yr Använder de stående i skogen nåt eller e det bara till ren ripjakt på fjället? ??? Det är endast gråfågeljakt i skogslandskap. Ingen ripjakt alls. // gAs