Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv jakt

Featured Replies

Publicerat

Änteligen nu är det bara 4 dagar kvar sen smäller det 95 anmälda

I år är det rekord många stövare 15 st som vi släpper loss på lördag morgon så det lär bli livat i skogen :huh:

Ska bli roligt att få höra fc buster leva om i skogen

Får hoppas på lite ny snö för här var det under kylt regn i går kväll så nu är det väl inte optimalt före

Jörgen

Publicerat
  • Författare

:D:P Enligt yr .no så lovar dom snö på torsdag nu är det bara att hålla tummarna attt det stämer

Yterligare några anmälnigar så nu är det 105 anmälda :D

Det blev 6 st rävar i fjol samtliga skjutna på drev så det blir nog svårt att slå

Jörgen

Publicerat

Fc pratade om den stora rävjakten tidigare i vintras när han var här å jaga. Jag hade nog åxå kommit dit om det hade gått bra men nu har man ju en valp så man får hoppa över..

Publicerat
  • Författare
Fc pratade om den stora rävjakten tidigare i vintras när han var här å jaga. Jag hade nog åxå kommit dit om det hade gått bra men nu har man ju en valp så man får hoppa över..

Det hade gåt bra det kul om intresse finns

Nästa år så när det ska skjutas för ung hunden så är det bara att komma :D

Publicerat

Man börjar längta till lördagen, hoppas det kommer lite snö så vi får bra förhållanden.

Publicerat

Är det jakten eller festen du längtar till Figo?? ^_^

Kom ihåg att jag dyker upp redan på fredag vid lunch skulle jag tro.

Då får du allt bjussa på något gott att äta!

Publicerat
Är det jakten eller festen du längtar till Figo?? ^_^

Kom ihåg att jag dyker upp redan på fredag vid lunch skulle jag tro.

Då får du allt bjussa på något gott att äta!

Båda delarna så klart. Du är välkommen, jag har en räv i frysen så vi kan väl äta "rävgryta" till middag på fredag :D:D

Jag hör av mig i morgon eller på torsdag Det är tråkigt att inte Edsvalla vill komma upp :D

Publicerat
  • Författare

snön kommer i morgon så det kommer bli kanon ;):D

Bra med spår på skogen så det blir bra nu får det bli lördag :D:D

Publicerat
Jag hör av mig i morgon eller på torsdag Det är tråkigt att inte Edsvalla vill komma upp :huh:

Vill och vill :blush: det var att detta med barnvakteri som sket sig :lol: Lodjurspremiären på Söndag blir samma sak <_< Så man får väll hoppas på snöstorm här i Värmland så det kan finnas kvar något till på Måndag :blink:

Publicerat
  • Författare

Snart kommer snön och två dagar kvar

En härlig känsla börjar på att in finna sig och bara en arbets dag kvar

lite att stå i på fredag så då kostar det komp

Jörgen

Publicerat
:D:D Enligt yr .no så lovar dom snö på torsdag nu är det bara att hålla tummarna attt det stämer

Yterligare några anmälnigar så nu är det 105 anmälda <_<

Det blev 6 st rävar i fjol samtliga skjutna på drev så det blir nog svårt att slå

Jörgen

Över 100 !!! :D kul.....skulle gärna vara med på sådan jakt. ;)

Vi brukade förr ha en stor rävjakt och då var vi som mest över 70 jägare och5-6 rävstövare.

Men om ni bara har mycket räv på markerna så borde ju det rekordet kunna slås...iaf föret är bra. :P

Publicerat

10 cm nysnö idag och mycke rävspår! var yte och motionerade några av rävarna idag så dom håller formen tills på lördag <_<

Publicerat
  • Författare
Över 100 !!! :D kul.....skulle gärna vara med på sådan jakt. :lol:

Vi brukade förr ha en stor rävjakt och då var vi som mest över 70 jägare och5-6 rävstövare.

Men om ni bara har mycket räv på markerna så borde ju det rekordet kunna slås...iaf föret är bra. :lol:

Du får boka in den här helgen nästa år och komma

Det har legat runt hundra st i 7-8 år nu så den verkar vara populär

Det skulle ju vara skoj och få höra ronja :D

Publicerat

Har varit med från den 1:a rävjakten och det har alltid varit en rolig och välorganiserad jakt i norrbo.

Ska bara hitta igen rävlipsen så är jag klar för jakten och middan.

Publicerat
  • Författare
Har varit med från den 1:a rävjakten och det har alltid varit en rolig och välorganiserad jakt i norrbo.

Ska bara hitta igen rävlipsen så är jag klar för jakten och middan.

Det blir nog skoj det här

kall snö nu så det blir åka av på lördag :D

I morgon så ska det spåras av och skäras kött till middagen

Får väl se om du lyckas få en ny slips i år :D

Jörgen

Publicerat

sitter och laddar hära,hade kortare drev igår och vi kan inte klaga om nått går snett.. :D:D kanon väder lovas iaf vilket vi hoppas ger passarna mycket att hålla reda på :D

man lär juh knappast få bättre chans att få nått skjutet på drev för hunden i dessa sammanhang även soppan förra året var så god att jag kommer stå där extra tidigt i år :D

Publicerat
  • Författare
sitter och laddar hära,hade kortare drev igår och vi kan inte klaga om nått går snett.. :lol::lol: kanon väder lovas iaf vilket vi hoppas ger passarna mycket att hålla reda på :lol:

man lär juh knappast få bättre chans att få nått skjutet på drev för hunden i dessa sammanhang även soppan förra året var så god att jag kommer stå där extra tidigt i år :lol:

Du blir kvar på skogen och passa på buster ;)

Medans vi andra smaskar och äter :lol: och bygger kropp :lol:

Publicerat
  • Författare

Rapport kommer på måndag hur det gick

Trevlig helg :lol:

Publicerat

nu är bara 36,4mil kvar och prata med grytjägaren och verkar juh bli super,hoppas jag hittar till kåtan och ser ni en grön toyota som far och yrar så äre bara jag som spårar av området -_- absolut inte kört å fanders B)

fan va fint!

Publicerat

Vad är detta, ingen som har skrivit hur det har gått för er!!!!! BILDER Å STORY!!

Publicerat
Vad är detta, ingen som har skrivit hur det har gått för er!!!!! BILDER Å STORY!!
Jaa ! Man undrar ju vad son händer :D
Publicerat

Rävjakten var som vanligt mycket välorganiserad och trevlig. Ett tack till Jörgen och hans kollegor.

Det blev två rävar skjutna, en vid ett gryt och en på drev.Det var någon till räv upp men oturen grinade oss i ögonen. Norrbo börjar vakna till nu på eftermiddagen efter den trevliga rävmiddagen i går kväll (därav lite uppdateringar), det kommer säkert mer från Jörgen i morgon.

Publicerat

Var en trevlig dag och kväll. <_<

/P

Publicerat
  • Författare

Såg ju att bli en kanon dag med mycke drev men rävarna höll sig undan och dom få dreven vi fick gick upp på höjderna

så det blev tung gåt för oss jägare

Sen så missade man lunchen för som vanligt var man sist ur skogen hade drev på hare hela fm

Men när vi är på väg ner till bilen så passera vi ett färskt räv spår det spåret skulle man ha haft på morgonen då hade det blive åka av tror jag i alla fall

Men en terrier som blev gryt champion den dagen så han var i alla fall nöjd med dagen

Som sagt två rävar är väl inget bra resulltat men det blir nya tag nästa år

Annars så var det fint väder och bra stämmning och på kvällen så åt vi gött och mådde gött

Tackar alla som var med och gör denna dag till en höjdar dag

Mvh Jörgen

Publicerat

Väldigt väl anordnat som vanligt! Tältet på isen var nytt å roligt å maten var god. Synd att det gick lite trögt med rävarna, men på´t igen bara!