Publicerat Mars 2, 200917 yr Har ej exakta uppgifter från inventeringen men bara i söndags hade vi spår efter 15 lodjur inom området vi jagade på så att Marianne Ekholm på Rovdjursföreningen kanske skulle ta bort skygglapparna och bege sig ut i markerna och bilda sig en uppfattning om att hennes påstådda *högt* räknade 70 lodjur i Uppsala län är lika sant som att förintelsen EJ skulle ha ägt rum. jösses, 15 katter, då borde ni fått ta några till....känns tilldelningen lite i underkant månntro? men ni hade väl hyffsat med rådjur under säsongen och era jakter vill jag minnas, eller är jag ute och cyklar? dom hittade en självdöd kattunge inte så långt hemifrån förra torsdagen, troligtvis har modern omkommit på nåt sätt och ungen senare svultit ihjäl.... det skall väl finnas en unge kvar om inte den också är död redan...
Publicerat Mars 3, 200917 yr Double skjutet för Karlssons stövare Ruben idag! Se bilder på hemsidan! Dala-Jakt!
Publicerat Mars 3, 200917 yr jösses, 15 katter, då borde ni fått ta några till....känns tilldelningen lite i underkant månntro? men ni hade väl hyffsat med rådjur under säsongen och era jakter vill jag minnas, eller är jag ute och cyklar? dom hittade en självdöd kattunge inte så långt hemifrån förra torsdagen, troligtvis har modern omkommit på nåt sätt och ungen senare svultit ihjäl.... det skall väl finnas en unge kvar om inte den också är död redan... Jo nog har vi rådjur på marken men det beror nog på att samhället ligger nära intill. Sen tycker jag mig se att rådjuren blir försiktigare och kanske att dom klarar sig bättre mot lodjuren vad vet jag? Enligt preliminärt resultat från inventeringen som gjordes förra veckan fick vi ihop minst 25 familjegrupper samt över 100 spår från ensamma lodjur i uppland.
Publicerat Mars 3, 200917 yr Jo nog har vi rådjur på marken men det beror nog på att samhället ligger nära intill. Sen tycker jag mig se att rådjuren blir försiktigare och kanske att dom klarar sig bättre mot lodjuren vad vet jag?Enligt preliminärt resultat från inventeringen som gjordes förra veckan fick vi ihop minst 25 familjegrupper samt över 100 spår från ensamma lodjur i uppland. Absolut är det närheten till samhället som ger er den goda rådjurstammen (eller goda tillgången på småvilt över huvudtaget) Tittar du på min eller Hillebolas marker så är ju rådjursstammen under all kritik. Detta trots att det inte är långt ifrån din mark. Genomsnittet de senaste 3 åren ligger på 2 rådjur/säsong på 1100 ha... Det är ju rent uruselt.... Ökad lodjurstilldelning nu!
Publicerat Mars 3, 200917 yr Double skjutet för Karlssons stövare Ruben idag!Se bilder på hemsidan! Dala-Jakt! Jim ringde å berättade! Härligt Karlsson, En favorit dubblé i repris mvh
Publicerat Mars 5, 200917 yr Grattis til alla loskyttare... Jag var själv en sväng i Dalarne, her kan ni kolla hur det gick.. http://www.nordicpredators.com/jaktdagbok_fredrik.html
Publicerat Mars 6, 200917 yr Double skjutet för Karlssons stövare Ruben idag!Se bilder på hemsidan! Dala-Jakt! Är det utanför fagersta?
Publicerat Mars 7, 200917 yr grattis karlsson!!! verkar som ruben är rätt trevlig hund att ha å göra med i lo-skogen!
Publicerat Mars 7, 200917 yr tackar! jo för det mesta sköter han sej riktigt bra, men senast nu i fagersta var han inte särskillt populär då han började dagen med 1,5 timmars hardrev, men man får inte ha för höga förväntningar när man kasstar loss hunden på slag från gårdagen, i en tom ring dessutom. men vi fick dem ju ändå till sist!
Publicerat Mars 8, 200917 yr Ble en stor lohane i Norge i går.. Kolla http://www.nordicpredators.com för bilder och fortellingen..
Publicerat Mars 8, 200917 yr tackar! jo för det mesta sköter han sej riktigt bra, men senast nu i fagersta var han inte särskillt populär då han började dagen med 1,5 timmars hardrev, men man får inte ha för höga förväntningar när man kasstar loss hunden på slag från gårdagen, i en tom ring dessutom. men vi fick dem ju ändå till sist! jaja så det kan gå, smällar man få ta härligt fredrik satt och funderade på hur många katter dina hundar varit med om(eller lånade hundar) och måste juh vara över 10st? du ligger då i
Publicerat Mars 12, 200917 yr jaja så det kan gå, smällar man få ta härligt fredrik satt och funderade på hur många katter dina hundar varit med om(eller lånade hundar) och måste juh vara över 10st? du ligger då i Tackar.. Det har blitt 7 i år, men om det ligger lika bra hundarbeide bakom alle, kan nog diskuteras, men det viktigste er ju at det blir skjutit..