Publicerat Oktober 3, 200619 yr Har precis lämnat in en ansökan till tjejerna här i stan, dom sa att dom hade det rätt körigt, men dom skulle försöka ta det så fort som möjligt iaf.Lite gnissel blev det över att jag har 6 vapen i skåpet, men då är ju ett av dom en revolver och skall inte räknas in, i övrig är det en 22'a, en 6.5'a, en 45/70, en kombi samt en hagelbock som står där, och nu önskar jag trampa in en halvautomat 12'a. Efter lite tvekande så tog hon emot ansökan efter som jag förklarade att behovet var ett annat än vad bocken gör, duv/kråkjakt från gömsle, grytjakt medans bocken skall ta hand om den rörliga jakten. Nu skall jag snart sälja den till min bror, bara jag hittar ett hagelset till min kombi, men det verkar tungt :- Har Beretta någon gräddfil eftersom han får sina licenser på en dag ??? ;D Är han under disken och hjälper till med annat ???
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Nog hade jag fått den till idag om dom inte hade haft det körigt med annat.....dom är 2 stycken som jobbar med licenserna, och dom har som policy att göra dom så fort som möjligt, service tänkande helt enkelt, ja dom är rara våra tjejer.... :
Publicerat Oktober 4, 200619 yr Nog hade jag fått den till idag om dom inte hade haft det körigt med annat.....dom är 2 stycken som jobbar med licenserna, och dom har som policy att göra dom så fort som möjligt, service tänkande helt enkelt, ja dom är rara våra tjejer.... : Våran tjej i Kalix är också rar och hon gör det på en dag. Åt vissa iaf. ;D
Publicerat Oktober 5, 200619 yr Klart! hämtade licensen idag, dom ringde på förmiddagen.....gu va rara dom är! :-*
Publicerat Oktober 5, 200619 yr Klart! hämtade licensen idag, dom ringde på förmiddagen.....gu va rara dom är! :-* Grattis på Dig! ;D
Publicerat Oktober 18, 200619 yr Dom är så bra!! Lämnade in licensen måndag eftermiddag, hämtade den från brevlådan imorse (onsdag)!!
Publicerat Oktober 19, 200619 yr Göteborg: På mina första vapen så har jag åkt direkt till polisen och lämnat in papper och betalat, det har tagit 8-9 dagar att få licensen då. Nu för ovanlighetens skulle så postade jag ansökan tillsammans med diverse papper om vapenskåp etc. Betalade via internet på fredagen, ringde på måndag och frågade om pengarna kommit rätt, jodå, men hon hade inte börjat på mitt ärende. Jag frågade om det var mycket att göra nu och det var det tydligen, men hon skulle minsann ta hand om min ansökan direkt när hon ändå hade den framme Tack för det, på onsdagen hade jag den i brevlådan. Bortsett från postgång och betalning över internet så är det nytt personligt rekord för min del Nästa gång det ska sökas licens så kanske det kommer väl ta längre tid då jag är uppe i 4 bösser nu
Publicerat December 6, 200619 yr I morgon Torsdag är det en vecka sedan jag lämnade in ansökan om mitt första hagelgevär. Hoppas licensen kommer snart! Vet inte hur lång tid det brukar ta i Stockholm.
Publicerat December 7, 200619 yr Kompisen har lämnat in licens ansökan på ljuddämpare i Haparanda nu har han väntat i 2 MÅNADER. Något är fel hos polisen. > Han beställde dämparen och lämnade in ansökan, dämparen kom efter 2veckor och han väntar fortfarande på licensen. Polisen i Haparanda måste börja prioritera vapen mera än dom gör nu >
Publicerat December 7, 200619 yr måste återigen berömma handläggarna i Luleå, min senaste licens tog tre dagar tror jag det var, och nu var jag in och skulle ha en licens på dämpare och fick svaret, kom in med en öppen ansökan, tar ca. en vecka och sedan kommer du in när du har en dämpare så går det fort. -tack och bock
Publicerat December 7, 200619 yr måste återigen berömma handläggarna i Luleå, min senaste licens tog tre dagar tror jag det var, och nu var jag in och skulle ha en licens på dämpare och fick svaret, kom in med en öppen ansökan, tar ca. en vecka och sedan kommer du in när du har en dämpare så går det fort.-tack och bock Inte som i Haparanda