Publicerat Februari 25, 200917 yr 54 år, jobbar till vardags som projektledare, teamleader, underhållskoordinator, programmerare, ingenjör, utbildare och teknikinformatör på SAAB Kockums i Malmö. Skåning av födsel och vana - ses numera vanligen i trakterna kring Malmö, Revingehed, Björnstorp eller Sjöbo. Ursprungligen bondeson från Trelleborg. Har jobbat som yrkesofficer i teknisk tjänst, armeingenjör, konsult, illustratör, skribent, programmerare, vapensmed mm. Skriver som frilansare en del artiklar åt Vapentidningen, företrädesvis om hagelvapen. Samlar på äldre hagelvapen (1850-1950) gärna brittiska, tyvärr så räcker väl inte alltid pengarna till man vill ha bara.... Jagar helst med hagel, favoriterna är kaninjakt och ringduvor, men tackar absolut aldrig nej till ankor, hare eller annat småvilt. Kuljakt bedriver jag i princip endast för att fylla frysen. mvh Tobias Hassel tobias@shotguns.se www.shotguns.se
Publicerat Februari 25, 200917 yr Skoj o se dig på detta forumet också, kunniga personer behövs alltid
Publicerat Februari 25, 200917 yr mycket trevligt!.. då får vi massor med nya kunskaper till forumet nu då!.. .. Välkommen på sej!... MVh
Publicerat Februari 25, 200917 yr Kul att du reggat här också Tobias. Du och dina kunskaper är mkt välkommna. Mvh Janne PS: 410:an höll för magnumskotten..
Publicerat Februari 25, 200917 yr 43 år, jobbar till vardags som projektledare på SonyEricsson - sålunda skåning i trakterna kring Lund. Då kan vi luncha ihop någon dag
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Då kan vi luncha ihop någon dag Visst, men inte i Scotland..... Den resturangen suger.... /T
Publicerat Februari 25, 200917 yr Visst, men inte i Scotland..... Den resturangen suger..../T fett dessutom! Fast det är ju ingen restaurang då de bara värmer färdig mat!
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare fett dessutom! Fast det är ju ingen restaurang då de bara värmer färdig mat! Som jag skrev - den suger. Men det finns ju fler att välja på så det ser jag som ett mindre problem... /Tobias Hassel
Publicerat Februari 26, 200917 yr Trevligt med presentation Du verkar kompetent på många områden, det har du visat i flera trådar redan, alltid kul för oss nybörjare med många frågor
Publicerat Februari 26, 200917 yr Välkommen ! Känns som du kommer att ge många bra svar på konstiga funderingar. Om du sitter inne på massa intressanta tester så dela gärna med dig, bilder förtydligar Så kavla upp ärmarna och hugg in bara. Mvh.......
Publicerat Februari 27, 200917 yr Författare ............Om du sitter inne på massa intressanta tester så dela gärna med dig, bilder förtydligar ........ Som? Ta inte illa upp, men vill du jag ska banka upp allt jag testat de senaste 10 åren? För det kan du glömma - det ligger drivor med noteringar, träffbilder och annat i en stor hög i källaren. Ska nån annan få ut nått ur den måste den struktureras och det gitter jag aldrig göra! Därtill är jag på tok för lat.... Men ge mig lite exempel så ska jag se vad jag ids rota fram..... /Tobias Hassel
Publicerat Februari 27, 200917 yr Skoj att du är här, läser alltid dina inlägg om olika aspekter på vapen med stor behållning!
Publicerat Februari 27, 200917 yr Välkommen hit! Kul med nytt folk som dessutom sitter på stor kompetens...
Publicerat Februari 27, 200917 yr Välkommen!!! Har läst dina artiklar i V-tidn. Bra och sakliga. Dina kunskaper är mer än välkommna.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Välkommen hit PMT Jag gillade testet av sluggbössor men jag saknade populära lågprisare som Hatsan Zaffer och ATA Men annars ett välgort test. All heder åt dej
Publicerat Februari 27, 200917 yr Som? Ta inte illa upp, men vill du jag ska banka upp allt jag testat de senaste 10 åren? För det kan du glömma - det ligger drivor med noteringar, träffbilder och annat i en stor hög i källaren. Ska nån annan få ut nått ur den måste den struktureras och det gitter jag aldrig göra! Därtill är jag på tok för lat.... Men ge mig lite exempel så ska jag se vad jag ids rota fram..... /Tobias Hassel Tester om träffbilder med olika laddningar samt penetrationstester skulle va kul ch få se lite av. Det du får fram tas gärna emot inte bara av mig utan av många här ! En sak jag funderat lite över ang penetrations tester är valet av "motståndet/massan". Olika testmedia ger väl olika info tex gelatin som är en hel massa och utgör konstant inbromsning eller wellpapp/gips med luft emellan så haglen får möta nytt motstånt osv. Vad har du testat och finns det ingen skillnad utan resultatet är det samma hela tiden? Mvh.......