Publicerat Mars 8, 200917 yr Då har även jag klarat av en dag på mässan. Stod i kopovmonter tillsammans med CC (han var fö lite trött...)Tycker att det var trevligt. Lokalen var under all kritik, men stämningen var god. Vi stod brevid plottmontern som bara hade med sig en hund, så generös som jag är erbjöd jag dem att "låna" Tess Alltså har jag och Stojjan stått i en monter och Tess stått och ylat i montern brevid Träffade Jacce som även han stod i en grannmonter och Storviltjägaren som kom och hälsade på. Pikehunter smög i korridoren så några ord han jag växla med honom oxå. Glömde visst att även Jensa stod i en monter i närheten... Det bestående minnet av dagen är att det är ganska kul att stå och prata jakt och hundar på en sådan tillställning. Mycket folk man känner till och en del man inte känner till. Jag såg dock inga individer med sex fingrar från Tierp nej jag såg inte heller några 6 fingrade individer idag men du får väll se till så du får fram några komplott snart då ( kopov/ plott) för er som inte vet det då du har en valp köapre om det blir några
Publicerat Mars 8, 200917 yr Då har även jag klarat av en dag på mässan. Stod i kopovmonter tillsammans med CC (han var fö lite trött...)Tycker att det var trevligt. Lokalen var under all kritik, men stämningen var god. Vi stod brevid plottmontern som bara hade med sig en hund, så generös som jag är erbjöd jag dem att "låna" Tess Alltså har jag och Stojjan stått i en monter och Tess stått och ylat i montern brevid Träffade Jacce som även han stod i en grannmonter och Storviltjägaren som kom och hälsade på. Pikehunter smög i korridoren så några ord han jag växla med honom oxå. Glömde visst att även Jensa stod i en monter i närheten... Det bestående minnet av dagen är att det är ganska kul att stå och prata jakt och hundar på en sådan tillställning. Mycket folk man känner till och en del man inte känner till. Jag såg dock inga individer med sex fingrar från Tierp Måste ha varit luften i lokalen kände likadant för vi var ju ganska tidiga i säng igår ..typ Trevligt att träffa folk man inte sett på ett tag. Lite tråkit för publiken med köer på lördagen. Dock bra för vårat kebabstånd bredvid kön
Publicerat Mars 8, 200917 yr Jag och kompisen gav blanka fan i alla stånd med bössor och stickknivar som man sett 100 ggr förut och drog till föreläsningssalen direkt där Tomas Ekberg började med att hålla föredrag vildsvinsförvaltning. Därefter blev det paneldebatt med Lrf, Nvv, Sjf, Rjf, Jord arrendatorernas förbund samt Viltskadecenter vilket var mycket intressant att lyssna på då alla parter som berörs av vildsvin var med.Intressantast var att se minen på en stor jordägare från Mörkö när Mikael Moilanen erbjöd sig att köra ned ett 50-tal jägare från dalarna och skjuta gris men det behövdes ju inte för lantbrukaren hade ju en bekant som jagade på hans ägor på flera 100 ha... Likaså lantbrukaren som hävdade att han ej kunde ha elstängsel runt grödan för att det inkräktade på allemansrätten. Allemansrätten gäller ju knappast i växande gröda så vart är problemet? Debatten visade flera ggr krångligheten med att man stirrar sig blind på problemen istället för att hitta lösningar. Kompisen som jag åkte med och som jag f.ö jobbar åt nu bedriver kött och spannmålsproduktion på 3 gårdar runt Tierp och han är nog en av de mest positiva och problemlösarvänligaste lantbrukare jag känner. Hans kommentar vid LRF´s monter när dom visade skador på åkrar var att där går det väl lätt att så direkt och man spar mycket diesel på att slippa harva, trodde att ögonen skulle trilla ur globerna på Lrf gubben som satt bakom bordet. Avslutade sen med vildsvinsgryta för 80 kr som satt som en smäck istället för Sliska Hut.. Vem var jordägaren på Mörkö då ? Kommer du ihåg namnet på han ?
Publicerat Mars 9, 200917 yr Vem var jordägaren på Mörkö då ? Kommer du ihåg namnet på han ? Karl-Albin eller något i den stilen hette han. Kände igen ansiktet då han figurerat om grisarna i teve samt i någon lantbrukstidskrift förut.
Publicerat Mars 9, 200917 yr Karl-Albin eller något i den stilen hette han. Kände igen ansiktet då han figurerat om grisarna i teve samt i någon lantbrukstidskrift förut. Carl menar du !
Publicerat Mars 9, 200917 yr jag tyckte att det var en väldigt trevlig mässa. lite små lokaler kanske, men man överlevde ialfall sen träffade man en massa trevligt folk ni som vet vilka ni är kan ju ta för er synd att du inte var dära på söndagen schenan för då hadde vi kunnat prata lite medans hundarna skälde lite på grisen
Publicerat Mars 10, 200917 yr Författare Tyckte det var en rätt ok mässa, lokalerna var ju förstås under all tänkbar kritik. Var där med Pikehunter och Thefoxkiller, tittade på när dom ödslade pengar på radioapparater och kläder Synd att det var lite dåligt med hundprylar. Lyckades iaf beställa lite skoj. //Matte
Publicerat Mars 10, 200917 yr tyckte det var rätt bra med hund prylar jag, om man gick ner till den lokalen där stojjan & co stog
Publicerat Mars 12, 200917 yr Nu hade jag inte möjlighet att åka. Vi hade rävklapp i lördags (blev två rävar ) och då var helgens tidskonto för jaktlig verksamhet övertrasserat... Kan vi inte från JS sammanställa en utvärdering av mässan och "officiellt" skicka den till arrangören, och därmed utnyttja vår konsumentkraft för att förbättra den till nästa år/gång? VAd säger ni om det? /Mårten
Publicerat Mars 13, 200917 yr Carl menar du ! Han presenterade sig då som Karl Albin eller Karl Albert.
Publicerat Mars 16, 200917 yr Jag tyckte mässan var helt ok, trångt är mysigt! Sedan fick man ju återigen se botten av plånboken ) Jag och Thefoxkiller ( som för övrigt kanske borde tänka på namnbyte) såg till att mässan gick ihop sig för Hylte Lantmän... Snåljåpen Matte snyltade enbart gratis godis... //Pikehunter
Publicerat Mars 21, 200917 yr Författare Jag tyckte mässan var helt ok, trångt är mysigt! Sedan fick man ju återigen se botten av plånboken )Jag och Thefoxkiller ( som för övrigt kanske borde tänka på namnbyte) såg till att mässan gick ihop sig för Hylte Lantmän... Snåljåpen Matte snyltade enbart gratis godis... //Pikehunter Men å andra sidan har jag redan radio av premiumkvalité och behöver inte köpa lågpris parvis för att klara sig igenom säsongen
Publicerat Mars 27, 200917 yr Jag tyckte mässan var helt ok, trångt är mysigt! Sedan fick man ju återigen se botten av plånboken )Jag och Thefoxkiller ( som för övrigt kanske borde tänka på namnbyte) såg till att mässan gick ihop sig för Hylte Lantmän... Snåljåpen Matte snyltade enbart gratis godis... //Pikehunter Namnbyte hit och namnbyte dit, utan mina lockkunskaper hade du inte haft en fin räv att stoppa upp om jag minns rätt