Publicerat Mars 11, 200917 yr Kära forum medlemmar. Jag tänkte pröva på lite kråkjakt. Åkte till jakthandlaren och köpte en uv, den ser inte bra ut.... Har inte tillgång till fjädrar och dyl så nu undrar jag finns det något bra substitut typ frugans fuskpäls eller dyligt. Hjälp och kom med förslag.
Publicerat Mars 11, 200917 yr Allt som kan få bort plastkänslan e bra. jag använde fleece och rävskinn bla annat
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare Allt som kan få bort plastkänslan e bra.jag använde fleece och rävskinn bla annat då är det bara ut o jaga räv hur skjuter man en fleece vet inte hur de ser ut
Publicerat Mars 11, 200917 yr I fiskeaffärer som har flugbindningsmaterial kan du ju köpa lite fjädrar till öronen å så
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare Ja jag håller med jävla Hippen Det ska bli kul vi har en del kråka och visst jag skall försöka fixa lite bilder på bygget
Publicerat Mars 11, 200917 yr Ja! Kör på, fan va kul! När jag startade min jaktdagbok så utmande Telgetok mej på kråkjakt.. han torskade benhårt Nu hade han inte samma möjligheter och prylar som jag men jag vet att jag vart lite sur på han då han valde att fiska i stället för att jaga någon vårmorgon då det var bra förutsättningar! När det gäller att pimpa uv så kan man kolla in div tygaffärer med.. vi hittade ngt lurvigt tyg till min gamla plastuv som vi monterade på.. gammal bilklädsel är väl det som funkat bäst såvitt jag minns. Annars borde även ett tigermönstrat överkast kunna funka. Det man ska tänka på där är att försöka klä in hela uven med tyget för att på så sätt få väck det plastiga.. Men med uven inklädd så är man inte färdig för det utan man bör även satsa på fjäder och sånt. Mvh!
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare Ja Stene den utmaningen är antagen. Tyvärr så är tid en bristvara just nu läs i gnäll tråden. men du ska nog få dig en match. Och Hippen Du får nog klassas som kråk expert så dina tips är mkt välkomna
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare I fiskeaffärer som har flugbindningsmaterial kan du ju köpa lite fjädrar till öronen å så Har lite flugbindning grejer på vinden från den tiden jag skulle bli spö vifftar proffs. Får leta reda på dem. Tack för tipset.
Publicerat Mars 11, 200917 yr waxin.. Förmodar att du redan sett denna? http://web.telia.com/~u17505611/kraktips.htm Mvh!
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare waxin.. Förmodar att du redan sett denna?http://web.telia.com/~u17505611/kraktips.htm Mvh! Nej men jag ska kolla Så fort chefen gått upp till sitt kontor
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare Nu har chefen gått, jag har kollat Hippens länk så ni ska det pimpas uv i kväll. Stene. kan jag få lite av ditt skägg???? Skulle passa bra på uven
Publicerat Mars 11, 200917 yr Författare Här kommer ett försök att lägga upp en bild på uveländet före styling. Ögona ser väll rätt ok ut eller är de för mörka?
Publicerat Mars 11, 200917 yr waxin.. Förmodar att du redan sett denna?http://web.telia.com/~u17505611/kraktips.htm Mvh! Och varför visade du oss den länken. Nu måste ju jag också skaffa en uv.
Publicerat Mars 11, 200917 yr Orginalögonen funkar Uvmärkt. Jag har bytt ögon på min, samma som din, men inte märkt av ngt märkbart resultat. Men den ser grannare ut iof Däremot har ja badat min i lim o fjädrar.
Publicerat Mars 12, 200917 yr Författare Ja Jimbolo den där ser riktigt het ut. Kom i gen nu grabbar (och tjejer) mer bilder på era uvar och fler förslag på materiell. Det jag upptäckte i går kväll vid nattningen av barnen är att deras gose djur ligger riktigt risigt till. mkt luddigt och lurvigt där
Publicerat Mars 12, 200917 yr Använder för det mesta min uppstoppade uv men har även en plastuv som jag pulat lite på. Skulle det visa sig att vädret är ostabilt och att det kan komma regn under morgonen så kör jag med fuskuven.
Publicerat Mars 12, 200917 yr Författare Använder för det mesta min uppstoppade uv men har även en plastuv som jag pulat lite på. Skulle det visa sig att vädret är ostabilt och att det kan komma regn under morgonen så kör jag med fuskuven. Snygg uv valle. Var det där det uppstoppade?
Publicerat Mars 24, 200917 yr Författare Tycker att jag samlat tillräkligt med info om hur det här med pimpning av uv funkar så nu är det dags att skrida till verket. Steg ett blir att samla på sig så mkt fjädrar och prylar som möjligt. Steg två blir att fixa vinklingen på huvudet. Steg tre blir att få i hop de ovanstående punkterna på ett tillfredställande sätt. Suck. Då tiden är en bristvara har jag nu förstått att jag inte hinner göra klart detta denna säsong utan planen blir att få den klar till sommaren/hösten. Som jag var inne på så har jag lite svårt att få tag på bra materiell så om det är någon som har fjädrar över och bor i uppland så hör av er så skickar jag en bil omgående. I övrigt tror jag att beslutet om att börja med kråkjakt kan vara det bästa jag tagit det blir ju en riktigt lång jakt säsong. kom gjärna med fler förslag om själva ombyggnaden av plast skrället.
Publicerat Mars 24, 200917 yr är även jag färsk med detta om kråkjakt. om man ska ha en uppstoppad uv måste de vara just en uv eller kan de vara typ en falk???
Publicerat Mars 24, 200917 yr Utan tvekan bästa alternativet är just berguven.. en uppstoppad duvhök kan fungera men vissa dagar verkar höken skrämma kråkorna halvt från vettet säger de som provat medan höken fungerar som en uv andra dagar, knepigt lotteri.. Mvh!
Publicerat Mars 24, 200917 yr Har hört vissa som säger att ett rävskin påträtt på en tilltäljd stock kan funka bra i kombination med en död kråka. har dock ingen erfarenhet av detta. Antar att denna har en nackdel i att den inte syns lika långt som en uv i topp.