Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Limmar man fjäder för fjäder eller skall man försöka flå fågeln och limma dit skinnet.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Limpistol och sen försöker jag flå av skinnbitar med fjäder och allt och smackar på.. Är dock inte helt bengsäker på att det är rätt metod, min uv ser tämligen bullig ut och konstig nu.. men sicket jobb att limma dit fjäder för fjäder!! Mvh!
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Limpistol och sen försöker jag flå av skinnbitar med fjäder och allt och smackar på.. Är dock inte helt bengsäker på att det är rätt metod, min uv ser tämligen bullig ut och konstig nu.. men sicket jobb att limma dit fjäder för fjäder!!Mvh! Det var väll lite så jag kände. Vill man vara säker på att frugan ska börja sucka högt om skilsmässa och att man behöver hjälp så kan man ju limma fjäder för fjäder.
Publicerat Mars 26, 200917 yr Tidigare använde jag superlim men det blir rätt dyrt med det. Limpistol is the shit !
Publicerat Mars 26, 200917 yr Krigare som man är så har man limmat på fjäder för fjäder på plastlimpan. Nackdelen med det smältlimmet jag använder är att det lyser lila när det blir kallt. Mysigt en kall morgon när det enda ljuset i skogen är en liten neongubbe uppe i ett träd....
Publicerat Mars 26, 200917 yr Författare Snyggt. Vad heter det limmet så vi vet vad vi inte ska använda
Publicerat Mars 26, 200917 yr .. men sicket jobb att limma dit fjäder för fjäder!!Mvh! MEN de blir för dj...la bra Tar bara en kväll (inkl natt). Tycker att man tjänar på det samt verkar de fjädrar som limmats så hålla sig fast bättre. Fuskade med ryggen o där får man vara o stödlimma titt som tätt tycker ja. Så limpistol + en o en fjäder = Garanterad kråkmagnet Ps. Använder Biltemas pistol och lim utan ngr neoneffekter Ds
Publicerat Mars 29, 200917 yr Jag länkar lite bekvämt till min dagbok för fler bilder på projektet... http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...mp;#entry293436
Publicerat Mars 29, 200917 yr En bild på min pimpade plastlimpa, dock ska den frächas upp en del med nya vita småfjädrar och haklappen skulle nog behöva ses över också. Tycker att uven har blivit för mörkt enfärgad som den är nu, den förbenade duvhöken har ställt till det med den när den attackerat och försökt snott kråkliket som hänger i klorna..
Publicerat Mars 30, 200917 yr Författare Riktigt snygga ögon på din uv Crowfear. Var har du fått tag på dem?
Publicerat Mars 30, 200917 yr Riktigt snygga ögon på din uv Crowfear.Var har du fått tag på dem? ..äähhumm...ett av ungarnas gamla gosedjur...
Publicerat Mars 30, 200917 yr Författare ..äähhumm...ett av ungarnas gamla gosedjur... Misstänkte det Mina ungar börjar fråga var alla gosisar är, jag säger att jag slängt dem för att de inte städat rummen. Tänk om de visste att de ligger dissekerade i farsans garage
Publicerat Mars 30, 200917 yr Misstänkte detMina ungar börjar fråga var alla gosisar är, jag säger att jag slängt dem för att de inte städat rummen. Tänk om de visste att de ligger dissekerade i farsans garage Tjaa..men vad gör man inte för att lyckas med jakten..
Publicerat April 14, 200917 yr Författare Tror att jag har hittat lösningen på mitt fjäder problem. På gården där jag har min jaktmark har man köpt in ett gäng svart bruna hönor, dessa fjädrar borde funka bra till uven.
Publicerat Juni 1, 200916 yr Författare Måste lyfta den här tråden lite. Det är nu dags att komma i gång med uven. Hoppas på att jag skall få livet av någon canadagås i sommar om jag lyckas låna en 22a. I annat fall behöver jag FJÄDRAR.. Så om någon sitter på en hög fjädrar så hör av er.. Skulle också behöva några kråkbulvaner i plast. Har nämnligen ett bra ställe att sitta på men inget barrträd att sätta uven som jag inte heller har i. Så det blir till att locka med bröd och bulvaner.
Publicerat Juni 11, 200916 yr Behöver fjädrar jag med! Har inte sett nå bra roadkill fågel på skit länge Är de canada gås som funkar bra oxå? En sån kan man väl kanske lyckas knäppa i så fall.
Publicerat Augusti 6, 200916 yr Författare Lyfter tråden ytterligare en gång. Börjar bli desperat efter fjädrar så uven blir klar någon gång. I ren desperation gick jag in på en fiske affär för att kolla deras flugbindnings fjädrar. Höll på att svimma, skullle bli billigare att leija in någon att sno en berguv på något museum. Det är nog bara konstatera att det som jag trodde skulle bli den lätta biten när det gäller att börja med kråkjakt nämnligen att fixa lite fjädrar, håller på att stjälpa hela projektet med att bli en riktig kråkdräpare. Får nog vänta till september och skjuta en hare på någon vall, använda skinnet och sedan köpa två påsar fjädrar på fiske affären. Det blev lite dålig planering då jag från början tänkt använda tiden mellan Juli och 14 oktober till att panga kråkor. Nu har jag fått gnälla av mig så trevlig kväll, nu ska nattas ungar.... Visste man hur mycket jakttid barnen tar kanske man skulle skyllt på huvudvärk de där tre gångerna. Ps Hur går det för er andra med uvarna
Publicerat December 22, 201213 yr Hej Hej! Tror ni fröken grå skulle gilla denna? Jag körde med fasanfjädrar och pärlhönsfjädrar från panduro.
Publicerat Januari 3, 201313 yr Fjädrarna ser helt ok yt, skifta ögonen och ta väck plastkråkan Plastkråkan ska definitivt bort, och jag ser nu att det behövs fyllas på med fjädrar lite här och var. Har förstått från andras inlägg att det gäller att vara petig, att plast som lyser igenom kan göra dem misstänksamma