Publicerat Mars 14, 200917 yr Hej Jag har en tysk som är ca 41 i mankhöjd vad tror ni om att använda den i gryt, eller är den för stor. Han är bara 10 månader så om han är för stor så är det ingen ide att börja träna i konstgryt till våren.
Publicerat Mars 14, 200917 yr Rent spontant utan att ha sett hunden så känns det lite stort, har du mätt bröstomfånget på han?
Publicerat Mars 14, 200917 yr I mitt tycke för stor. Har sett endel större tjt och foxterrier hannar vilka haft det ganska svårt i många gryt tyvärr.
Publicerat Mars 14, 200917 yr Tycker min är stor som är 37-38. Redan hon är ju klumpig.. Svårt att vända inne i hålor osv. Men testa.. Dom har ju iallafall viljan.. Känner en fox som är lika stor som din om inte större. En riktig killer, som inte brukar fastna. Men den hunden är smidig för sin storlek.
Publicerat Mars 14, 200917 yr Författare Sist jag mätte bröstomfånget var han 50, skulle han inte gå att använda i gryt så gör det inget för han är en jävel på att driva.
Publicerat Mars 14, 200917 yr Sist jag mätte bröstomfånget var han 50, skulle han inte gå att använda i gryt så gör det inget för han är en jävel på att driva. Nå det är ju det viktigaste det
Publicerat Mars 14, 200917 yr Tycker min är stor som är 37-38. Redan hon är ju klumpig.. Svårt att vända inne i hålor osv. Men testa.. Dom har ju iallafall viljan.. Känner en fox som är lika stor som din om inte större. En riktig killer, som inte brukar fastna. Men den hunden är smidig för sin storlek. Det e' inte så mycket frågan om att dom skulle fastna utan dom kommer inte till och hänger inte med då kräken springer omkring.
Publicerat Mars 15, 200917 yr Kul de här med mått hoppas att fler följer, min tik "Mörtarös Anki" är med dagens mått 35 cm på höjden och 46 cm runt om... och inga problem med gryten...
Publicerat Mars 15, 200917 yr Jag kan inte tycka ngt då jag enl. många inte fattar ngt om grythundar/jakt
Publicerat Mars 15, 200917 yr Jadu, det är väl bara att prova hunden. Jag har sett stora hundar som gjort kanonbra jobb i gryt ... Die grossen fur den sau und die kleinen fur den bau... De stora för svin och de små för gryt ... Enligt en tysk jägare.... Kanske inte rätt stavat
Publicerat Mars 15, 200917 yr Författare Ja det är väl så, nu får man bara vänta på att grisarna kommer hit då.
Publicerat Juli 20, 200917 yr Min JR hane är 27 i manken och 49 runt om. Du skojar...Du måste ha mätt fel, ja annars måste han va rätt så fet!! mera rätt 37 skulle ja tro
Publicerat Juli 20, 200917 yr Du skojar...Du måste ha mätt fel, ja annars måste han va rätt så fet!! mera rätt 37 skulle ja tro precis min tanke tidigare men jag vågade inte skriva nåt men sen sökte jag lite bilder på JRterriers o dom såg lite knubbiga ut vissa av dom Inte lika smäckra som tyskarna
Publicerat Juli 20, 200917 yr Finss olika jack russells, lågställd å högställd. Även dom lågställda är det normalt med 20 cm i omkrets över mankhöjd?
Publicerat Juli 21, 200917 yr Du skojar...Du måste ha mätt fel, ja annars måste han va rätt så fet!! mera rätt 37 skulle ja tro nej det kan inte vara möjligt? kanske nån cm möjligtvis för jag tog inte "sy måttbandet" utan ett vanligt och drog åt det lite mer för att kompensera den glipa som blev när jag böjde stålmåttbandet, han är knappast fet men han är riktigt stabbig om man säger så. har ju fasen inga bilder här men jag kan länka till minjakt så får ni se. Herr Mattson: du behöver inte vara blyg, jag tål att höra saker
Publicerat Juli 21, 200917 yr här är länkarna till min JR http://www.minjakt.se/?service=gallery&...ryImageId=59013 http://www.minjakt.se/?service=gallery&...ryImageId=43261 http://www.minjakt.se/?service=gallery&...ryImageId=29130 http://www.minjakt.se/?service=gallery&...ryImageId=12402 resten får ni avgöra själva huruvida han är tjock eller ej
Publicerat Juli 21, 200917 yr Även dom lågställda är det normalt med 20 cm i omkrets över mankhöjd? hur menar du? 20 cm i omkrets över mankhöjd? jag är inte riktigt med där? man säger så kanske, va vet jag hehe
Publicerat Juli 21, 200917 yr hur menar du? 20 cm i omkrets över mankhöjd? jag är inte riktigt med där? man säger så kanske, va vet jag hehe haha nej jag fick inte heller ihop det bättre än sådär.. o jag fattade inte heller nåt Men det fick bli så.. 20 cm MERA än hundens mankhöjd kanske man kan säga.
Publicerat Juli 21, 200917 yr resten får ni avgöra själva huruvida han är tjock eller ej Hm. Inte tjock.. Bara kortare ben eller något.. Kul att få se en ny sorts terrier(aldrig sett lågställda förr).
Publicerat Juli 21, 200917 yr Hm. Inte tjock.. Bara kortare ben eller något.. Kul att få se en ny sorts terrier(aldrig sett lågställda förr). nej dom är väl inte så vanliga i jaktsammanhang utan mest som utställningshund som "vanligt" folk använder dom till för att förstöra grytraserna till jakt så är det väl den pälsvarianten sträv/broken, broken/halvslät som används men dom liknar mer dörrmattor än nån grytrussel denna är ju inte heller avlad för jakt dom senaste generationerna men det är ju en terrier så det ska inte vara så svårt att locka fram jakten i dom och visst funkar det, men man får tagga dom lite mer än att bromsa dom ibland.
Publicerat Juli 21, 200917 yr Kul de här med mått hoppas att fler följer, min tik "Mörtarös Anki" är med dagens mått 35 cm på höjden och 46 cm runt om... och inga problem med gryten... vart skulle den egentliga skillnaden vara på 46 cm i omfång gentemot 49 cm? hunden behöver inte vara fet för det, din tik är ju nästan det och det är ju en stor skillnad mellan raserna dessutom..