Publicerat Juli 1, 201016 yr Då har man jägarbeviset klart, vapenskåp, 8x57 JS, diverse kläder och utrustning samt en Jämthund. Har till och med lyckats få septemberjakt på älg i höst. Nu ska man bara utöka vapengarderoben och försöka få tag på jaktmark för småvilt, samt jaga in Diesel som jämten heter. Grattis till ditt nya stimulerande liv
Publicerat Juli 2, 201016 yr Författare FETGRATTIS!!!Nu kan du börja med vuxenlivet på riktigt! Vart skall du jaga? (som f.d Östersundare är man alltid nyfiken) Jag kommer jaga älg i Krokom som det ser ut, sen får vi se om man får tag på någon mark för småvilt.
Publicerat Juli 11, 201016 yr Jag stämmer in i allsången om välkomsthälsningar och gratulationer! Hoppas du kommer att trivas!
Publicerat Juli 14, 201016 yr Författare Det ser ut att lösa sig med det mesta, fick tillstånd att jag småvilt på 150 hektar i Jämtland alldeles gratis. Jävla tur att man har en och annan polare med mark. Jag behövde inte ens fråga, han bara erbjöd mig att jaga där....sådant uppskattas mycket!