Publicerat April 6, 200917 yr Fy f--n vad jag är larvig... Nu har grisarna varit här i max 1 månad och jag är så jaktsugen. Just nu så är det bara två årsgaltar som går på åteln. Jag tror det är galtar men är inte säker. Suggan och eller gyltorna ligger i boet o diar har jag fått för mig. Min fråga är nu, Vad händer om jag smyger ut dit i kväll och lägger i kull en av ung galtarna, ca 45-50 cm höga. OM det inte är någon annan gris där så borde det inte avskräcka suggan att komma dit igen när hon har sina små på fötter. Den lilla galten som ev blir kvar kan ju knappast vara nog högt i rang att han kan avskräcka från vidare besök. /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Jag tycker det är helt förkastligt... Helt klart ska du spara dom till hösten när man fårbörja jaga med hund igen.
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Jag tror att jag åtminstone ska ner o kika lite, polarn har en vakkojja som står färdig men inte uppsatt och han hinner inte få upp den på en stund, kanske ska köra ner den i morgon. Men jag tror att jag sitter på marken i kväl, vinden ligger på rakt från åteln mot där jag tänkt att sitta så vitringen borde inte var något problem, kan man ju inbilla sig . /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Ger mig tusan på att du pangar på en jättesugga med dragna spenar i kväll... Bar för du är så otålig.. Skämt å sido... Nyper du en liten är det nog ingen större fara.. Oavsett så hittar det tillbaka.. kanske..
Publicerat April 6, 200917 yr Skämt å sido... Nyper du en liten är det nog ingen större fara.. Oavsett så hittar det tillbaka.. kanske.. Eller kanske de flyttar till dina marker... :D
Publicerat April 6, 200917 yr Författare jag otålig förstår inte vad du menar Vi får se vad som kan hända till natten, månen är nästan full och jag har ingen nytta av en massa sömn nu när jag inte gör så mycket på dagarna. Sugga med dragna spenar ska jag nog lyckas att låta bli, får välja en som glier in och ut under spridaren så ska det vara grönt. Frun jobbar kväll så hon kommer hem vid 23,45 det är för sent att gå ut men vi 22 tiden borde jag nog klara, barnen sover med svåger och svägerska på undervåningen som stöd om något inträffar. /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Kan ju erkänna att jag är grymt sugen på att sitta o vaka. Men inte då, till sommaren/hösten ska det skjutas inte förr. /Lasse Nu är det sommar, äntligen
Publicerat April 6, 200917 yr jag otålig förstår inte vad du menar Vi får se vad som kan hända till natten, månen är nästan full och jag har ingen nytta av en massa sömn nu när jag inte gör så mycket på dagarna. Sugga med dragna spenar ska jag nog lyckas att låta bli, får välja en som glier in och ut under spridaren så ska det vara grönt. Frun jobbar kväll så hon kommer hem vid 23,45 det är för sent att gå ut men vi 22 tiden borde jag nog klara, barnen sover med svåger och svägerska på undervåningen som stöd om något inträffar. /Lasse Skjut en lille galt Lasse. Sedan ringer du när vi ska grilla den samt dricka all din öl o whisky
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Nu är det sommar, äntligen Ha ha visst är det härligt med sommar En bra karl kan ändra sig... /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Skjut en lille galt Lasse. Sedan ringer du när vi ska grilla den samt dricka all din öl o whisky Äntligen ett svar jag gillar rätt av, tyvärr är ölet slut. men det finns ju mer nära dig så du kan ta med upp när du ändå kommer /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Skjut en lille galt Lasse. Sedan ringer du när vi ska grilla den samt dricka all din öl o whisky Med tanke på grillningen när rävlocket var i Skurebo så får han gärna ringa mig också jag står för whisky (indier) Ska tilläggas att den grillningen var lysande.
Publicerat April 6, 200917 yr Det är bara ut och plocka en av årsgaltarna. De är inte med de övriga grisarna denna tiden och du stör således dem inte heller. När var partyt? I går kom det fram 7 årsgaltar 6 st fick lämna åteln
Publicerat April 6, 200917 yr Det är bara ut och plocka en av årsgaltarna. De är inte med de övriga grisarna denna tiden och du stör således dem inte heller.När var partyt? I går kom det fram 7 årsgaltar 6 st fick lämna åteln In med trikinprovet så fixar jag marinaden!
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Lugna nu grabbar, den är ju inte på grillen ännu Nu sticker jag , har ca 1,5 timm kvar innan de brukar komma och 2 km till åteln. /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Som sagt inte på grillen ännu Greppade vapnen och ev eftersökslampa och iväg, dryga kilometern i bil, medans MaxW han skicka två sms med frågan, Pangat ännu Promenerade i fullt månljus, underbart när ögonen vant sig lite. Kommer upp på ett litet berg där det står ett torn,ca 120 meter från åteln, tanken var att smyga ner ca 50 meter till för att komma bra i läge. Då ringer telefonen, ljudlöst iof men ändå. Vem faan ringer nu fiskar upp telefonen och hinner se att det är hemifrån innan jag svarar, en ledsen dotter som har ont i magen Jaha lägg dig i min säng så kommer jag. Eftersom jag ändå hade utsikt över en del av åteln från min nuvarnade position så kan jag inte låta bli att lyfta vapnet och kolla om jag mot förmodan ser någonting. Om jag inte misstar mig så var det gris där ute, såg en svart klump som kom och försvann i kanten, ska bli mycket spännande att kolla kameran i morgon. Det var den vak kvällen det, perfekt väder och vind, första grisen på Skurebo gård kunde ha legat nu om det gått som jag tänkt mig men nu gör det inte alltid det. Dottern mår bra lite feber och hosta men inte värre en när jag åkte, Pappa sjuk heter nog det syndromet /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Det var tråkigt att höra och jag som förväntade mig att du skulle få skjuta. Det kommer fler chanser! Jasså, MaxW terroriserade dig och jag som trodde han var en hyvens karl... Det är bara att ge igen.
Publicerat April 6, 200917 yr Äsch.. jag som tänkte trissa dej lite så hade du redan givit upp och dragit ut.. samt kommit åter Skjut du, är det två gossar så gör det inget. Mvh!
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Det var tråkigt att höra och jag som förväntade mig att du skulle få skjuta. Det kommer fler chanser! Jasså, MaxW terroriserade dig och jag som trodde han var en hyvens karl... Det är bara att ge igen. Han är hyvens, bara lite hungrig :D /Lasse
Publicerat April 6, 200917 yr Författare Äsch.. jag som tänkte trissa dej lite så hade du redan givit upp och dragit ut.. samt kommit åter Skjut du, är det två gossar så gör det inget. Mvh! Trissa mig Det går väl inte Ska kolla bilderna i morgon från kameran och förankra det hela lite bättre med familjen, farmor får nog rycka in lite eller nåt liknande. /Lasse
Publicerat April 7, 200917 yr Tycker det verkar som om någon börjar få grisfeber, eller? Börjar få? Mannen har ju feber av värsta sorten.... Inte för att grisarna bryr sig..... //K9