Publicerat April 7, 200917 yr Författare Kan upplysa om att första bilden på gris på åteln i natt var ca 30 min efter att jag varit där och vänt. Två galtar tror jag det var, årsgris helt klart. Nu är det mulet men jag ska nog försöka mig på en ansmygning i kväll med. Ska bara in till jobbet o kränga 6 däck på fälg först. /Lasse
Publicerat April 13, 200917 yr Hur går de med grisarna/ölen/malten/grillen???? Och vilken tid ska man komma?
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Nja grisen lever ännu, så vänta med att kroka upp ölen lite till. Nu är det ju bara ett par dagar kvar tills även vuxna är lovliga så jag väntar in det datumet innan jag ger mg ut igen. Det kan ju vara en lite äldre gris och då känns det lugnast att vara på rätt sida. Åteln är nu försed med belysning eftersom månen är på fel sida nu mera. Gris framme redan samma natt som belysningnen kom fram, tyvärr störde lampan kamaren så jag såg inte vad som var framme men det är justerat nu så jag får se i morgon om jag ser bättre. Tiden då grisen är framme är inte rolig 01,30 men det går säkert bra det med. /Lasse
Publicerat April 13, 200917 yr Tiden då grisen är framme är inte rolig 01,30 men det går säkert bra det med. Stackare.. men om du är orolig för nattsömen så är det ju bara att låta nasse vara kvar? Mvh!
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Stackare.. men om du är orolig för nattsömen så är det ju bara att låta nasse vara kvar? Mvh! Finns inte på kartan min vän, jag vill åxå grilla i sommar. /Lasse
Publicerat April 13, 200917 yr Kan tänka mej det, ut och skjut! Kolla dina vallar förövrigt så de inte får för sig att rota i dem.. Mvh!
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Kan tänka mej det, ut och skjut! Kolla dina vallar förövrigt så de inte får för sig att rota i dem.. Mvh! har nästan daglig koll på dom. ska snart sätta upp en åtel till och den blir där arrendatorn vill att den ska vara. Brevid en vall Hans beslut inte mitt /Lasse
Publicerat April 13, 200917 yr Kolla dina vallar förövrigt så de inte får för sig att rota i dem..Mvh! Där kom nog ett av de vettigare råden hittills. Just nu verkar grisarna gå rätt mycket på vallarna. Så ska ni skjuta gris så gör det där och låt dom vara ifred på åtlarna.
Publicerat April 13, 200917 yr Författare Där kom nog ett av de vettigare råden hittills. Just nu verkar grisarna gå rätt mycket på vallarna. Så ska ni skjuta gris så gör det där och låt dom vara ifred på åtlarna. Hmm antar att du har rätt. Men om de inte går på vallen /Lasse
Publicerat April 14, 200917 yr Hmm antar att du har rätt.Men om de inte går på vallen /Lasse Då ringer du mig 1a Augusti... :D