Publicerat April 7, 200917 yr Vad måste absolut finnas på just din påskbuffé?? Ägg + räkor =) SÅÅÅÅKLART =)
Publicerat April 7, 200917 yr Vad måste absolut finnas på just din påskbuffé?? Jansson, omelett, ägg, köttbullar, prinskorv, Bäska, OP och pilsner. Till efterrätt ostkaka, grädde och jordgubbssylt! Va gott det ska bli!!
Publicerat April 7, 200917 yr Ägg + räkor =) SÅÅÅÅKLART =) Kroken har helt rätt - utan ägg ingen påsk! Skulle sen nån vänlig människa placera en räka på ägget så kan man väl knappast klaga..... //K9
Publicerat April 7, 200917 yr Op-Andersson eller Östgöta sädesbrännvin. Utan det kan man lika gärna hoppa över påsken. Skulle det stå någon pilsner på lut någonstans också så är ju saken biff så att säga. För syns skulle klämmer man väl ett par ägg lite rökt lamm och några korvskivor också.
Publicerat April 7, 200917 yr Op-Andersson eller Östgöta sädesbrännvin. Utan det kan man lika gärna hoppa över påsken. Skulle det stå någon pilsner på lut någonstans också så är ju saken biff så att säga. För syns skulle klämmer man väl ett par ägg lite rökt lamm och några korvskivor också. Ja, lamm glömde jag bort! Klart att den rökta fiolen ska fram! Blir bara hungrigare och hungrigare, snart lunch
Publicerat April 7, 200917 yr Kör mycket rökt kött (vildsvin, lamm mm) Gärna sill också då jag tar varje chans till det. Supen är Skåne, åtminståne ett arv jag försöker förvalta där nerifrån.
Publicerat April 7, 200917 yr Ägg, sill & räkor. Lite lamm eller rådjursbog som är rökt. Östgöta sädes eller Lysholms linieaquavit från Norge...MUMS !!! Ja s.k. "sjörullad" Kokt potatis är ju också mums fillibabba. // Jägare utan gränser
Publicerat April 7, 200917 yr Jansson och ägg måste vara med! Rökt rådjur kanske lite lamm åker nog fram iår...
Publicerat April 7, 200917 yr Jansson, omelett, ägg, köttbullar, prinskorv, Bäska, OP och pilsner. Till efterrätt ostkaka, grädde och jordgubbssylt! Va gott det ska bli!! Nej nu jävlar får jansson67 gömma sig under täcket närmaste dagarna.... många som vill ha upp honom på påskbordet
Publicerat April 8, 200917 yr Nej nu jävlar får jansson67 gömma sig under täcket närmaste dagarna.... många som vill ha upp honom på påskbordet
Publicerat April 8, 200917 yr Vad måste absolut finnas på just din påskbuffé?? en nyrökt lax är ett måste
Publicerat April 8, 200917 yr Författare Det som hamnar på mitt bord är: Ägghalvor med räkor och "klet" på Sill Potatis Stek Gräddsås Jansson Rökt lammfiol Rödbetor, smörgåsgurka, hackad äggula Vispad grädde med lite rödbetsspad i Stekta prinskorvar inlindade i tunt skivat sidfläsk Någon form av fisk, förmodligen ugnsbakad röding/öring Grönssallad Varma småfrallor Olika ostar Massor av frukt av allehanda sort Mycket möjligt det hamnar något mer på bordet också sådär i sista minuten
Publicerat April 8, 200917 yr hmm... sill många olika sorter ägg med någon topping äggsallad janson köttbullar prinskorv vanlig pot. till barnen som inte tycker om janson lax dryck i alla olika slag... Efterrätt: påsktårta givetvis med gult inslag av tex kycklingar kaffe drycker i olika slag... Jämta du brukar väll ha en lååång lista tänkte du kunde ge några nya ideér
Publicerat April 8, 200917 yr Det som hamnar på mitt bord är:Ägghalvor med räkor och caviar på Sill Potatis Stek Gräddsås Stekta prinskorvar inlindade i tunt skivat sidfläsk Någon form av fisk, förmodligen ugnsbakad röding/öring Rökt och gravad lax Olika ostar Jag kan ju bara hålla med Jämta och kopierar och kompletterar hennes lista... ________________________________ Denna påsk kommer även bli min första som myndig medborgare... Är det någon av er som tycker om någon speciell påsköl?
Publicerat April 10, 200917 yr Påskbuffen den är på börjad har griljerat påskskinkan och frun har bakat solrosbröd skinka och solrosbröd är en höjdare passar både vid påsk och jultid. Så ny griljerad skinka och solrosbröd är ljuvligt gott tillsammans med en påsköl av märket Pumvikens Påsköl Nynäshamns ångbryggeri den var riktigt god rekommenderas har en kravmärkt öl från samma ställe provas i morgon omdöme kommer då. En snappas bricka med skärgårdssnappsar har inköpts provade Utö till denna macka och den var god en smak av citron och fläder gillar hallans fläder så den var en kompis till den. Vi får öppna en tråd för snapsar och öl. Men öl har jag ett svagt minne av att jag har sett vid något tillfälle får leta upp den eller starta en ny senare ikväll för jag har några andra öl som ska slinka ner.
Publicerat April 10, 200917 yr -Ägghalvor med majonäs & räkor -Sill i olika inläggningar från en lokal fiskare -Lax i olika varianter även den från den lokala fiskargubben, jummi! -Köttbullar -Prinskorv -Rökt vildgris -Kokt potatis -Janssons frestelse -Knäckebröd med prästost -Ljus öl och naturligtvis kall OP. Till efterätt blir det en tårta samt ostbricka senare. Bon appetit.
Publicerat April 11, 200917 yr Har just ställt in västerbotten pajen i ugnen. Nu ska kräftorna läggas upp sen kommer det lite till innan kl 18,00 när det serveras. Gubbröra till sillen är ett måste.
Publicerat April 12, 200917 yr I år slog jag på stort och har ätit fil sen i tisdags, Vinterkräksjuka.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.