Publicerat April 19, 200917 yr Författare Grattis,du kommer inte ångra dig även om du måste äta blodpudding hela året.Äger själv en 30-06a Tackar. Känns betryggande att höra. Man är ju skapligt sugen på att få hem skönheten. Räknar med att kunna gå över till normal diet runt augusti/september. Börjar inse att blodpudding är världens käk Ha det bra alla! Mvh. Laz
Publicerat April 20, 200917 yr Säkringen är lysande - och mycket säker. Ditt avtryckarfinger skall inte in i varbygeln förrän du konstaterat att viltet är skjutbart ändå, så varför inte unna sig en snabb och tyst säkring? Men visst, det är många som retar sig på detta att det är separata säkrings- och avsäkringsknappar. Jag har vidare fått för vana att gå med tummen på säkringsknappen när jag går genom sly och, tja, det är ju svårare att göra med min Sako. I praktiken tror jag att Sauers säkring innebär färre felskott, även om det finns massor av principdiskussioner man kan kasta fram om att säkringen borde helst vara i grannsocknen - räknat från avtryckarens placering. Precis så känner jag. Den känns säker. Jag har aldrig kommit åt avtryckaren när jag är ute efter säkringen. Dessutom så är säkringen enormt TYST Inte ett ljud avslöjar dig.
Publicerat April 20, 200917 yr Precis så känner jag.Den känns säker. Jag har aldrig kommit åt avtryckaren när jag är ute efter säkringen. Dessutom så är säkringen enormt TYST Inte ett ljud avslöjar dig. Jomen. Jag har till och med tummen på säkringsknappen i färdigläge, det faller sig bekvämast så.
Publicerat April 20, 200917 yr Författare Tack så mycket för alla positiva synpunkter. Var hos tillståndsenheten och lämnade in licensansökan för prick 4,5 timmar sedan. De ligger på 2-3 veckor i handläggningstid för närvarande men det blir till att ringa och tjata och förklara att man blivit bjuden på bockjakt om två veckor. Var dessutom bara ett par månader jag fick min första licens så det kanske går att smöra lite. Den som lever får se helt enkelt. Ha det gött! Mvh. Laz
Publicerat Maj 7, 200916 yr Författare Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet!!! La precis på luren efter att ha ringt för att kontrollera hur det går för vår kära tillståndsenhet. Licensen blev klar på förmiddagen och ligger på lådan. Får se om den dyker upp i morgon eller på måndag! Nu blir det synd om bockarna (förutsatt att jag hittar vettig optik och hinner skjuta in knallpåken till nästa helg)! Lämnade in papperena den 20 april. Rätt skapligt jobbat för att vara Stockholm får man väl säga! Ouver änd äut! //Fitzo
Publicerat Maj 9, 200916 yr Författare Sådärja. Nu är den lilla skönheten hemma!!! Kikare blev en beggad Leupold VX-II 3-9x40 till att börja med. Det kommer nog att räcka fint ett tag framöver. Break in och inskjutning på måndag är planerad och sen blir det förhoppningsvis bockjakt på lördag eller söndag. Mys!!! Mvh. Fitzo
Publicerat Maj 9, 200916 yr Författare [att achment=20769:20090509254__2_.jpg][attachme nt=20771:20090509251__2_.jpg] Med risk för att det blev ganska taskig kvalitet på bilderna och att de hamnar helt huller om buller och... bla bla bla Nåt sånt här i alla fall. Att man är skapligt sugen på att ut och smälla med den är ingen direkt överdrift. Må så gott! Mvh. Fitzo
Publicerat Maj 9, 200916 yr Författare Fan vad jag är bra på det här med bildhantering och sånt... INNNNNNNNTEEEEEE!!!
Publicerat Maj 9, 200916 yr Fan vad jag är bra på det här med bildhantering och sånt... INNNNNNNNTEEEEEE!!! Jag brukar vara glad att det går att se bilderna och det går. Fint vapen, Sauer har grymt fin slutstycks gång, antar att även 202 har det. /Lasse
Publicerat Maj 9, 200916 yr Författare Jag brukar vara glad att det går att se bilderna och det går.Fint vapen, Sauer har grymt fin slutstycks gång, antar att även 202 har det. /Lasse Tack. Slutstycksgången är löjligt smooth Vet inte om jag kännt på nån bössa som har lenare gång. Möjligtvis nya Mausern. Den var också riktigt fin. Låg inte riktigt i rätt prisklass dock. Ska bli riktigt kul att komma ut till skjutbanan. Mvh. Fitzo