Publicerat Oktober 20, 200520 yr min andra stora passion efter jakt är bilar...å då speciellt trimmade bilar...å helst Audi eller BMW. har en dröm att Turbokonvertera min bil...men det är ju inte precis gratis. så man nöjer sig med att putsa och tvätta tills man får råd... föresten..om någon har en komplett Audi turbo motor...helst en 10v, blir enklare med besiktningen då. hör gärna av er. här är objektet som jag vill uppgradera med en turbo:
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Inte en komplett motor, men en av mina närmaste vänner håller på just med turbokonverteringar och finns intresse kan jag ordna en stressfläkt till vettiga penningar... Hans senaste idiotbygge resulterade i 460Hk på bakhjulet.. på vad ? Jo en Suzuki GSXR 1100, visst han satte Europarekord i Pro Street oxo ;D
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Författare Inte en komplett motor, men en av mina närmaste vänner håller på just med turbokonverteringar och finns intresse kan jag ordna en stressfläkt till vettiga penningar... Hans senaste idiotbygge resulterade i 460Hk på bakhjulet.. på vad ? Jo en Suzuki GSXR 1100, visst han satte Europarekord i Pro Street oxo ;D coolt...vi har en kille här i piteå också som håller på med Turbokonverteringar på hojjar (Mc Xpress i Altersbruk). han har lyckats få ut 499hk på bakjulet(= 0-300 på 9sek) på en suzuki hayabuza, den hojjen är med i en film som heter "Ghostrider 2 Goes wild" och enligt rycktet så ska han visst ha fått ut över 600 hk på en liknande motor...men det är bara ryktesvägen jag har hört de. jag är hels ute efter en hel motor (allra helst en hel bil som får vara organdonator). för att grejjerna från t,ex en Audi 100 turbo 85-89 passar rakt av på min bil. det blir så otroligt mycke jobb och kostnader om jag bygger en turbo motor från skratch, och så har jag inte riktigt den "know how" som krävs för det...tyvärr.. Men Tack för erbjudandet på en stressare MVH Fredde
Publicerat Oktober 20, 200520 yr coolt...vi har en kille här i piteå också som håller på med Turbokonverteringar på hojjar (Mc Xpress i Altersbruk). han har lyckats få ut 499hk på bakjulet(= 0-300 på 9sek) på en suzuki hayabuza, den hojjen är med i en film som heter "Ghostrider 2 Goes wild" och enligt rycktet så ska han visst ha fått ut över 600 hk på en liknande motor...men det är bara ryktesvägen jag har hört de.jag är hels ute efter en hel motor (allra helst en hel bil som får vara organdonator). för att grejjerna från t,ex en Audi 100 turbo 85-89 passar rakt av på min bil. det blir så otroligt mycke jobb och kostnader om jag bygger en turbo motor från skratch, och så har jag inte riktigt den "know how" som krävs för det...tyvärr.. Men Tack för erbjudandet på en stressare MVH Fredde Jo dom är vänner NCRacing och MC Xpress.. Mycket kostnader om du bygger själv... nää då får du rätt bitar på rätt plats.. 1 Stressfläkt 1 hög med böjar (bygga eget grenrör) 1 Elektronikbox 1 Sats med nya kolvar, remlager etc. Polera toppen för bättre flöde 1 stort KN filter. 1 Laddluftkylare Hej å hå 400 Hk senare.
Publicerat Oktober 20, 200520 yr Författare joo...visst skulle det va kul att bygga från skratch...men jag har inte råd :'(... känner en som turbokonverterade sin BMW 535 och det kostade han ca 40 000:- (jag har ca 10 på mitt konto efter div vapen och jakttillbehörs köp)... men då fick han ut herrejösses mycke hästar ;D jag tänkte att man kanske kommer undan billigare om man köper en färdig motor från en Audi 100 Turbo och sen stoppar ner den i min...öppet filter, eget grenrör, 3,5" downpipe, 3" avgas(rören får jag tag i billigt eftersom jag är Rörmontör) koppla förbi wastegaten med en tryckregulator dvs lura den till att tro att den laddar 0,3bar (orginal) när man kan ladda upp till 1bar (då ger spridarna upp) och vipps har du gått från 165 hk till 230+ ...sen hur länge det håller är ju en annan femma :.
Publicerat Januari 8, 200620 yr Författare Audin är såld....3 dagar senare var man ägare till en BMW istället...Bakhjulsdrift = skitkul om vintern ;D Mvh Fredde
Publicerat Januari 8, 200620 yr Bara du inte börjar bränna runt i centrala stan i 220km/h som var populärt för nått år sen. Gör du det så börjar ja slänga tomhylsor på dig å din brum brum (tomhylsor från kanon) ;D
Publicerat Januari 8, 200620 yr Författare Bara du inte börjar bränna runt i centrala stan i 220km/h som var populärt för nått år sen. Gör du det så börjar ja slänga tomhylsor på dig å din brum brum (tomhylsor från kanon) ;D du kan vara lungn...jag håller mig kring 170 istället för 220 ;D ;D... Mvh Fredde
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Du fredde vet du va det e för skilnad på en snigel o en bmw ;D ;D hmmm....få see...kan det vara att en rör sig betydligt snabbare än den andra ... Mvh Fredde
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare På snigelen sitter slämmet på utsidan :D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D...den var bra!!! ;D
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Peben...vet du föresten vad jag fick höra när man hade Audi?...Fyra nollor i grillen och en bakom ratten! ;D btw...vet du vad BMW står för...Bogseras Med Wire* ;D *vajjer...eller hur det nu stavas :- /Fredde
Publicerat Januari 15, 200620 yr Pajkastning, BMW=Black man vhicle BMW=Big money wasted Bmw gick även under namnet Tussilago här i småland eftersom den är först i diket om våren. Nåväl aldrig ägt en bmw men brorsan är storfan av den och visst hans bmw 540 -93 gick riktigt bra.....jämfört med mercadieseln (E-klasse 290td -97:a) jag hade så var den pigg utav helvete. Man får onekligen mycket körglädje för pengarna. Men jag har ramlat tillbaka till Saab 900i från 88, satan vilken bil det går att köra fort med på vintern. Den som säger att det att det inte går att busa med framhjulsdrivet har aldrig åkt med en saab på vintern med handbromsen verkandes på bakhjulen. det går att åka riktigt fina ställ. framförallt väghålningen då det är mycket slask. Då är det inga problem att hålla hög fart i modden med bra däck, när andra bilar ligger och slirar i skiten. Saknade min 900i -89 när jag köpte mercan så det var inget svårt val när jag sålde mercan.
Publicerat Januari 25, 200620 yr Författare mådå vara framhjulsdrift och bakjulsdrift...men fyrhjulsdrift...finns f*n inge bättre...har haft BMW:n nu i 2 veckor..är redan fruktansvärt less på att alltid vara sist ifrån alla rödljus...visst är det jätte kul i kurvorna men...sen när man lånar föräldrarnas Subaru...DÅ leker livet ;D...man är alltid först från alla rödljus (om man inte hamnar bakom nån bromskloss som inte hittar gasen )... och det går aldeles utmärkt att "drifta" på snö/slaskmodd...sen det bästa...när det släpper lite väl mycket, då är det bara att stampa plattan i mattan så löser det sig...underbart... *vill nån köpa en BMW Touring?* föressten...BMW= Brings Me Women ;D Mvh Fredde
Publicerat Januari 25, 200620 yr Fredde, vad är det för bmw? polarn letar förtvivlat bmw touring. Sänd ett pm om vad det är så ska jag förmedla det vidare till honom Jo det är kul med bakhjulsdrivet att leka med. Var och drog upp min kusin ur diket då snön gått över huven så han tappad var vägen var. Han som kör en råtrimmad volvo 240 som han har som lek och busbil, svetssadd diff mm. Volvo orginalmotorer håller ca 10h i den bilen sen ryker toppen/blocket. Visst det ger maximalt med bus för stunden men det vet i fasen om det är så jädrans kul som du säger fredde att vara sist ur rödljusen. Morsans Suzuki Grand vitara är kul att köra med på ställ med 4 hjulsdriften inkopplad även om det bara är 2liters diesel i den. Ännu roligare är farsans kingcab med 133hästars dieseln. he he hoppas att det drar lika mycket kvinnor som audin gjorde! ;D
Publicerat Maj 21, 200620 yr här har ni en rejäl bil ;D Den får du vårda ömt, dom växer inte på trän längre.... ther
Publicerat Maj 27, 200620 yr Författare Uppdatering i min andra stora passion/hobby: om nån mot förmodan är intresserad... Sket i div turbokonvertering i GT:n...sålde den och köpte en "mellanlandnings kärra", BMW:n...visst var den väll kul...i två veckor...sen började jag hata den mer å mer...åsså blev Audi abstinensen aldeles för svår (det är så när man är Audiholist/Audiot ) så då köpte jag min nuvarande bil som kan beskådas på http://www.garaget.org/?car=24276...den har jag minsann inte heller gjort nått med (förutom en Rekond och nya fälgar)...men jag har en plan 8)...som Charles-Ingvar brukar säga ;D jaja, då vet ni hur det ligger till, å vad som händer under "icke jaktbar sesong" Hejhopp!
Publicerat Maj 28, 200620 yr Författare Överladdat & Sprtit skade va överladdat... självklart! men spriten ska man väll dricka själv? :-*...hehe...jäkligt cool kärra, vad é de...en nitro funny car? har man möjligt vis sett dig rejsa här uppe på "pite-podden" eller pite Dragway nån gång? vad har du kört @402.... Mvh Fredde
Publicerat Maj 29, 200620 yr överladdat... självklart! men spriten ska man väll dricka själv? :-*...hehe...jäkligt cool kärra, vad é de...en nitro funny car? har man möjligt vis sett dig rejsa här uppe på "pite-podden" eller pite Dragway nån gång?vad har du kört @402.... Mvh Fredde Tjena Fredde Det är inte min bil , jag är mek i temet och vart med och byggt bilen från början. Bilen är byggd enligt Pro Mod reglm. men körs i Topdoorslammer och vi har inte varit på Piteå Dragway. Och Fredde JAG skulle aldrig sätta mej bakom ratten i ett sånt vidunder. Ta en titt på hemsidan www.pontuslibergmotorsport.se MVH wischo686 "Alias Fredda"