Publicerat Maj 29, 200620 yr Författare Och Fredde JAG skulle aldrig sätta mej bakom ratten i ett sånt vidunder. Ta en titt på hemsidan www.pontuslibergmotorsport.se MVH wischo686 "Alias Fredda" ;D ;D ;D...njäää, skulle nog inte jag heller tordas .... Hur mycket "krut" är det under huven på ett sånt där monster? Ha dé gött! /Fredde
Publicerat Maj 29, 200620 yr ;D ;D ;D...njäää, skulle nog inte jag heller tordas ....Hur mycket "krut" är det under huven på ett sånt där monster? Ha dé gött! /Fredde Sitter en liten kompressormatad Cheva SB på 372 cui som hinkar metanol och levererar ca 1800hk 8) Wischo686
Publicerat Maj 30, 200620 yr överladdat... självklart! men spriten ska man väll dricka själv? :-*...hehe...jäkligt cool kärra, vad é de...en nitro funny car? har man möjligt vis sett dig rejsa här uppe på "pite-podden" eller pite Dragway nån gång?vad har du kört @402.... Mvh Fredde Hade varit häftig som gatbil fredde! : :-*
Publicerat Maj 30, 200620 yr Fan osso, blev nostalgisk när jag såg bilden ovan. Bidrar med en bild från tiden då gatrace gällde, bilen är numera såld, såldes ett par månader efter bilden togs, det var sista sommaren som jag körde gatrace, det kom fru och ungar emellan : original motorn plockades i igen och det som då satt under huven såldes för sig, vad som satt under huven är en väl förborgad hemlighet ;D men mycket slangar och sladdar var det Chargern rullar numera i Övik, svartlackad, Kan väl nämna att det hade blivit billigare för mig att ta taxi mellan Sthlm och Helsingborg än att åka med den bilen. Jo förresten, det är jag som sitter i bilen. Så nu vet ni hur jag såg ut då..
Publicerat Maj 30, 200620 yr Författare Rogge...Streetracer!...nu flyttades du ett steg högre på min idol-lista!! :-* ;D lsjonsson: Helt klart!
Publicerat Maj 30, 200620 yr Rogge...Streetracer!...nu flyttades du ett steg högre på min idol-lista!! :-* ;D lsjonsson: Helt klart! Ibland så skulle man vilja återgå 35 år i tiden. ;D :-* Häftig musik, bilar och brudar i baksätet el. jämte sig i soffan vid ratten. ;D
Publicerat Juni 1, 200620 yr Överladdat & Sprtit skade va Ska bli kul om dom kommer på Marie Memorial Race 26 - 27 Augusti. (http://www.shravansbro.com/marie_memorial_2006.htm) Väntar med förväntan ( Man får avvara en jakthelg ,men vad gör det)
Publicerat Mars 17, 200719 yr Författare jahopp...nu händer det nya grejjer i "min andra hobby"....Bilen (http://www.garaget.org/?car=24276) chippas den 2/4 -07...290hk/450nm blir det då 8)...hoppas att turbon rasar så jag får en anledning att köpa en större (300hk+++ here i come 8))....sen så har det hänt en liten olycka med bakdiffen...men en ny ligger på golvet i garaget och den monteras i veckan nån gång ;D... ingen annan biltok som bara längtar tills man får byta om till sommardäck och börja gasa på allvar som hänger här?....eller nån annan Audiholist då?..... ;D ;D /Fredde
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Författare I brist på annat så skriver jag en rad eller två här ;D....Ja, bilhobbyn är fortfarande lika stark...typ 50/50 jakt - bil...iaf...chippade bilen i april, visade sig att den gick utav bara h-vete 8)....en stund, mycket vill ha mer heter det ju....planer smides i det tysta...grejjer för mer effekt började så småningom att skrivas ner på inköpslistan....planen då?, jo öka effekten 100hk ytterligare, dvs att jag hamnar runt 400hk, börjar hända grejjer då när gasen trycks mot mattan 8)....visst, den rör på sig även nu (0-100 5,69s och 402m@14,69s/169km/h...1800kg bil och 4wd)...men inte tillräckligt 8)....Började med bromsuppgradering, tänkte att det vore bäst att börja i den änden...oavsett antalet hk så bör bilen kunna stanna också :...sen införskaffades ett grenrör av Extraktor typ, nu ligger det hos en som ska plana flänsen mot toppen och mot turbon...sen så fort lönen trillar in så ska jag klicka iväg beställningen på en turbo, en rolig grunka som ska kunna pumpa luft nog för 500hk 8)....sen skall spridare, soppapump och ECU (styrbox) bytas....hoppas på 0-100 på under 5sek....typ 4,xx sek.... och mellan 350-400hk. bilen lär rulla med nya "setupen" lagom till nästa sommar.... /Fredde gillar när det går undan...
Publicerat Augusti 30, 200718 yr I brist på annat så skriver jag en rad eller två här ;D....Ja, bilhobbyn är fortfarande lika stark...typ 50/50 jakt - bil...iaf...chippade bilen i april, visade sig att den gick utav bara h-vete 8)....en stund, mycket vill ha mer heter det ju....planer smides i det tysta...grejjer för mer effekt började så småningom att skrivas ner på inköpslistan....planen då?, jo öka effekten 100hk ytterligare, dvs att jag hamnar runt 400hk, börjar hända grejjer då när gasen trycks mot mattan 8)....visst, den rör på sig även nu (0-100 5,69s och 402m@14,69s/169km/h...1800kg bil och 4wd)...men inte tillräckligt 8)....Började med bromsuppgradering, tänkte att det vore bäst att börja i den änden...oavsett antalet hk så bör bilen kunna stanna också :...sen införskaffades ett grenrör av Extraktor typ, nu ligger det hos en som ska plana flänsen mot toppen och mot turbon...sen så fort lönen trillar in så ska jag klicka iväg beställningen på en turbo, en rolig grunka som ska kunna pumpa luft nog för 500hk 8)....sen skall spridare, soppapump och ECU (styrbox) bytas....hoppas på 0-100 på under 5sek....typ 4,xx sek.... och mellan 350-400hk.bilen lär rulla med nya "setupen" lagom till nästa sommar.... /Fredde gillar när det går undan... Kul....hade en gång en amerikanare Malibu ...fan hette det nu???? Börjar blanda ihop det med bösskalibrar....358..nää.350..?+ ja skit sak samma,den bilen var maxtrimmad,hade gått på stripen som modifierad standard...bilhelvetet gick som satan rakt framåt,men att svänga var lika med livsfarligt !! Trodde mej hört att det satt minst 500 kusar i motorn, bla. nått som hette Musse Pigg toppar !!!! Ja , det vart en sommar,sen tog plånboken slut ;D
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Författare Ja , det vart en sommar,sen tog plånboken slut ;D Ett välkännt fenomen inom bilhobbyn ;D....alltid slut pengar...är det inte bensin så är det nått annat man "måste" ha till bilen Jänkare är tufft, känner en som har en Camaro med en Merlin V8 på 8,9l....650hk, de é manligt....Dock är jag själv Audi fanatiker...gillar deras 2,2l 5cyl 20ventliers motor....verkar gå att plocka sjukt mycket effekt ur dem iaf...En Norrman har bromsat sin till ca 1100hk...visserligen var den motorn strokad till 2,6l, men ändå...imponerande! här är den: Sen har vi en kille från Umeå trakten med sin Audi S4 (som den jag har) som har bromsat motorn till 976hk!: ljudet ur den 5cyl Audi motorn går inte av för hackor... 8)
Publicerat Augusti 30, 200718 yr Närå..första filmen var lite kort men den andra var kanon...hade hörlurar på mej....... Vill inte väcka frugan...för det gör ont !!!!!!! Rätt kul med bilar i alla fall
Publicerat Augusti 31, 200718 yr Ett välkännt fenomen inom bilhobbyn ;D....alltid slut pengar...är det inte bensin så är det nått annat man "måste" ha till bilen Jänkare är tufft, känner en som har en Camaro med en Merlin V8 på 8,9l....650hk, de é manligt....Dock är jag själv Audi fanatiker...gillar deras 2,2l 5cyl 20ventliers motor....verkar gå att plocka sjukt mycket effekt ur dem iaf...En Norrman har bromsat sin till ca 1100hk...visserligen var den motorn strokad till 2,6l, men ändå...imponerande! här är den: Sen har vi en kille från Umeå trakten med sin Audi S4 (som den jag har) som har bromsat motorn till 976hk!: ljudet ur den 5cyl Audi motorn går inte av för hackor... 8) Rätt så bra klös i bägge bilarna. ;D
Publicerat September 10, 200718 yr Fredde du låter som en sund herre Audifemmorna med ohälsosamt högt laddtryckkan ju få döda att få resning ;D Var i Eskilstuna på finalrejs igårkväll. Syrrans kille plocka hem hela cupen som gick över 6 tävlingar. Han kör en Mazda 323 GT-R som bar driver fram. Dom riktiga lådorna är lite för dyra... Så han konverterade till FWD och fick iofs byta 5-6 lådor i sommar men dom höll förvånansvärt bra. Den lådan som rulla längst gick 54 mil och den som lessnade tidigast gick hela 12 mil innan den blev smul 8) När han skulle bromsa på rullande landsväg på JapMeet i somras så var det nåt tjall på laddtrycksstyrningen så han kunde bara ladda 1.2 bar. Det gav 344.5 i maskin och 309 på hjulen. När det sen funka som det skulle så laddar det 1.5-1.7... Det rör sig friskt i den lilla bilen ;D http://www.garaget.org/?car=38306 //Micke, som saknar sin 740 med 330 hk...
Publicerat September 10, 200718 yr Författare Fredde du låter som en sund herre Audifemmorna med ohälsosamt högt laddtryckkan ju få döda att få resning ;DVar i Eskilstuna på finalrejs igårkväll. Syrrans kille plocka hem hela cupen som gick över 6 tävlingar. Han kör en Mazda 323 GT-R som bar driver fram. Dom riktiga lådorna är lite för dyra... Så han konverterade till FWD och fick iofs byta 5-6 lådor i sommar men dom höll förvånansvärt bra. Den lådan som rulla längst gick 54 mil och den som lessnade tidigast gick hela 12 mil innan den blev smul 8) När han skulle bromsa på rullande landsväg på JapMeet i somras så var det nåt tjall på laddtrycksstyrningen så han kunde bara ladda 1.2 bar. Det gav 344.5 i maskin och 309 på hjulen. När det sen funka som det skulle så laddar det 1.5-1.7... Det rör sig friskt i den lilla bilen ;D http://www.garaget.org/?car=38306 //Micke, som saknar sin 740 med 330 hk... Måste ha gått som ett skollat trollden Mazdan....väger ju inget 8)...men visst ska dom vara 4wd standard?...eller är det Nissan sunny GTI-R jag tänker på....hmm, jo kanske Nissan... Här är en bild när jag pressar det som går ur den lilla stackars KKK K24 turbon som är standard 8): fattar inte att den pallar med....den får duktigt med stryk, men hänger ändå med...trots att den suttit på bilen sedan bilen var ny ....en kväll fick jag den att peaka 1,6bar 8)...gick riktigt bra faktiskt ;D.....Dock är den för liten, trycket finns, men inte volymen på luften :-...före jul (mitt mål iaf) sitter en Super T70 turbo istället, lär hänga mer bra mycket mer /Fredde
Publicerat September 10, 200718 yr jo den ska vara 4wd men lådorna är sviiiindyra och med den effekten samt lite inspirerade starter med launch control så har dom en tendens att bli till skorpmjöl. Satt en förstärkt Fix-It drevsats i förut men icke... Så nu är det vanliga grävlinglådor från bl.a 323F som smiskas hårt. Kostar en femhundring på skroten mot 20-25lopper för en rallylåda som ändå inte håller. jaså så du ska mosa i en större fläkt, annars kan jag nog fixa en ny Holset HX55 om du vill. Räcker inte den till bör du nog titta närmare på turbinmotorer... /micke
Publicerat September 10, 200718 yr Författare jo den ska vara 4wd men lådorna är sviiiindyra och med den effekten samt lite inspirerade starter med launch control så har dom en tendens att bli till skorpmjöl. Satt en förstärkt Fix-It drevsats i förut men icke... Så nu är det vanliga grävlinglådor från bl.a 323F som smiskas hårt. Kostar en femhundring på skroten mot 20-25lopper för en rallylåda som ändå inte håller.jaså så du ska mosa i en större fläkt, annars kan jag nog fixa en ny Holset HX55 om du vill. Räcker inte den till bör du nog titta närmare på turbinmotorer... /micke ofan...jo, kan tänka mig att dom é rätt dyra....har bytt diffklump bak på min....kamikaze starter ger upphov till diverse läckage :...på min var det lite speciellt...tänk dig att om du delar på klumpen, då har du en packning mitt mellan halvorna, DEN packningen (av alla packboxar och packningar) gick ...den började att fukta, sen nån månad senare var det en pöl på garage golvet ;D...jaja shit happens ....men det är kul att lämna 3 (minst) svarta 225mm svartsträck efter sig 8)....jag kom undan rätt billigt (för å va Audi)...hittade en bättre beggad diffklup på NordicAudi till HELT rätt pris .... Föressten, har din syrras kille testat att köra med svikståls drivaxlar?...de skonar övriga drivlinan nått fruktansvärt, kan va värt att testa om han vill köra 4wd nån gång iframtiden Tack för erbjudantet på HX55:an :-*....men jag undrar om den inte blir lite väl häftig?...vill ha ladd så snabbt som möjligt :-....har du kört med en sån? eller känner du nån som kört med en sån i en 2,2l motor (eller liknande)?...isf, hur har dom/du upplevt att den funkat, spoolup-tid och sådant.... Riktigt roligt att pyssla med bilar och motorer ...vill ha en riktig sleeper själv...runt 400hk (gärna mer, men har inte råd...än)och i princip standard utseende (ingen jätte IC i fronten eller 5" japs utblås )...vill att folk ska bli chockade ;D ;D.... /Fredde
Publicerat September 11, 200718 yr Jag har inte testat, men har sett nån 850 med sån turbo och det är ett par SAAB'ar som är på gång att spänna i en sån och det är ju 2-literspuffror. Iofs är det väl mest såna som går fort som helvete på strippen. Hur dom funkar i en bruksbil vetefan. Men vad gör det om man får putta i 3an när det kommer nåt BMW-slem och vill ha pisk. //Micke
Publicerat September 11, 200718 yr Författare hehehe...vem vill inte visa en BMW var skåpet ska stå 8) ;D.... är dock lite rädd för att bulta på en för stor turbo, tror jag sabbar "gatbils temat" på den då....funkar utmärkt på strippen där du kan varva upp den så att den får ladd innan du dumpar kopplingen...men ska jag kunna spontan gasa närman ser en BMW som närmar sig så kan det bli trubbel Gud bevare mig om den tar sig om ...hemska tanke ;D... Tror att Jens Eklund (nämnd för några inlägg sedan) kör/körde med en HX55:a, och hans bil går ju onekligen bra ;D (se video) Längtar som tusan nu till nästa sommar då bilen ska rulla med den nya setupen om allt går som det är planerat ...
Publicerat September 12, 200718 yr var förbi en polare igår, hans granne hade just kommit hem från nordic uhr och där han bromsat bilen. en saab 900 typ -96a. 615 kusar och 700+ Nm
Publicerat September 15, 200718 yr Författare var förbi en polare igår, hans granne hade just kommit hem från nordic uhr och där han bromsat bilen. en saab 900 typ -96a. 615 kusar och 700+ Nm Å fy fan!!...coolt Kan de vara denna: http://www.garaget.org/video/v1bjohjckyzr