Publicerat Maj 3, 200917 yr Det gäller att tolka siffrorna rätt, såsom med alla studier av liknande slag. Dvs det bevisar inte att den hund som utvecklar HD gör det pga ägaren - fel motion och fel foder. De har testat ett par sjukdomsbelastade raser under en begränsad tid, och även om det är intressant att se vad de kom fram till tycker jag inte att man ska hänga upp sig på siffrorna, utan som sagt - läs dem rätt...
Publicerat Maj 3, 200917 yr Dvs det bevisar inte att den hund som utvecklar HD gör det pga ägaren - fel motion och fel foder. Menar du då att det bevisar att hd/ad endast är ärftligt och att motion, foder etc. är irrelevant? Intressant!
Publicerat Maj 3, 200917 yr Menar du då att det bevisar att hd/ad endast är ärftligt och att motion, foder etc. är irrelevant? Intressant! Nix, det sa jag inte utan att man ska man tolka siffrorna på rätt sätt och förstå att HD fortfarande är en genetisk defekt.
Publicerat Maj 3, 200917 yr Ingen har sagt annat heller. Bara påpekat att det inte bara beror på den ärftliga dispositionen om en hund utvecklar hd eller inte.
Publicerat Maj 3, 200917 yr Ingen har sagt annat heller. Bara påpekat att det inte bara beror på den ärftliga dispositionen om en hund utvecklar hd eller inte. Jag har aldrig motsatt mig det. Vet inte varför du hakar upp dig på det jag skriver...
Publicerat Maj 3, 200917 yr Kanske för att du skriver att du är skeptisk till det hela och för att du ger ett intryck av att inte tro på att foder, motion etc. spelar minst lika stor roll som den genetiska dispositionen om en hund utvecklar hd eller inte?
Publicerat Maj 3, 200917 yr Nja skeptisk är jag väl mer till det sätt som det framförs på, folk kan lätt tro att hunden kan få HD av en enkel vardagsgrej.
Publicerat Maj 3, 200917 yr Har varit på ett par föreläsningar i ämnet Hd Ad av Kasström samt även fått en privatlektion i ämnet avläsing, att cykla några km gör ingen skada bara bra om de får lära sig hur man beter sig brevid cykeln, nagånde foder så är det kalcium som är boven i dramat det får inte vara för mycket och i balans med fosfor halten, kan vi cykla vidare i den här tråden nu Varit ute och dragit ett par svängar med hundarna idag, riktigt skönt att komma ut på en tur, ska dra däck nån dag också
Publicerat Maj 3, 200917 yr HejNär kan man börja så smått att cykla med sin hund har en Jämte på sju månader är det för tidigt? Snöret börjar att inte räcka till \mats Hur mycket cyklar ni med era hundar? Hur långt och ofta? och hur mycket i snitt.
Publicerat Maj 3, 200917 yr jag har en runda på kanske 3-4 kilometer som jag cyklar med min 14 månaders jämte. Har precis börjat med "träning" innan har de bara varit lite motion. Den rundan cyklar jag 2 dagar i veckan nu. Hon får bestämma tempo. Sträckan och antal gånger per vecka kommer ökas på allt eftersom hon blir starkare å får mer ork. Men nu är hon knappt trött efter en liten runda. Sen när de blir varmare kommer de bli simmning mer än cykelträning. Har en perfekt sjö här hemma... Men sen är den bästa träningen å jaga som de säger Drygt tills augusti
Publicerat Maj 3, 200917 yr Hur mycket cyklar ni med era hundar? Hur långt och ofta? och hur mycket i snitt. Just nu ligger jag på underhålls dos innebär mellan 5-15km i varierande tempo inriktat på uthållighet, när jakten närmar sig alltså i juli så blir det mer tempo kortare rundor och oftare, vill hunden simma så är det bra träning i juli som brukar vara för varmt för cykel om man inte går upp med solen, hundne kan vänja sig vid temperaturen men här ska man vara försiktig så den inte spränger sig, det går aldrig helt tillbaka.