Publicerat Juni 18, 200916 yr Inte svårt att ge er ett gratispass när sannolikheten till skott troligen återigen är mycket liten Nej nu ska jag inte vara negativ, hoppas ni skjuter nåt eller åtminstone får se nåt
Publicerat Juni 18, 200916 yr Lyssna inte på Bohman han är bara avundsjuk Skit jakt på er, hoppas det går bättre för er denna gång. /Lasse
Publicerat Juni 22, 200916 yr Är tanken att ni får nya pass denna gång eller är ni dömda att sitta på samma även den här gången? Hur som hellst skulle då jag vilja se åteln innan jag satte mej, ser de likadant ut uteblir nog tyvärr resultatet Återkom gärna med resultatet. Och glöm inte fråga eftersöksexperten Kent vilken hund han använder till griseftersök, man garanterat förvånad
Publicerat Juni 22, 200916 yr Författare Är tanken att ni får nya pass denna gång eller är ni dömda att sitta på samma även den här gången?Hur som hellst skulle då jag vilja se åteln innan jag satte mej, ser de likadant ut uteblir nog tyvärr resultatet Återkom gärna med resultatet. Och glöm inte fråga eftersöksexperten Kent vilken hund han använder till griseftersök, man garanterat förvånad Kompisens pass såg bra ut, upptrampat och så. Mitt va på bilderna, och nej det misstaget gör jag inte om. Nästa gång blir det ett pass där det gått/går gris. "Återkom gärna med resultatet. Och glöm inte fråga eftersöksexperten Kent vilken hund han använder till griseftersök, man garanterat förvånad " Är det en liten släng av ironi man hör??
Publicerat Juni 23, 200916 yr Jo de är ironi på hög nivå Carl-Johan är det inget fel på, trevlig på alla vis, men ta Kents vilda historier med en Stoor nypa salt.
Publicerat Juni 29, 200916 yr NÅ! Hur gick det i helgen? Ska vi tolka tystnaden som ett nederlag eller har ni inte slutat flina än??
Publicerat Juni 30, 200916 yr Författare NÅ! Hur gick det i helgen?Ska vi tolka tystnaden som ett nederlag eller har ni inte slutat flina än?? Jodå, jag ska skriva ett par rader, men just nu e det för varmt. Sköt inget men gris var framme.
Publicerat Juli 9, 200916 yr Författare Ankom Åsljunga vid 18:00 tiden. Checkade in på vandrarhemmet Kaptensgården och mötte upp vid Vildsvinsbutiken. Hade redan mobilnummer till eftersöksjägare (Kent) som tog oss (mej och kamraten) till våra jaktpass. Bägge fick pass på vakstegar denna gång. Min vakstege var ca. 3m hög och ca. 15 - 20 meter från åtelplatsen och ett par tjärade träd. Satt på pass mellan 19:00 - 04:00 och denna åteln såg bra upptrampad och bökad ut. Såg eller hörde inga vildsvin men vid 22:00 tiden hade jag en rådjursget på mellan 50 och 120 meters håll ute på en åker som jag studerade i över 45 minuter, hon var aldrig medveten om min närvaro. Under småtimmarna på natten var det en väldig aktivitet på kattuggla och morkulla. Vid 03:15 tiden stod det plötsligt en rådjursbock ute på åkern ca. 40 meter framför mej, han uppehöll sej på åkern under ca. 20 – 25 minuter innan han gav sej in i skogen igen, inte heller han var klar över min närvaro. Kamraten satt på pass ca. 500 meter ifrån mej och han hade griskontakt mellan 01:00 – 01:15, ingen skottchans på grund av för dåligt ljus. Han estimerade det till 5–10 grisar (som han hörde men inte såg) som bökade omkring runt stegen där han satt. Senare vid 03:10 hade han åter igen 2-3 grisar runt sig men det var fortfarande för mörkt för att avlossa nått skott (vakpass inne i lövskogen). Gissa om han var frustrerad .
Publicerat Juli 9, 200916 yr Så är de ju ibland! Lite konstigt att ni fick pass så nära varandra, skulle någon av er skjuta är det med största sannolikhet kört för den andre. Men kul att de hände något i allafall. Vilket område satt ni i denna gång? Blir det några fler besök får ni allt komma och hälsa på! Roger
Publicerat Juli 9, 200916 yr Författare Så är de ju ibland!Lite konstigt att ni fick pass så nära varandra, skulle någon av er skjuta är det med största sannolikhet kört för den andre. Men kul att de hände något i allafall. Vilket område satt ni i denna gång? Blir det några fler besök får ni allt komma och hälsa på! Roger Öster om samhället Röstånga. Där jag satt heter det Djupadalsmölla och där kompisen satt heter det Anderstorp (litet ställe med en bondgård och ett par hus man körde igenom för att komma till vakplatsen). Jag var inte heller klar över att vi satt så nära varandra förrän jag kollade kartan efteråt ..... fast 500 - 600 meter fågelvägen genom skog och mark är kanske inte så illa i allafall. Inte alls omöjligt att det blir fler gånger eftersom både jag och kompisen tyckte att det var ytterligare en fin upplevelse och helt OK. Så e vi ju bägge två väldigt girade på att få skjuta gris oxo förstås . Jo, det hade varit trevligt att få hälsa på nästa gång vi har vägarna förbi . Om/när det sker så sänder jag ett PM. Mvh. Håkan