Publicerat December 19, 200520 yr VA! Är det bygge! Ser ut som ett riktigt, riktigt dåligt fotomontage! Den är inte byggd än..men han har fått klartecken från kommunen att bygga nu...
Publicerat December 19, 200520 yr Förstår inte de som är så negativa mot "Stoorn"...visst den kostar pengar...men den inbringar säkert oxå pengar i längden...Jag tycker det är en kanonbra ide och jag är mycket imponerad över initiativtagaren...Om folk var hälften så driftiga som han är så skulle världen se ut på ett helt annat sätt..(kanske massa jätteälgkalvar överallt ;D)... Det ör en jätte bra grej som jag hoppas blir utnytjat på ett bra sett. Han skulle lägga en miljon själv hörde jag på Västerbottensnytt. Sen tycker han att Byskelaxdal och andra turistprojekt ska samarbeta och få folk att besöka detta. Jag tror att det kommer att krylla av Tyskar där.
Publicerat December 20, 200520 yr Kan vara ett lätt mål inför älgjakten, att skjuta in bössan på... : ;D
Publicerat Januari 7, 200620 yr Gryma älgar.. Såg föresten en sån där 45 taggare på älg passet i höstas. men jag släppte han. skulle ändå inte få plats med trofe'n
Publicerat Januari 7, 200620 yr Gryma älgar.. Såg föresten en sån där 45 taggare på älg passet i höstas. men jag släppte han. skulle ändå inte få plats med trofe'n Du hade väl fått montera upp den på en utevägg.
Publicerat Januari 7, 200620 yr Jo de e klart. Men när det är turist säsong eller bär säsong vet man ju aldrig om det kommer hänga kvar? ;D
Publicerat Mars 17, 200620 yr Finna älgar skulle vilja ha nån som på mina marker!!! ;D Har Du inte sett dom finns där borta mellan Sävis och Happis? Jag har sett några runt Säivis med rejäla kronor på skallen.
Publicerat Mars 17, 200620 yr Har Du inte sett dom finns där borta mellan Sävis och Happis? Jag har sett några runt Säivis med rejäla kronor på skallen. Jo jag har sett dom har själv, skjutit en 13taggare och farsan har skjutit en 21taggare så visst finns det älg med horn här! Men den jag såg 24augusti 2004 på natten till sjöfågelpremiären skulle jag vilja ha på vägen. Ca 22-24taggar men efter det var den borta ingen såg den under jakten. Jag offrade många timmar på den men inte blev det nå.
Publicerat Mars 17, 200620 yr Jo jag har sett dom har själv, skjutit en 13taggare och farsan har skjutit en 21taggare så visst finns det älg med horn här!Men den jag såg 24augusti 2004 på natten till sjöfågelpremiären skulle jag vilja ha på vägen. Ca 22-24taggar men efter det var den borta ingen såg den under jakten. Jag offrade många timmar på den men inte blev det nå. Typiskt, men så är det med dom rackarna. Dom försvinner när älgjakten börjar. Som bortblåsta.
Publicerat Mars 17, 200620 yr Typiskt, men så är det med dom rackarna. Dom försvinner när älgjakten börjar. Som bortblåsta. Men det kommer en ny höst varje år som man kan se fram emot som tur är. Det finns ju bara 3 årstider före jakten, under jakten och efter jakten. Så den är ju kvar får man hoppas
Publicerat Mars 17, 200620 yr Men det kommer en ny höst varje år som man kan se fram emot som tur är.Det finns ju bara 3 årstider före jakten, under jakten och efter jakten. Så den är ju kvar får man hoppas ........och lite större med lite mer på skallen.
Publicerat Mars 21, 200620 yr Fina älgar dom där med stora vackra skovlar men skulle man någongång få skjuta en sådan bjässe så gäller det att man har utrymme , annars så får man försöka att göra plats för det hornet ...
Publicerat Mars 21, 200620 yr Fina älgar dom där med stora vackra skovlar men skulle man någongång få skjuta en sådan bjässe så gäller det att man har utrymme , annars så får man försöka att göra plats för det hornet ... Jag skulle bygga ut huset jaktrummet är inte så stort så man får in en sån krona. ;D
Publicerat Mars 21, 200620 yr Jag skulle bygga ut huset jaktrummet är inte så stort så man får in en sån krona. ;D Nä nu finns det ju dom som sätter upp en massa horn utav olika storlekar men jag själv har inga utav dom som jag har skjutit som har legat under tia kvar så jag har bara ett horn på min vägg .
Publicerat Mars 21, 200620 yr Typiskt, men så är det med dom rackarna. Dom försvinner när älgjakten börjar. Som bortblåsta. Så tycker jag det alltid är! Men det kan också vara tvärtom, speciellt om det är ko/tjur eller kalvförbud - då kommer de trippandes på passet som om de visste att var fredade. Står med fin bredsida och tittar på en. På den tiden när jag satt på pass med pappa, hade vi ett år 15 älgar på pass utan att få skjuta! 13 var fredade och tre var det för långt håll eller för trångt eller nåt annat som strulande. Men då var det iofs en massa restriktioner också, ko med kalv fredad, tjur med 4-8 taggar också fredad. Men men, ibland är det för typiskt.......
Publicerat Mars 21, 200620 yr Så tycker jag det alltid är! Men det kan också vara tvärtom, speciellt om det är ko/tjur eller kalvförbud - då kommer de trippandes på passet som om de visste att var fredade. Står med fin bredsida och tittar på en. På den tiden när jag satt på pass med pappa, hade vi ett år 15 älgar på pass utan att få skjuta! 13 var fredade och tre var det för långt håll eller för trångt eller nåt annat som strulande. Men då var det iofs en massa restriktioner också, ko med kalv fredad, tjur med 4-8 taggar också fredad. Men men, ibland är det för typiskt....... Jag sköt en 10-taggare sista helgen innan brunstuppehållet och den kom i full trav så fort benen bar honom. Det var en jämte som hade börjat skälla på honom 150-200 m från mig ochg sedan la han benen på ryggen och drog och hunden efter. Jag fick den på ca. 60 m.
Publicerat Mars 21, 200620 yr Jag sköt en 10-taggare sista helgen innan brunstuppehållet och den kom i full trav så fort benen bar honom. Det var en jämte som hade börjat skälla på honom 150-200 m från mig ochg sedan la han benen på ryggen och drog och hunden efter. Jag fick den på ca. 60 m. Ja, ibland lyckas man. Grattis!! Skoj - jagar du mycket älg?
Publicerat Mars 21, 200620 yr Ja, ibland lyckas man. Grattis!! Skoj - jagar du mycket älg? Det blir en hel del, och sedan har vi ca. 20-30 kronhjortar som har rymmt el. blivit utsläppta från ett vilthägn som Vi har skyddsjakt på. ;D Ska ut och smyga på dom snart bara snön har blivi mjuk så att man kan smyga på dom. ;D
Publicerat Mars 21, 200620 yr Det blir en hel del, och sedan har vi ca. 20-30 kronhjortar som har rymmt el. blivit utsläppta från ett vilthägn som Vi har skyddsjakt på. ;D Ska ut och smyga på dom snart bara snön har blivi mjuk så att man kan smyga på dom. ;D Grattis till ditt horn men du vill ha ett fint kronhjorts horn på ditt arbetsrum nu då ? ,, jag håller tummarna för dig att det snart hänger där
Publicerat Mars 22, 200620 yr Grattis till ditt horn men du vill ha ett fint kronhjorts horn på ditt arbetsrum nu då ? ,, jag håller tummarna för dig att det snart hänger där Jepp! Jag hade chansen på en 10-taggare för två år sedan men den stod still i ca 3 sek. innan den la benen på ryggen och drog iväg i 180 knyck. Det var en annan skytt som fick den ist. > http://www.jaktsidan.se/coppermine/display...cat=0&pos=0
Publicerat Mars 22, 200620 yr Det blir en hel del, och sedan har vi ca. 20-30 kronhjortar som har rymmt el. blivit utsläppta från ett vilthägn som Vi har skyddsjakt på. ;D Ska ut och smyga på dom snart bara snön har blivi mjuk så att man kan smyga på dom. ;D Gött! Kul att få jaga lite större vilt även på våren ;D Har ni ett lager hård skare än eller??
Publicerat Mars 22, 200620 yr Gött! Kul att få jaga lite större vilt även på våren ;D Har ni ett lager hård skare än eller?? Skaren bär då inte mig. > Man får vänta tills träderna i söderläge har börjat smälta och det är delvis barmark. Då kommer fram.
Publicerat Mars 22, 200620 yr Nä nu finns det ju dom som sätter upp en massa horn utav olika storlekar men jag själv har inga utav dom som jag har skjutit som har legat under tia kvar så jag har bara ett horn på min vägg . Har en 7taggare på vägen men har en 11 och en 13taggare som hänger ute i hundgården. Har 2 6taggare på vägen (Rådjur) samt ett bäver skinn som jag skött på en skolresa när jag gick på naturbruks i kalix. Och ett björn skinn som morfar har skjutit den tar mycket plats på vägen.