Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jätteälg.

Featured Replies

Publicerat

tja janne!

vart var ni när du sköt bävern? gick själv ut naturbruks förra året, och vi var nere i Backe och jagade..

sköt också en bäver och funderar på vad man ska göra med skinnnet...när du har den på väggen, luktar den nå eller tapppar dem lukt efter ett tag? funderar på om man skulle glasa in skinnet och hänga upp...

• Svar 57
  • Visningar 14,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Har en 7taggare på vägen men har en 11 och en 13taggare som hänger ute i hundgården.

Har 2 6taggare på vägen (Rådjur) samt ett bäver skinn som jag skött på en skolresa när jag gick på naturbruks i kalix.

Och ett björn skinn som morfar har skjutit den tar mycket plats på vägen.

Det jag menar är att jag själv då behåller bara horn på tio o uppåt när det handlar om Älg dom mindre hornen går till dom som tillverkar knivar i stället ...  ;)

Publicerat
tja janne!

vart var ni när du sköt bävern? gick själv ut naturbruks förra året, och vi var nere i Backe och jagade..

sköt också en bäver och funderar på vad man ska göra med skinnnet...när du har den på väggen, luktar den nå eller tapppar dem lukt efter ett tag? funderar på om man skulle glasa in skinnet och hänga upp...

Jag var i åsele med klassen han som var vår guide berede skinnen den är luktfri och tappar inget hår, såkallat trofeskinn med fötter och svanns kvar.

Publicerat
Det jag menar är att jag själv då behåller bara horn på tio o uppåt när det handlar om Älg dom mindre hornen går till dom som tillverkar knivar i stället ...  ;)

Under tiden jag bodde i Huskvarna så hade Vi en storjägare på våran avd. Han behöll hornen på varenda råbock som hade skjutit och satte upp på väggen. Det gick runt och åter runt väggarna i 2 1/2 varv och rummet hade en yta på ca. 35-40 m2 +samt att det var älghorn och trofér från Afrika och vildsvinsbetar som prydde väggarna. :D Det var fullt.

Publicerat

Knivmakarna blir glada man skjuter ju sällan älgar med stor krona. ;D

Publicerat

Jepp!

:D

Publicerat

jo man ska ju göra dom lite glada då kanske man har en ny kniv i bältet nästa år jag menar ,man byter helt o hållet saker med varandra  ;)

Publicerat
jo man ska ju göra dom lite glada då kanske man har en ny kniv i bältet nästa år jag menar ,man byter helt o hållet saker med varandra  ;)

Det är alltid bra med bytes handel jägaren fixar horn till knivmakaren som fixar kniv till jägaren.