Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mat tjuv

Featured Replies

Publicerat

Nu börjar till och med jag att tröttna på min satans dj-vla fö-nnade Flatt. :(

Det går inte lämna satyget ensam en stund om det ligger någon som är ätbart framme på bord eller bänkar.

Någon som har liknande problem med sina älsklingar och hur får ni bort det beteéndet.

Vi har provat det mästa känns det som, peppar, råttfälla, tabasko ja mycket men inget hjälper.

TAbasko ger bara kass mage en stun men inget som idioten märker av just i ät ögonblicket.

Snart funderar jag på att spänna upp en eltråd och koppla in på hästhagen, en bra smäll i snoken kanske hjälper.

Tips och trix snälla..

/Lasse

Publicerat

Finns nog inget att göra men jag kan ta hand om henne åt dig :(

Publicerat
  • Författare
Finns nog inget att göra men jag kan ta hand om henne åt dig ;)

Om du visste vad nära döden hon har varit.........åtminstone i tanken :(

Lasse

Publicerat

He, he... välkommen i klubben...

Förra jycken, münster stal allt... nu stjäl wachteln oxå allt o plottfaen gör likadant...

Plockar till o med prydnadspepparkakorna som va upphängda i fösntren i julas...

Öppnar utan bekymmer brödlådan o tar sig en limpa trots att jag slagit av handtaget så det numera är helt slätt..

Obs!... bara när ingen ser...

Ett tips... bara o gilla läget o se till o flytta undan allt som är ätbart till hundsäkra platser...

Efter ett tag så lär man sig var dessa platser är... bäst hos mig är numera längst i högra hörnet på köksbänken.

Dit når inte hundarna, eller plottfaen har inte kommit på att hon når dit än..

Men Wachteln når iallfall inte och har ännu inte gått på köksbänken förbi diskhon...

Ehh.. jo jag har gett upp... :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
He, he... välkommen i klubben...

Förra jycken, münster stal allt... nu stjäl wachteln oxå allt o plottfaen gör likadant...

Plockar till o med prydnadspepparkakorna som va upphängda i fösntren i julas...

Öppnar utan bekymmer brödlådan o tar sig en limpa trots att jag slagit av handtaget så det numera är helt slätt..

Obs!... bara när ingen ser...

Ett tips... bara o gilla läget o se till o flytta undan allt som är ätbart till hundsäkra platser...

Efter ett tag så lär man sig var dessa platser är... bäst hos mig är numera längst i högra hörnet på köksbänken.

Dit når inte hundarna, eller plottfaen har inte kommit på att hon når dit än..

Men Wachteln når iallfall inte och har ännu inte gått på köksbänken förbi diskhon...

Ehh.. jo jag har gett upp... :rolleyes:

Skönt att få det bekreftat som jag trodde, vi ÄR fler om detta lilla problem.

Hund saten äter ur en gryta med köttfärssås längst in på spisen utan att flytta gryta ;)

Det som fick bägaren att rinna över idag var att frun tog upp korvbröd för att vi skulle grilla senare.

Hon la dom på spisen( som om hon inte visste vad som skulle hända) när jag sedan gick ut tog det tre min innan frun kom in och då var korvbröden borta.

Säkert är det så att det bara är att gilla läget, mest charmigt när frun är förbannad på henne men jag lider svåra kval då och då när hon käkar upp nått som man ville äta själv.

Nu ska hundsaten och jag sova husse i sängen och gycken på golvet brevid som vanligt <_<

/Lasse

Publicerat

Med Moa löste det sig efter fyra år :rolleyes:

Jag tog hene i sopskåpett. Då hon hade rivit utt allt på golvet

Gav hene en avhyvlig. Inte hårdar än vanligt (höl ner hene mot golvet och morade för att sedan lägas i skamhörnet)

Deta har tidigare upprepat otaliga gånger uttan resultat

Men av någon anledning tog det den gången. så nu har vi fåt ha både mat och sopor i fred <_<;)

Mvh Anders Hj

Publicerat

nånting man borde väl lära dom i unga åren.

ta min katt tex bättre gryt hund får man söka! och lyder varje kommande!

post-2515-1241999239_thumb.jpg

Publicerat

Byttor med vatten brukar funka bra. Lägg något otillåtet ex. längst in på diskbänken, ställ flera byttor med vatten ute på diskbänkskanten och stå på lur i närheten och när du hör att byttorna åker i golvet så kan du fya hunden. Funkade på våra labbar för "100 år sedan" i alla fall.

Publicerat

Har ett matvrak hemma nu som äter allt han kommer åt, han kan vara så fräck at han försöker hoppa upp och äta från bordet, han kan bara inte hålla sig, nu har han inte fått någon ordentlig träff på honom än, det är grabbens mat som brukar ryka då han är klar sist, löst det hela med att hundarna åker ut från köket när vi äter., haft en sopletare också det kom med åren började när han var runt 7 år.

Publicerat

Lägg ut råttfällor på bänken/bord :rolleyes: min mor brukar köra med det på sina rottisar när dom har snott från bänkar.

Publicerat
  • Författare
Lägg ut råttfällor på bänken/bord :P min mor brukar köra med det på sina rottisar när dom har snott från bänkar.

Råttfällor är roliga, hunden petar på dom så de slår igen för att sedan köka upp det som bjuds :rolleyes:

Har inte ännu märkt att hon fått smällen på nosen, tyvärr.

/Lasse

Publicerat

Råttfällor funkar på en del, min saliga münster fick en fälla på nosen men sen lät hon bli det som va i råttfällorna o stal som vanligt allt annat... suck

Publicerat
Råttfällor är roliga, hunden petar på dom så de slår igen för att sedan köka upp det som bjuds :rolleyes:

Har inte ännu märkt att hon fått smällen på nosen, tyvärr.

/Lasse

Visst är det kul med de här hundarna som inte räds för nästan nånting!!

Det var en som ville testa Barbro Börjessons metod på min Troy, dvs. att kasta en påse med tomma ölburkar efter hunden då han gör nåt fel...

...resulterade i att Troy apporterade in påsen och lämnade av snyggt till den som kastade och tittade önskande "Mera...kasta igen!!" ..haha :P

Kanske lite sent nu, men att spela gud allsmäktig själv när hunden är liten var rätt metod för min hund. Jag riggade komm.radion och vrålade till precis då han skulle göra nåt tokigt. Själv var jag antingen utanför nåt fönster så han inte trodde jag såg eller tittade på via övervakningskamera.

Publicerat
  • Författare

jag ska se om lite stenhård träning kan vara rätt metod, just nu kan hon vara lite understimulerad men det ska rådas bot på.

Problemet med henne och många andra kan jag tro är att de är sådana ögontjänare, kan ligga i veta om maten på spisen i timmar för att sedan när alla gått snå den på en min.

/Lasse

Publicerat

Wachteln hemma är precis likadan. Jag har provat med råttfällor, vatten lite av varje.. Hon bara utvecklar sin metod lite ytterligare för varje gång.

Hon skäms ju inte ens när det sitter en råttfälla i varje mungipa... :/

Numera så blir det att plocka undan i stället...

Publicerat
Visst är det kul med de här hundarna som inte räds för nästan nånting!!

Det var en som ville testa Barbro Börjessons metod på min Troy, dvs. att kasta en påse med tomma ölburkar efter hunden då han gör nåt fel...

...resulterade i att Troy apporterade in påsen och lämnade av snyggt till den som kastade och tittade önskande "Mera...kasta igen!!" ..haha :P

Jag gjorde också en "skrammel-a-la-Barbro-Börjesson"-grej i form av en tom 50 cl ölburk innehållande några mynt, tejpade ihop den ordentligt och jag lovar att det lever om som tusan. :D

Min vorsteh GICK IGÅNG på den kan man säga, blev jättetänd och apporterade/lekte med den hejvilt. :rolleyes::D

Publicerat
Hon skäms ju inte ens när det sitter en råttfälla i varje mungipa... :/

:rolleyes::P

Publicerat

morsan löste det på sina 4 rottisar med att träna dem i lydnad varje gång de var i köket. de skulle ligga stilla och stanna på plats varje gång de kom in dit.

dom blev snortrötta i huvet av detta och slutade knycka saker utan går direkt och lägger sig på sin plats i köket när de kommer in dit och ligger där.

men sen går det inte att hindra dem från att smyga fram och nypa det som ramlar ner från bordet dock.

hon fick tipset från hundklubben då de sa att hundarna inte enbart gick att fysiskt trötta ut utan behöver jobba med huvudet i samma omfattning.

jag vet inte om detta hjälper dig men,

kom på en sak där du bestämmer reglerna och kör på det när hunden är i köket. ta fokus från maten på något sätt men gör något som är så skoj att den inte kan hålla sig från att komma dit

Kalle.

• 1 month later...
Publicerat

Vi hade en kelpi till vallning men hon var även en duktig tjuv hon hoppade även upp på köksbänkarna när man inte var hemma,men på sommaren hade vi gjort iordning flugpapper (cirka 1,5 A4 ark stora) som vi ställde på bänken och vid ett tillfälle så hade hunden hoppat upp på bänken för att tjuva och fastnat i pappret sen hoppat ner och pappret fastnade även i nederkant av skåpet så där satt hon fast när vi kom hem och det var sista gången hon hoppade upp, så det kom hon tydligen ihåg.

Publicerat
  • Författare

Ska prova era knep, hon har fullkoll på vad man får och inte får göra i köket det räcker med en blick från hussse för att hon ska smita till sängpltsen o lägga sig.

Flugpapper var en kul grej ska nog prova det men tyvärr är hon nog för mycket Flatt för att bry sig, (hjärnan är liten ibland)

/Lasse

Publicerat

Vår gammelvorsthe har börjat om med detta på äldre dagar.. Men det är ingen sport, hon hör i stort sett inget så hon inser inte att hon alstrar ljud då hon mumsar på något på en tallrik på bänken. När man hör ljudet går man helt enkelt dit och finner hunden fullt upptagen med att käka, hon hör inte när man närmar sig.. Däremot vet hon vad som händer då hon torskar så nu behöver jag inte bråka på henne längre, såfort hon fattar att hon är tors ylar hon som om hon var nära att dö :D

Bara att göra kräftbete av flatten Lasse :D

Mvh!

Publicerat

Det enklaste jag kan komma på är väl att inskränka tillgången till köket när ni inte är där?

Stänger barngrinden här helt enkelt. :unsure:

Publicerat

Kanske lägga ut en korv som är apterad med en dragsmällare? B)

Publicerat

har samma problem med våran pudel!!

ja kom på han några gången när han var uppe på bordet och åt på skinkan, de hördes inte att han var uppe där men jag skulle ut i köket och kolla så stog han på bordet, så det var bara att slita tag i han och fya ner han så det upprepade sej ett par gånger så gjorde vi samma saker hela tiden att vi fya han men det, så var det bra med det...

nu holelr han på med det igen så det är bara att plocka undan efter sej när man har ätit, sen brukar han stå på bakbena och försöka nå åt det som är på bänken när man sitter vid datan i köket, så brukar han få en penna eller liknande efter sej då brukar han fatta att han gjort nå fel, man brukasr märka på han när han har varit upp och ätit när man inte hunnit på han, för då brukar han skemmas riktigt ordenkligt

så det är bara att plocka undan allt efter sej samt att ställa upp allt mot veggen så att han inte når åt det

Publicerat

Det e bara att visa vem som bestämmer. Då du kommer på han med handen förlåt tassen i kakburken så ge han en ordentlig avhyvling OBS slå INTE hunden. Ta tag i han bestämt och brotta ner han på golvet tills han ligger på rygg och har gett upp.