Publicerat Maj 16, 200917 yr Ok, jag kommer att börja göra jaktfilmer från åland ( EU finansierat projekt) en av filmerna är om bågjakt och ska av förklarliga skäl filma mycket själv då. Endel sekvenser blir filmade av en fotograf från ett annat träd men då han inte kan vara med jämt så vill jag kunna gör det själv. Jag har hittat följande produkt http://www.shopatron.com/product/part_numb....1.5331.0.0.0.0 är det någon som har en sådan ? Kan nog göra en själv, men ska kolla först om det ligger någon och skräpar
Publicerat Maj 16, 200917 yr Skulle det inte gå att fästa en lins på bågen? Hade nog blivit fina bilder.
Publicerat Maj 16, 200917 yr Författare Skulle det inte gå att fästa en lins på bågen? Hade nog blivit fina bilder. Jo, men kvaliten är inte bra nog, sen skakar det för mycket vid släppet osv. kan inte ha sladdar o grejer på bågen heller för den delen.
Publicerat Maj 16, 200917 yr Jo, men kvaliten är inte bra nog, sen skakar det för mycket vid släppet osv.kan inte ha sladdar o grejer på bågen heller för den delen. Här har dom lite bättre grejer. http://www.sportkamera.se/
Publicerat Maj 16, 200917 yr Författare Här har dom lite bättre grejer.http://www.sportkamera.se/ Jupp, har sett det med och funderar lite på en sådan som kompliment, men den har vissa begränsningar när det gäller ljus/kvalitet samt att jag inte vill att kameran följer mig alla gånger osv
Publicerat Maj 16, 200917 yr Jupp, har sett det med och funderar lite på en sådan som kompliment, men den har vissa begränsningarnär det gäller ljus/kvalitet samt att jag inte vill att kameran följer mig alla gånger osv Gjorde ju misstaget att beställa en action cam av lite sämre kvalite. I bra ljus så funkar det helt oki, men den är oerhört känslig för rörelser (känns som om den inte riktigt hänger med) Men fästet passar perfekt på stabben. Har en Octane "7" stabb.
Publicerat Maj 16, 200917 yr Det mesta (allt) i kameraväg som kan fästas på bågen kommer ge skakiga och dåligt inzomade bilder! Ska man nu vara ensam och filma så är ett sånt fäste med 2-3 leder man sätter runt trädet det allra bästa. Men 2 gubbar gör ju det allra bästa jobbet!! Men det är ju inte alltid så lätt att hitta det perfekta stället att filma ifrån. Djuren följer sällan manus av nån anledning. Gjorde ju misstaget att beställa en action cam av lite sämre kvalite.I bra ljus så funkar det helt oki, men den är oerhört känslig för rörelser (känns som om den inte riktigt hänger med) Men fästet passar perfekt på stabben. Har en Octane "7" stabb.
Publicerat Maj 16, 200917 yr Här finns lite olika: http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...entId=cat602006
Publicerat Maj 22, 200917 yr Exakt en såndär är jag ute efter också! roger, ska du beställa en så kan du ta hem en åt mig med! Eller, om du lagar en så kan du laga en åt mig med ^^. Har ju samma planer som dig hör jag!
Publicerat Juni 25, 200916 yr Författare Roger, hur har det gått med detta? Anders Gejer har ett som jag ska låna, om jag nu får tag på en kamera med
Publicerat Juni 25, 200916 yr Författare hmmh. just såja. Ok. Får väl laga nåt själv då bara. Det är ganska enkelt att göra tror jag, jag har ingen svets för alu annars hade jag gjort ett, sen måste man köpa ett stativhuvud förstås
Publicerat Oktober 8, 201015 yr Det är ganska enkelt att göra tror jag, jag har ingen svets för alu annars hade jag gjortett, sen måste man köpa ett stativhuvud förstås Bumpar tråden lite. Det går att löda aluminium med gott resultat flussmedel alutråd och en blåslampa fixar det var bara försiktig med värmen då aluminium smälter lätt.... Gör det i väl ventilerat utrymme då alugaser är rätt så obra att få i sig
Publicerat Januari 29, 201115 yr joby sin gorillapod! de lager dom i div størrelser, beroende på hvor tungt utstyr du skal ha. fantastisk produkt!! veier lite, tåler extremt med juling, tar ca. 2 sekunder å feste til hva som helst. jeg bruker det mye både til mitt systemkamera og video. når vi filmer/fotograferer basehopping, klatring, jakt osv.... en SLR gorillapod med tilhørende ballhead så har du ingen begrensninger. den tuffaste foten tåler upp til 5kg utstyr. http://joby.com/gorillapod/slrzoom/
Publicerat Januari 31, 201115 yr http://gopro.com/products/?gclid=CNif4e7H5KYCFci-zAodhTAB6g där har vi lösningen borde inte vara nåt större problem att fästa kameran på en båge eller vart man nu vill ha den...
Publicerat Februari 24, 201115 yr var och hämtade en go pro hd idag och satte den på bågen provisoriskt och ska testa idag lägger upp film och bild på det hela senare... Blir att snickra ihop ett vettigt fäste senare...
Publicerat Februari 24, 201115 yr Författare var och hämtade en go pro hd idag och satte den på bågen provisoriskt och ska testa idag lägger upp film och bild på det hela senare... Blir att snickra ihop ett vettigt fäste senare... Kul! ska bli spännande att se
Publicerat Februari 24, 201115 yr Borde vell gå att använda sådana där glasögonbågar me kamera? Kanske ingen höjdare under mörkaste timmen, men säkert innan?
Publicerat Februari 24, 201115 yr Författare Borde vell gå att använda sådana där glasögonbågar me kamera? Kanske ingen höjdare under mörkaste timmen, men säkert innan? Svårt att skjuta båge med glasögon om man inte har det helatiden och bågen justerad för det
Publicerat Februari 25, 201115 yr Svårt att skjuta båge med glasögon om man inte har det helatiden och bågen justerad för det Det finns kameror som du fäster i fästet för stabilisatorn.. Fungerar som både och.. Stabcam typ.... De är rätt dyra men bra... Inget vi säljer,(dyra o liten efterfrågan) men får du inte tag i en kan jag såklart fixa en... Är det intressant så hör av dig.. Skulle jag.. Eller rättare sagt, nästa gång, jag filmar nåt o är lite förberedd, skall jag ha glasögon med kamera o monterad på bågen/ bössan... Sen en polare som filmar, så får man ju möjligheter till grymtbråmaterial att klippa med.. Är man själv i gömsle, stand etc så kan an montera kamera tre bakom sig o fjärrutlösa den när de e dags... Men det kräver ju att man har koll på vart msn har focus inställd... :)
Publicerat Februari 25, 201115 yr Här kommer 2 bilder på bågen med kamera på hann inte med att filma igår då jag håller på att trimma in bågen nu och det går inte bra... Men film kommer upp på söndag ska testa att filma i 2 olika hastigheter och kvaliteér. Varför jag valde en go pro istället för glasögonkamera är finns fler möjligheter med go pro och man får hd kvalitet på filmen. Jag håller på med dykning, skoter, hoj m.m så jag kan ha med den på allt det...
Publicerat Februari 25, 201115 yr Författare Det finns kameror som du fäster i fästet för stabilisatorn.. Fungerar som både och.. Stabcam typ.... De är rätt dyra men bra... Inget vi säljer,(dyra o liten efterfrågan) men får du inte tag i en kan jag såklart fixa en... Är det intressant så hör av dig.. Skulle jag.. Eller rättare sagt, nästa gång, jag filmar nåt o är lite förberedd, skall jag ha glasögon med kamera o monterad på bågen/ bössan... Sen en polare som filmar, så får man ju möjligheter till grymtbråmaterial att klippa med.. Är man själv i gömsle, stand etc så kan an montera kamera tre bakom sig o fjärrutlösa den när de e dags... Men det kräver ju att man har koll på vart msn har focus inställd... :) Jo som filmen visar, detta är lite av problemet, jag vill inte ha kamera på bågen då filmen gör en sjösjuk även hjälmkamera gör detta och mycket därför jag inte skaffat en, men ett fäste på sidan om tree standet är vad jag ska ha tror jag
Publicerat Februari 25, 201115 yr men fästet jag ska snickra ihop kommer att bli en sorts steady cam så att kameran ligger i våg hela tiden, om nu lyckas är en helt annan historia som vi får veta svaret på senare... Vill inte ha en kamera som skakar så mycket att man blir just sjösjuk
Publicerat Februari 26, 201115 yr Författare men fästet jag ska snickra ihop kommer att bli en sorts steady cam så att kameran ligger i våg hela tiden, om nu lyckas är en helt annan historia som vi får veta svaret på senare... Vill inte ha en kamera som skakar så mycket att man blir just sjösjuk Nej, det blir svårt att göra filmer som man ska ta betalt för om de hoppar och flackar o far, nu fick jag tyvärr aldrig detta EU (LEADER) projekt i luften PGA en ytterst dålig projektledare för LEADER här på ön