Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Videokamera fäste ?

Featured Replies

Publicerat

Ok, jag kommer att börja göra jaktfilmer från åland ( EU finansierat projekt) en av filmerna är om bågjakt

och ska av förklarliga skäl filma mycket själv då. Endel sekvenser blir filmade av en fotograf från ett annat träd

men då han inte kan vara med jämt så vill jag kunna gör det själv. Jag har hittat följande produkt

http://www.shopatron.com/product/part_numb....1.5331.0.0.0.0

är det någon som har en sådan ?

Kan nog göra en själv, men ska kolla först om det ligger någon och skräpar

Publicerat

Skulle det inte gå att fästa en lins på bågen? Hade nog blivit fina bilder.

Publicerat
  • Författare
Skulle det inte gå att fästa en lins på bågen? Hade nog blivit fina bilder.

Jo, men kvaliten är inte bra nog, sen skakar det för mycket vid släppet osv.

kan inte ha sladdar o grejer på bågen heller för den delen.

Publicerat
Jo, men kvaliten är inte bra nog, sen skakar det för mycket vid släppet osv.

kan inte ha sladdar o grejer på bågen heller för den delen.

Här har dom lite bättre grejer.

http://www.sportkamera.se/

Publicerat
  • Författare
Här har dom lite bättre grejer.

http://www.sportkamera.se/

Jupp, har sett det med och funderar lite på en sådan som kompliment, men den har vissa begränsningar

när det gäller ljus/kvalitet samt att jag inte vill att kameran följer mig alla gånger osv

Publicerat
Jupp, har sett det med och funderar lite på en sådan som kompliment, men den har vissa begränsningar

när det gäller ljus/kvalitet samt att jag inte vill att kameran följer mig alla gånger osv

Gjorde ju misstaget att beställa en action cam av lite sämre kvalite.

I bra ljus så funkar det helt oki, men den är oerhört känslig för rörelser (känns som om den inte riktigt hänger med)

Men fästet passar perfekt på stabben.

Har en Octane "7" stabb.

Publicerat

Det mesta (allt) i kameraväg som kan fästas på bågen kommer ge skakiga och dåligt inzomade bilder!

Ska man nu vara ensam och filma så är ett sånt fäste med 2-3 leder man sätter runt trädet det allra bästa.

Men 2 gubbar gör ju det allra bästa jobbet!!

Men det är ju inte alltid så lätt att hitta det perfekta stället att filma ifrån.

Djuren följer sällan manus av nån anledning.

Gjorde ju misstaget att beställa en action cam av lite sämre kvalite.

I bra ljus så funkar det helt oki, men den är oerhört känslig för rörelser (känns som om den inte riktigt hänger med)

Men fästet passar perfekt på stabben.

Har en Octane "7" stabb.

Publicerat

Exakt en såndär är jag ute efter också! roger, ska du beställa en så kan du ta hem en åt mig med! Eller, om du lagar en så kan du laga en åt mig med ^^. Har ju samma planer som dig hör jag!

• 1 month later...
Publicerat

Roger, hur har det gått med detta?

Publicerat
  • Författare
Roger, hur har det gått med detta?

Anders Gejer har ett som jag ska låna, om jag nu får tag på en kamera med

Publicerat

hmmh. just såja. Ok. Får väl laga nåt själv då bara.

Publicerat
  • Författare
hmmh. just såja. Ok. Får väl laga nåt själv då bara.

Det är ganska enkelt att göra tror jag, jag har ingen svets för alu annars hade jag gjort

ett, sen måste man köpa ett stativhuvud förstås

• 1 year later...
Publicerat
Det är ganska enkelt att göra tror jag, jag har ingen svets för alu annars hade jag gjort

ett, sen måste man köpa ett stativhuvud förstås

Bumpar tråden lite. Det går att löda aluminium med gott resultat flussmedel alutråd och en blåslampa fixar det var bara försiktig med värmen då aluminium smälter lätt.... Gör det i väl ventilerat utrymme då alugaser är rätt så obra att få i sig

• 3 months later...
Publicerat

joby sin gorillapod!

de lager dom i div størrelser, beroende på hvor tungt utstyr du skal ha.

fantastisk produkt!!

veier lite, tåler extremt med juling, tar ca. 2 sekunder å feste til hva som helst.

jeg bruker det mye både til mitt systemkamera og video. når vi filmer/fotograferer basehopping, klatring, jakt osv....

en SLR gorillapod med tilhørende ballhead så har du ingen begrensninger.

den tuffaste foten tåler upp til 5kg utstyr.

http://joby.com/gorillapod/slrzoom/

• 4 weeks later...
Publicerat

var och hämtade en go pro hd idag och satte den på bågen provisoriskt och ska testa idag lägger upp film och bild på det hela senare... Blir att snickra ihop ett vettigt fäste senare...

Publicerat
  • Författare

var och hämtade en go pro hd idag och satte den på bågen provisoriskt och ska testa idag lägger upp film och bild på det hela senare... Blir att snickra ihop ett vettigt fäste senare...

Kul! ska bli spännande att se

Publicerat

Borde vell gå att använda sådana där glasögonbågar me kamera? Kanske ingen höjdare under mörkaste timmen, men säkert innan?

Publicerat
  • Författare

Borde vell gå att använda sådana där glasögonbågar me kamera? Kanske ingen höjdare under mörkaste timmen, men säkert innan?

Svårt att skjuta båge med glasögon om man inte har det helatiden och bågen justerad för det

Publicerat

Svårt att skjuta båge med glasögon om man inte har det helatiden och bågen justerad för det

Det finns kameror som du fäster i fästet för stabilisatorn.. Fungerar som både och.. Stabcam typ....

De är rätt dyra men bra... Inget vi säljer,(dyra o liten efterfrågan) men får du inte tag i en kan jag såklart fixa en... Är det intressant så hör av dig..

Skulle jag.. Eller rättare sagt, nästa gång, jag filmar nåt o är lite förberedd, skall jag ha glasögon med kamera o monterad på bågen/ bössan... Sen en polare som filmar, så får man ju möjligheter till grymtbråmaterial att klippa med.. Är man själv i gömsle, stand etc så kan an montera kamera tre bakom sig o fjärrutlösa den när de e dags... Men det kräver ju att man har koll på vart msn har focus inställd... :) :)

Publicerat

Här kommer 2 bilder på bågen med kamera på hann inte med att filma igår då jag håller på att trimma in bågen nu och det går inte bra... Men film kommer upp på söndag ska testa att filma i 2 olika hastigheter och kvaliteér. Varför jag valde en go pro istället för glasögonkamera är finns fler möjligheter med go pro och man får hd kvalitet på filmen. Jag håller på med dykning, skoter, hoj m.m så jag kan ha med den på allt det...

post-5921-0-63445000-1298642397_thumb.jp

post-5921-0-84490600-1298642413_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

Det finns kameror som du fäster i fästet för stabilisatorn.. Fungerar som både och.. Stabcam typ....

De är rätt dyra men bra... Inget vi säljer,(dyra o liten efterfrågan) men får du inte tag i en kan jag såklart fixa en... Är det intressant så hör av dig..

Skulle jag.. Eller rättare sagt, nästa gång, jag filmar nåt o är lite förberedd, skall jag ha glasögon med kamera o monterad på bågen/ bössan... Sen en polare som filmar, så får man ju möjligheter till grymtbråmaterial att klippa med.. Är man själv i gömsle, stand etc så kan an montera kamera tre bakom sig o fjärrutlösa den när de e dags... Men det kräver ju att man har koll på vart msn har focus inställd... :) :)

Jo som filmen visar, detta är lite av problemet, jag vill inte ha kamera på bågen då filmen gör en sjösjuk

även hjälmkamera gör detta och mycket därför jag inte skaffat en, men ett fäste på sidan om tree standet är vad jag ska ha tror jag

Publicerat

men fästet jag ska snickra ihop kommer att bli en sorts steady cam så att kameran ligger i våg hela tiden, om nu lyckas är en helt annan historia som vi får veta svaret på senare... Vill inte ha en kamera som skakar så mycket att man blir just sjösjuk

Publicerat
  • Författare

men fästet jag ska snickra ihop kommer att bli en sorts steady cam så att kameran ligger i våg hela tiden, om nu lyckas är en helt annan historia som vi får veta svaret på senare... Vill inte ha en kamera som skakar så mycket att man blir just sjösjuk

Nej, det blir svårt att göra filmer som man ska ta betalt för om de hoppar och flackar o far, nu fick jag tyvärr

aldrig detta EU (LEADER) projekt i luften PGA en ytterst dålig projektledare för LEADER här på ön