Publicerat Februari 26, 201115 yr De bästa är nog att fästa en sportcam som pannlampa eller på sidan av skallen,då får man absolut bästa kvaliten på filmen och den funkar även vid lite sämre ljusförhållanden oxå..
Publicerat Mars 2, 201115 yr Jo som filmen visar, detta är lite av problemet, jag vill inte ha kamera på bågen då filmen gör en sjösjuk även hjälmkamera gör detta och mycket därför jag inte skaffat en, men ett fäste på sidan om tree standet är vad jag ska ha tror jag De e sant de skakar rätt bra.. Ett fäste som jag tycker är bra o använder till allt möjligt är gorillastöden, tror jag de kallas iaf.. Typ en rackande mass ihopsatta kulor som går o böja vrida binda ställa hursomhelst.. De är bra.. Sen finns det ju ett ton fästen till vapen, gömslet mm i USA.
Publicerat Mars 2, 201115 yr Författare De e sant de skakar rätt bra.. Ett fäste som jag tycker är bra o använder till allt möjligt är gorillastöden, tror jag de kallas iaf.. Typ en rackande mass ihopsatta kulor som går o böja vrida binda ställa hursomhelst.. De är bra.. Sen finns det ju ett ton fästen till vapen, gömslet mm i USA. Jo ska nog göra/skaffa något liknande, fast en ledad arm som man fäster i trädet ovan treestandet sen får det bli fjärrkontroll till kameran, bäst är ju att vara 2 förstås men det funkar inte alla gånger
Publicerat Mars 2, 201115 yr De e sant de skakar rätt bra.. Ett fäste som jag tycker är bra o använder till allt möjligt är gorillastöden, tror jag de kallas iaf.. Typ en rackande mass ihopsatta kulor som går o böja vrida binda ställa hursomhelst.. De är bra.. Sen finns det ju ett ton fästen till vapen, gömslet mm i USA. gorillapod. finns i mange störrelser. viser til tidligere svar... har til og med prövd å sette det fast på bågen med ganske bra resultat. skal pröve å legge ut en video el to litt senere. joby.com
Publicerat Mars 2, 201115 yr Kolla på ebay också, det är en massa "skit" men en hel del ok grejor också, till bra priser Söklänk: http://shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=bullet+cam
Publicerat Mars 2, 201115 yr jag har det som http://www.nordicpredators.com/webbshop.htm säljer! Och det det är anpassat för bågar på sådant sätt att det följer med en "skruv" som tydligen passar i de flesta bågarna! Beskrivning Beskrivning: Kamerafäste för gevär och pilbåge möjliggör att du enkelt kan fästa din videokamera på ditt vapen och filma dina egna jakter. Används i Rasmus Boströms film Svensk Björnjakt Nr 2 bland annat. /jonas
Publicerat Mars 2, 201115 yr Här finns lite olika: http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...entId=cat602006 OT Ohh.. Jag älskar Cabela's! Det är verkligen en upplevelse att besöka en riktig Cabela's affär
Publicerat Mars 6, 201115 yr Nu gjorde jag en liten film när jag var och sköt idag vart en massa irriterande ljud som man måste få bort med ett lite seriösare fäste... Man ser inte så mycket heller då jag har vanliga nockar på.. Gick inte att ladda upp filmen så länkar snart istället. Här kommer länk till tuben
Publicerat Mars 6, 201115 yr Sån här ska jag köpa sen med fäste för pannband.. perfekt till jakt,fiske och kajakturer mm
Publicerat Mars 6, 201115 yr Författare Nu gjorde jag en liten film när jag var och sköt idag vart en massa irriterande ljud som man måste få bort med ett lite seriösare fäste... Man ser inte så mycket heller då jag har vanliga nockar på.. Gick inte att ladda upp filmen så länkar snart istället. Här kommer länk till tuben Nice, men det är just detta jag menar, man blir åksjuk, kanske funkar det bra som ett kort inklipp i en film för att visa skottet, men 20 minuter av detta i skogen går inte att titta på bara
Publicerat Mars 6, 201115 yr Mmm jag vet men ska nog gå att få till bra med ett vettigt kamerafäste som blir eget patent ska bli kul att bygga ihop ett. vet på ett ungefär hur jag ska göra
Publicerat Mars 6, 201115 yr Måste kameran verkligen sitta på bågen?? tänkte om man sitter på pass och det dyker upp nå rådjur en bit ifrån så måste du ta upp bågen för att filma.. sen om du måste ta fram låckpipan så blir det ju massa strul med att filma o vifta med bågen me ena handen och lockpipan med andra handen så känns de som man har händerna fulla.. Har man kameran på skallen så har man båda händerna fria och kameran ser allt du ser och det blir bättre kvalite på filmningen,minimalt skakningar om man inte råkar headbanga lite..
Publicerat Mars 6, 201115 yr Nice, men det är just detta jag menar, man blir åksjuk, kanske funkar det bra som ett kort inklipp i en film för att visa skottet, men 20 minuter av detta i skogen går inte att titta på bara her er greien: man redigerer... "alt" skal väre ett kort inklipp i en film. det er slik man får en film til slutt. klipp skal aldri eller skjelden väre mer enn 5-10 sek. max 20 sek ved spesielle scener. 20 minutter uten klipping går rett å slett ikke å se på uansett... man kan si at om man driver med film på hobbybasis må man ha minst 30 timer råmateriale, for å få en time med brukbar film. om man skal väre litt mer kresen og lage en film som kan brukes som dokumentar eller for distribusjon, så bör man ha minst 90 timer med råmateriale for å kunne få sammen en time med brukbar film... en annen ting som er viktig: FILM ALT!! ikke spar på verken batteri eller film. la kameraet gå "i tide og utide". dette er også grunnen til at det blir mange timer med råmaterialet. om man går å sparer batteri til det riktige momentet, så er det ofte over för man får trykt på REC. mange gode kommentarer og situasjoner blir borte om man ikke er på hugget med kameraet. för i tida, når jeg jobbet med slikt satte vi oss aldri ned å begynte å klippe för vi hadde minst 200 timer med råmaterialet. (det var vel og merke et annet konsept som krevde mer materialet enn en jaktvideo)men det gir en ide på hvor mye man bör filme för man kan vente seg å få sammen noe som er brukbart... Goddi: nei kameraet måste inte sitte på bågen. man har hurtigfeste slik at man kan ha det både på bågen og i handa eller på stativ. om man har mulighet for to kameraer (f.eks. et på hode også) ja, da dekker man fler vinkler og har större mulighet for det perfekte filmklippet. det beste er fortsatt å "ansette" en kompis som kameramann. eller bytte på hvem som går med våpen og hvem som går med kamera.