Publicerat Maj 24, 200917 yr Yepp Den skulle dock gå att återställa, pilen däremot var det flis av.. Mvh!
Publicerat Maj 24, 200917 yr Yepp Den skulle dock gå att återställa, pilen däremot var det flis av.. Mvh! Pilen var det väl skitsamma med, det är en hundring bara, men jag fattar inte vad sjutton som gick fel när du släppte, det låter ju som att du gjorde rätt... Ja jag får snacka med Sickboy om det, intressant att höra om han kommit fram till något.
Publicerat Maj 24, 200917 yr Jaha.. Elmia avklarad.. Inga direkta nyheter.. inget kul att köpa heller.. Nja.. jag är nog trött på mässor just nu.. :/
Publicerat Maj 24, 200917 yr Var på mässan i torsdags....inte speciellt upphetsande. Håller med andra i tråden som anmärker på priserna. Sen undrar jag varför man tar på sig sitt kammoställ när man skall gå på en mässa?? Hade en sån gubbe framför mig i kön in, alltså ingen utställare.
Publicerat Maj 24, 200917 yr Tjena på er gott folk.. Nu är jag tillbaka efter ett par dagars frånvaro och fy attan så kul det har varit Träffade på ett knippe forumister, verkligen jättekul att få ett ansikte på dem man pratar med Har massor av kul att berätta. Gjort inköp så det står härliga till. Tröttnaden är dock obeskrivlig för tillfället men kolla in dagboken imorgon!!
Publicerat Maj 25, 200917 yr Bästa Elmia på många, många år Trevligt positivt folk och inte märktes det ett dugg av den deprimerande lågkonjunkturen. Tror iallafall de flesta utställare var väldigt, väldigt nöjda med årets mässa och de mängder av jägare jag talade med verkade vara mycket laddade inför den kommande säsongen. Kommer hem till 128 olästa viktiga mejl i inkorgen och då har man ändå sållat bort det mesta av skitmejlen - men dom får ligga ett tag till... Att stå still i fyra dagar på en mässa och tjöta med folk är betydligt mer slitande på kroppen än en veckas jakt i fjällen. Men det kanske beror på en del sena nöjesaktiviteter på kvällarna också - vad vet jag. Man är ju inte 20 år längre, även om man känner sig som det ibland. Nu laddar vi inför Fäviken! Men först en massa jobb och sedan en stunds vila.
Publicerat Maj 26, 200917 yr Bästa Elmia på många, många år Trevligt positivt folk och inte märktes det ett dugg av den deprimerande lågkonjunkturen. Tror iallafall de flesta utställare var väldigt, väldigt nöjda med årets mässa och de mängder av jägare jag talade med verkade vara mycket laddade inför den kommande säsongen.Kommer hem till 128 olästa viktiga mejl i inkorgen och då har man ändå sållat bort det mesta av skitmejlen - men dom får ligga ett tag till... Att stå still i fyra dagar på en mässa och tjöta med folk är betydligt mer slitande på kroppen än en veckas jakt i fjällen. Men det kanske beror på en del sena nöjesaktiviteter på kvällarna också - vad vet jag. Man är ju inte 20 år längre, även om man känner sig som det ibland. Nu laddar vi inför Fäviken! Men först en massa jobb och sedan en stunds vila. Vi stod ju grannar på mässan!! Reflekterade inte över att du var en jaktsnackare..
Publicerat Maj 27, 200917 yr Vi stod ju grannar på mässan!! Reflekterade inte över att du var en jaktsnackare.. Jodå - tyvärr hinner man inte vara inne så mycket - men det är ett bra forum. Man tjötar iof så mycket med jaktfolk dygnet runt ändå, så det blir ju mest facebook, så får man prata om "normala" saker i livet. Ni hade bra mässa?
Publicerat Maj 27, 200917 yr Jodå - tyvärr hinner man inte vara inne så mycket - men det är ett bra forum. Man tjötar iof så mycket med jaktfolk dygnet runt ändå, så det blir ju mest facebook, så får man prata om "normala" saker i livet.Ni hade bra mässa? Det är så sant. Facebook, vilket smäck! Där är det fan aldrig någon som skriver till mig. Vi hade en kanonmässa.. Slog rekord utan dess like och det gick verkligen strålande. Hur gick det för er? Hade en aning kläder med, hade varit förargligt om väggen hade vält.
Publicerat Maj 28, 200917 yr Det är så sant. Facebook, vilket smäck! Där är det fan aldrig någon som skriver till mig. Vi hade en kanonmässa.. Slog rekord utan dess like och det gick verkligen strålande. Hur gick det för er? Hade en aning kläder med, hade varit förargligt om väggen hade vält. Jo samma här - Har aldrig haft en bättre mässa. Det var ju nära ögat att väggen krossade vår snygga tv...
Publicerat Maj 28, 200917 yr Jo samma här - Har aldrig haft en bättre mässa. Det var ju nära ögat att väggen krossade vår snygga tv... Jaja, tur att ni starka män på andra sidan lyckades rädda upp det hela då
Publicerat Maj 28, 200917 yr Jo samma här - Har aldrig haft en bättre mässa. Det var ju nära ögat att väggen krossade vår snygga tv... Vore roligt att höra eran "version" om varför det har gått såpass bra för er säljare, framför allt med tanke på ekonomi-krisen? P.S Hälsa Thomas och tacka för en bra "föreläsning".
Publicerat Maj 28, 200917 yr Vore roligt att höra eran "version" om varför det har gått såpass bra för er säljare, framför allt med tanke på ekonomi-krisen? P.S Hälsa Thomas och tacka för en bra "föreläsning". Nu ställde du kanske inte frågan till mig men kan ändå flika in med min uppfattning. Jag jobbar som ni kanske redan vet i butik där vi säljer fiskespön, rullar, drag u name it samt jaktkläder, tillbehör och ammunition. Vi har inte märkt av lågkonjukturen ett dugg. Vi slår förra årets rekord (jämfört månadsvis) så det står härliga till. Elmia var den bästa mässan vi någonsin haft och ännu bättre förväntar vi oss att det blir ju mera vi ökar. Sen kanske inte jag jobbar i rätt branch för att säga hur det ligger till i krisen för vad gör folk när dem är arbetslösa? Jo, många fiskar och nog tusan behöver dem alltid lite nya fiskeprylar..
Publicerat Maj 28, 200917 yr Även jag var på denna mässa under fredagen och detta var min första mässa men ej den sista Åkte ej till mässan för att handla mest för att få klämma å känna på olika typer av vapen, kikarsikten mm. Hittade även ett passande vapenskåp, tyvärr ej var remingtons skåp lite för stort för mig men det blev ett annat skåp som nu står där hemma och väntar på att bli fyllt.
Publicerat Maj 28, 200917 yr Vore roligt att höra eran "version" om varför det har gått såpass bra för er säljare, framför allt med tanke på ekonomi-krisen? P.S Hälsa Thomas och tacka för en bra "föreläsning". Jag tror att förklaringen ligger i att människor väldigt sällan sparar in på sin fritid. Man väljer hellre att låta bilen gå ett par tusen mil extra och sköter servicen istället. Det kan vara anledningen till att nybilshallarna är tomma medan det är omöjligt att få en servicetid på bilen på vissa håll. Det hänger givetvis också ihop med att media skruvar upp "skrämsel propagandan" till max och att vi blir försiktiga i början, men det har det nog nu gått så lång tid att folk börjar tröttna på skriverierna och handlar ändå. Man kan ju även ana att vi snart nått botten på lågkonjunkturen och i takt med att mer positiva siffror börjar komma så blir folk mer modiga med "lädret" Dessutom är det väl så att de som har jobb har mer i plånboken efter skatt på grund av skattelättnader samtidigt som man fått mer att göra. Färre människor gör mer jobb, vilket i sin tur genererar mer i plånboken. I mitt företag producerar jag och "mina gubbar" just nu ett 50-tal reklamspotar i månaden. Har aldrig haft så många reklamjobb någonsin tidigare. Bilbranschen och mäklare ligger i topp. Mäklare på grund av räntan och bilhandlare förmodligen på grund av att de säljer dåligt med bilar, men många har ändå en bra buffert i grunden. Det är nu man kan plocka marknadsandelar från konkurrenterna. Motorcyklar och husbilar verkar fortfarande gå bra att sälja - men det är ju också fritidsysselsättning. Det samma gäller givetvis jakt och fiske. Tror nästan alla in braschen vädrar morgonluft efter Elmia. ...så tror jag....typ
Publicerat Maj 28, 200917 yr Jag tror att förklaringen ligger i att människor väldigt sällan sparar in på sin fritid. Man väljer hellre att låta bilen gå ett par tusen mil extra och sköter servicen istället. Det kan vara anledningen till att nybilshallarna är tomma medan det är omöjligt att få en servicetid på bilen på vissa håll. Det hänger givetvis också ihop med att media skruvar upp "skrämsel propagandan" till max och att vi blir försiktiga i början, men det har det nog nu gått så lång tid att folk börjar tröttna på skriverierna och handlar ändå. Man kan ju även ana att vi snart nått botten på lågkonjunkturen och i takt med att mer positiva siffror börjar komma så blir folk mer modiga med "lädret" Dessutom är det väl så att de som har jobb har mer i plånboken efter skatt på grund av skattelättnader samtidigt som man fått mer att göra. Färre människor gör mer jobb, vilket i sin tur genererar mer i plånboken. I mitt företag producerar jag och "mina gubbar" just nu ett 50-tal reklamspotar i månaden. Har aldrig haft så många reklamjobb någonsin tidigare. Bilbranschen och mäklare ligger i topp. Mäklare på grund av räntan och bilhandlare förmodligen på grund av att de säljer dåligt med bilar, men många har ändå en bra buffert i grunden. Det är nu man kan plocka marknadsandelar från konkurrenterna. Motorcyklar och husbilar verkar fortfarande gå bra att sälja - men det är ju också fritidsysselsättning. Det samma gäller givetvis jakt och fiske. Tror nästan alla in braschen vädrar morgonluft efter Elmia. ...så tror jag....typ Tycker jag låter som sunda tankar, framför allt detta med att sätta "fritid samt intressen" högst. Men skattelättnader till trots så finner jag det lite "konstigt" att färre antal personer genererar den bästa mässan någonsin?! Jag vet inte hur jag skall förklara mina funderingar på ett enklare sätt, men det är intressant att höra Eran syn på det hela då jag personligen saknar erfarenhet av försäljningsarbete. Å visst är det jätte skoj att folk väljer att "leva"!
Publicerat Juni 5, 200917 yr Här bor man i Jönköping men lyckades planera in en utlandssemester just när det var Elmia mässa Fast trivdes iof ganska bra på Irland också även om jag inte var där för att jaga.