Publicerat Maj 22, 200917 yr Jag ska nu göra slag i saken och byta bort min Tikka m65 6,5*55/continetal,(=järn spätt att bära på) och jag ville ha en cyntet/rostfri. och jag fick känna på en Ruger och tyckte den verkade fin, Jag ska använda bössan som hundförare på älg och även lite gris jakt. Så nu är jag intreserade att höra lite komentarer om Ruger 77 Hawkeye S/S 338 federal,, Tacksam för svar.. M,V,H Jocke,,
Publicerat Maj 22, 200917 yr har bytt in en kombi mot en i veckan, licensen ska lämmnas på måndag. ska i första hand ha min till åteljakt på gris.. jagar så mycket på det visset att jag tycker det är motiverat att ha en bössa bara till det.. men känner jag mej själv rätt så blir det snart dubbla kikare och lite olika laddningar... sen är man i båten som vanligt.. ska du beställa din bössa eller har du nån handlare som har hemma? det lär vara ganska lång leveranstid enligt det hadlarn jag köpte min hos.
Publicerat Maj 22, 200917 yr Författare Handlaren hadde en hemma till fjolårets pris= 6900Kr,, så det var inte så mycket att fundera på fick 5000Kr för Tikkan,,
Publicerat Maj 22, 200917 yr Författare jag hadde tänkt mig snabb fästen och 2 kikare, men i butiken lät det som inte det fanns några snabb fästen till Rugern,,
Publicerat Maj 22, 200917 yr jag hadde tänkt mig snabb fästen och 2 kikare, men i butiken lät det som inte det fanns några snabb fästen till Rugern,, leupold qr måste väl ändå finnas har du kollat det.
Publicerat Maj 22, 200917 yr jag hadde tänkt mig snabb fästen och 2 kikare, men i butiken lät det som inte det fanns några snabb fästen till Rugern,, Har för mig att Warne finns åxå. Verkar vara en trevlig kaliber och bössa, skulle kunna tänka mig en, men vill ha laminatkolven.
Publicerat Maj 22, 200917 yr Författare leupold qr måste väl ändå finnas har du kollat det. Vad jag förstog så är det andra klackar,, och det är bara Rugers fästen som passar,, jag är inte så på läst när det gäller vapen, har bara jag i 3år,,
Publicerat Maj 22, 200917 yr Har för mig att Warne finns åxå.Verkar vara en trevlig kaliber och bössa, skulle kunna tänka mig en, men vill ha laminatkolven. ska prova orginalkolven men tror att det blir hågon form av custom syntet till bössan vad det lider..
Publicerat Maj 22, 200917 yr Författare Har för mig att Warne finns åxå.Verkar vara en trevlig kaliber och bössa, skulle kunna tänka mig en, men vill ha laminatkolven. ok,, då får jag kolla om Werners qs festen passar,,
Publicerat Maj 29, 200917 yr är det ingen som äger en Ruger 77 här inne? // Jocke Jodå, fast en lite äldre modell... De ringarna (som jag tror är samma) är hyfsat snabba att byta och än så länge har jag inte upplevt någon skillnad i träffläge när jag tar av och sätter på kikaren... Har dock inte skjutit vansinnigt mycket med bössan än...
Publicerat Juni 21, 200917 yr Författare det blev så jag köpte rugern. och har nu skjutit in den, jag tror nog vi kommer att komma överens till älg jakten,,
Publicerat Juni 22, 200917 yr Nog för att jag gillar M65-modellen men som du säger, en Continental är inte lätt. I den bästa av världar hade jag velat ha båda bössorna. Till pappälgen är ju tex 6,5X55 ett bättre alternativ rent ekonomiskt än Rugern. Som oöm storviltsbössa däremot har du skaffat dig en förträfflig kompanjon i skogen..Hoppas att du kommer att trivas med bössan..
Publicerat Juni 22, 200917 yr det blev så jag köpte rugern.och har nu skjutit in den, jag tror nog vi kommer att komma överens till älg jakten,, Intressant! Vad kör du med för ammo? Det finns ju inte så mycket fabriksladdat va? Har du någon bild på skapelsen? /Må
Publicerat Juli 25, 200917 yr Författare Hej,, Ammon till rugern, ja det finns ju inte så mycket att välja på, jag köpte en ask 185grain Barnes Triple-Shock. Men dom är ju så jävla dyra, Men det blir att handladda, men svårt att hitta kulor och tom hylsor..
Publicerat Juli 25, 200917 yr Hej,, Ammon till rugern, ja det finns ju inte så mycket att välja på, jag köpte en ask 185grain Barnes Triple-Shock. Men dom är ju så jävla dyra, Men det blir att handladda, men svårt att hitta kulor och tom hylsor.. hylsor kan du väl ta vanliga 308w och här har du lite kulor.http://www.vapex.se/webshop/index.php?cPath=81_36_58
Publicerat Juli 25, 200917 yr Författare hylsor kan du väl ta vanliga 308w och här har du lite kulor.http://www.vapex.se/webshop/index.php?cPath=81_36_58 är det samma kul dim på 308 och 338? är hylsan i övrit lika?
Publicerat Juli 25, 200917 yr Författare Grattis! alltid kul att byta ny bössa. Hej Franken,, jo det är ju det,, skulla bara hitta nå övnings ammo till den,,
Publicerat Juli 25, 200917 yr Författare kulor???? det finns ju fan hur många som hälst vilken fan ska man välja?
Publicerat Juli 25, 200917 yr kulor????det finns ju fan hur många som hälst vilken fan ska man välja? någon som passar det vilt du ska jaga.
Publicerat Juli 26, 200917 yr Hei jocke med kniven. Hurtig montasjer til Ruger Hawkeyen er det enklest å kjøpe fra Warne, de har gode montasjer som er solide og er lette og ta av og på. De ser nesten ut som Leupold QRW men passer rett på Ruger låskassa. Jeg har nesten samme våpen selv, men i kaliber 358Win (som jeg også synes du bør vurdere). Presisjonen med de fleste kuler ligger mellom 20 og 40mm på 100m. Avtrekket var ganske bra fra fabrikk, men ble helt fenomenalt etter at bøsjemakeren hadde gått over det. Mitt våpen har fått en HiTech stok og pipen kappet til 47cm og montert med Hausken lyddemper. Bet er et meget solid våpen, men som med alle Ruger våpen er vel ikke finischen helt topp fra fabrikken.
Publicerat Augusti 4, 200916 yr är det samma kul dim på 308 och 338? är hylsan i övrit lika? nope, 338 är ca 0,76mm grövre än 308.