Publicerat Oktober 15, 200916 yr Författare hej igen,, Nu har jag skjutit min första älg med Rugern, och det vat ju även min första älg,, fan vad jag skakade när det var klart,, nu ska jag bara ha QRfästen till den och en ny kikare med 50 ni släpp och en Aimpoint.
Publicerat Oktober 15, 200916 yr hej igen,, Nu har jag skjutit min första älg med Rugern, och det vat ju även min första älg,, fan vad jag skakade när det var klart,, nu ska jag bara ha QRfästen till den och en ny kikare med 50 ni släpp och en Aimpoint. Grattis till älgen! Tänkte komma med ett litet tips... Skall du fixa till hylsor av 308 hylsor så köp 100 st nya Lapuahylsor och kör som vanligt i vanliga laddverktyget. Lapua har fördelen att inte få en valk som måste svarvas bort som det blir om du omformar Normahylsor. Skjutna hylsor är hårdare och sprödare i mässingen än oskjutna. 4,60 st tror jag att jag betalade hos Bengt på Skytteprecision i Söderala.