Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisar överallt!

Featured Replies

Publicerat

Jag har inte upplevt så mycket gris vi har på markerna som jag gör nu. Detta året är det en riktig grisexplosion!!

Tredje grisen på 3 veckor på bara några få vaktillfällen!! :lol:

Denna drog iväg in i ett tätt grane efter skott och jag fick hämta min tax som är tränad för eftersök, dock bara dödssök gällande gris.

40 meter från åteln låg galten!

IMG_0538.JPG

• Svar 135
  • Visningar 19,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Grattis :lol:

Sådana marker skulle jag vilja ha ^_^

Publicerat

Inte för att gnälla eller på nåt annat sätt verka grinig, du skriver att du bara går med den på dösök :lol:

Hur vet du att det är ett dösök?

I min värld är det ett dösök när man spårar fram till ett dött vilt. Fram till dess är det ett eftersök på förmodat skadat vilt.

Än en gång så poängterar jag att det bara är en undran från min sida, all heder till dig att du åtminstone har en hund ^_^

Grattis till grisen, 3 på tre veckor är BRA!

Edit; Var jagar du?

Redigerad med mbbohman

Publicerat

Bra jobbar frontier,

det är roligt att läsa om din framfart i skog och mark.

/Christian

Publicerat

Vackert frontier!

:lol:

Var i landet är det du upplever en sån grisexplosion?

Någon annan som oxå tycker det är grisexplosion i år?

MVH

H

Publicerat
  • Författare
Inte för att gnälla eller på nåt annat sätt verka grinig, du skriver att du bara går med den på dösök :lol:

Hur vet du att det är ett dösök?

I min värld är det ett dösök när man spårar fram till ett dött vilt. Fram till dess är det ett eftersök på förmodat skadat vilt.

Än en gång så poängterar jag att det bara är en undran från min sida, all heder till dig att du åtminstone har en hund ^_^

Grattis till grisen, 3 på tre veckor är BRA!

Edit; Var jagar du?

Är det lungblod är det dödssök som gäller! I vanliga fall skjuter jag bogskott som ger en knall och falleffekt, men i går kväll satt kulan något längre bak mitt i lungorna.

Bra skott de också och även att träna hunden på. B)

Om jag skulle råka skjuta lite fel, vilket inte inträffat ännu, har jag tillgång till en wachtel som är tränad för uppgiften inte långt härifrån. I juli månad blir jag ägare till en wachtelvalp! -_-

Jag jagar i södra halland!

Publicerat

Grattis

Jag upplever samma här, har aldrig haft så mycket gris på markerna som i år (Kan ha med att göra att vi inte har haft gris här innan :lol: )

Nu blir det till att förvalta stammen efter bästa förmåga så att grisarna inte gör för mycket djävelskap, men vad jag läst om dig och dina framfarter så tror jag att du lyckas bra.

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Grattis

Jag upplever samma här, har aldrig haft så mycket gris på markerna som i år (Kan ha med att göra att vi inte har haft gris här innan ;) )

Nu blir det till att förvalta stammen efter bästa förmåga så att grisarna inte gör för mycket djävelskap, men vad jag läst om dig och dina framfarter så tror jag att du lyckas bra.

/Lasse

Det gäller hela tiden att ligga ett steg före! Jag tror jag har bra koll på grisarna och deras beteenden åtminstone där jag jagar. -_-

Publicerat
Det gäller hela tiden att ligga ett steg före! Jag tror jag har bra koll på grisarna och deras beteenden åtminstone där jag jagar. ;)

Räcker det med ett -_-

Det är väl lite det som gör grisjakten lite svår att styra över, det som funkar på ena marken/komunen/länet/landet kanske inte alls funkar på nästa ställe. Så upplever jag det i alla fall.

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Räcker det med ett <_<

Det är väl lite det som gör grisjakten lite svår att styra över, det som funkar på ena marken/komunen/länet/landet kanske inte alls funkar på nästa ställe. Så upplever jag det i alla fall.

/Lasse

Håller med dig helt och hållet! Därför är det viktigt att man lär sig hur grisarna fungerar där man jagar. :P

Publicerat

Garttis! Härligt att se att vi verkar gå mot ett riktigt bra grisjaktsår. Vi har inte riktigt lika mycket gris som ni, men det är helt klart det bästa året hittills, åtminstone till en början. ^_^

Publicerat
  • Författare
Garttis! Härligt att se att vi verkar gå mot ett riktigt bra grisjaktsår. Vi har inte riktigt lika mycket gris som ni, men det är helt klart det bästa året hittills, åtminstone till en början. :)

Kul att höra! :D

Jag har 3 marker att jaga på och här är riktigt mycket gris. Jag skulle kunna gå ut och skjuta flera till hur lätt som helst!! ^_^

Publicerat

Grattis Frontier..

Det verkar som att grisarna verkligen är överallt..

Ett super roligt vilt.. O Skit jakt i fortsättningen också.. =)

Publicerat

Kul att det verkar stabilt med gris Frontier, och grattis f.ö. ;)

Men nu läser jag att det håller på att bli riktig grisjägare av dig, med en Wachtel på väg in i stallet :) Många roliga stunder har du framför dig om ni har bra med gris.

Vad har du valt för linjer på hunden?

Publicerat
Men nu läser jag att det håller på att bli riktig grisjägare av dig, med en Wachtel på väg in i stallet ;)

host,host.... :):D

Publicerat
  • Författare

Helt riktigt! Någon fulländad grisjägare blir man inte förrän en wachtel kommer in i huset.... ;)

Mina 3 åtlar här hemma hade besök av över 50 grisar inatt!! Här kommer ett litet smakprov!!! :D

massor2.JPG

Gömde svara på hundens linjer; Pappan heter Arko och det tror jag säger en hel del. :)

Publicerat

Vilken fin bild.

Du har inget emot att jag kommer ner med en kärra och hämtar 25-30 st va? ;)

/Lasse

Publicerat
  • Författare
Vilken fin bild.

Du har inget emot att jag kommer ner med en kärra och hämtar 25-30 st va? ;)

/Lasse

Jag kan hjälpa dig att ösa med en håv! :D Hur vill du ha fördelningen? :D

Tror jag tar en runda till en annan mark i kväll! :)

Publicerat

GPS koordinater så kommer jag :( En galt på 3-4 suggor och ett bra gäng kultingar <_<

Skitjakt på dig

/Lasse

Publicerat

Undrar var jag har sett den taxen innan :o

Publicerat
  • Författare

Jaha, så var det dags igen! :o

Galt 75 kg L.V

P5290156.JPG

Publicerat
  • Författare
Undrar var jag har sett den taxen innan :o

Undrar var jag såg dig sist.... :D Kan det varit på solängen. :lol:

Publicerat

Gris :o

Grattis.

/Lasse

Publicerat

Hmm skulle vilja se hur dina måltider ser ut :o

Frukost Vildsvin

Lunch Vildsvin

Middag Vildsvin

:D

Fortsätt å lägg in mer bilder alltid skoj å få se dom..

Publicerat

Jättekul ^_^ Grattis, jag blir fruktansvärt avis men kan ju inte låta bli att titta ^_^