Publicerat Juni 10, 200917 yr Författare Lite, men inte så fruktansvärt mycket, jaktmatchen är väl runt hundringen dyrare paketet.Vad ska du jaga? Tycker du ska seriöst överväga den bössan.. Sen skickar du efter den så slipper du åka långt. Jag har inga marker så jag hade tänkt hänga på jakterna som bogesund erbjuder. Då jagar man räv, rådjur, vildsvin och älg. Ja, får nog kolla på nåra Sako 75.
Publicerat Juni 10, 200917 yr Jag har inga marker så jag hade tänkt hänga på jakterna som bogesund erbjuder. Då jagar man räv, rådjur, vildsvin och älg. Ja, får nog kolla på nåra Sako 75. Känn på en 75a hos din handlare så märker du skillnaden mot en t3a. Sen ringer du genast och tar den på torsbo. Jag menar du får mer för mindre pengar. Rekylen finns där helt klart i 9,3x62 men du klarar den galant om du inte är jättekänslig. Perfekt ju till älg och gris!!
Publicerat Juni 10, 200917 yr Känn på en 75a hos din handlare så märker du skillnaden mot en t3a. Sen ringer du genast och tar den på torsbo. Jag menar du får mer för mindre pengar. Kan bar hålla med fastän jag har en T3:a, SAKO 75 är f..n så mycke mer bössa är än lillebrorsan T3. Sen tror jag nog att en .308 skulle passa dig bättre, men det är ju min åsikt. /P
Publicerat Juni 10, 200917 yr Kan bar hålla med fastän jag har en T3:a, SAKO 75 är f..n så mycke mer bössa är än lillebrorsan T3.Sen tror jag nog att en .308 skulle passa dig bättre, men det är ju min åsikt. /P Kan bara hålla med att Sako är storebror mot T3 men därmed inte menat att T3 år dåligt, absolut inte, den duger gott och väl, väldigt skön som sagt i 308w, det finns jualltid vapen som är bättre än andra, men då skiljer ju priset en hel del i de flesta fall också. Tikka T3 är helt klart bäst prismässigt och vad man får för de pengarna. Det är min personliga uppfattning. Jag är hypernöjd med min T3...
Publicerat Juni 10, 200917 yr Författare Känn på en 75a hos din handlare så märker du skillnaden mot en t3a. Sen ringer du genast och tar den på torsbo. Jag menar du får mer för mindre pengar. Rekylen finns där helt klart i 9,3x62 men du klarar den galant om du inte är jättekänslig. Perfekt ju till älg och gris!! Ja, får nog känna på en sån innan jag gör ett förhastat köp. Tänkte dra till skjutbanan på lördag och kolla vad de tycker där med. Dessutom har de har öppet på älgbanan i helgen
Publicerat Juni 10, 200917 yr Kan bara hålla med att Sako är storebror mot T3 men därmed inte menat att T3 år dåligt, absolut inte, den duger gott och väl, väldigt skön som sagt i 308w, det finns jualltid vapen som är bättre än andra, men då skiljer ju priset en hel del i de flesta fall också. Tikka T3 är helt klart bäst prismässigt och vad man får för de pengarna. Det är min personliga uppfattning.Jag är hypernöjd med min T3... Inte i detta fall, eftersom 75an är billigare...
Publicerat Juni 10, 200917 yr De hade inga Tikka t3 hunter. Ah, jag misstänkte nästan det. Synd. Om du inte prompt måste ha en Tikka eller Sako kan det kanske vara värt en trip dit upp i alla fall. Köpte en Sauer 202 (förvisso snikmodellen) till bra mycket bättre pris än vad jag hittade nån annnanstans. Sån smooth bössa så jag vet inte vad. Du kan säkert hitta vettig begagnad optik där också. Fick snabbfästen och klackar (stål) samt beggad Leupold Vari X II för under 3 lök. Och du behöver nog inte oroa dig för att priserna rasar upp helt åt helvete om du kikar runt ett par veckor till. Mvh. Fitzo
Publicerat Juni 10, 200917 yr Kan bara hålla med att Sako är storebror mot T3 men därmed inte menat att T3 år dåligt, absolut inte, den duger gott och väl, väldigt skön som sagt i 308w, det finns jualltid vapen som är bättre än andra, men då skiljer ju priset en hel del i de flesta fall också. Tikka T3 är helt klart bäst prismässigt och vad man får för de pengarna. Det är min personliga uppfattning.Jag är hypernöjd med min T3... Näe så menade jag inte heller, är nog själv också nöjd med min T3 Hunter men det finns ju alltid men som sagt.......
Publicerat Juni 10, 200917 yr köpte min tikka t3 varmint stainless förr 8000 kr. då var den begg. men nästan oanvänd. Kombinerade de med optilockfästen för 1700 kr. SEn för tillfället har ja ett billigt swift för 2100kr. billigt men duger helt klart. Håller med föregående. Tikka,de är grejer de!
Publicerat Juni 12, 200917 yr Det verkar som nya vapen är dyrare i Sverige än i Finland men begagnade vapen är andra vägen, har kollat lite på kombi vapen i Sverige och dom är mycket billigare än i Finland........skumt /P Tror (baserat på rena spekulationer, har inte gjort någon marknadsundersökning) att det har att göra med det faktum att svenskarna räknar sina vapen. Här i landet är det ju enklare att hålla i sina gamla vapen när man köper nytt, vilket antagligen påverkar begagnatmarknadens utbud negativt.