Publicerat Augusti 7, 20223 yr 17 minutes ago MagnusN sa: Nu får man tydligen 50spänn per fotad fågel. Då väntar jag någon vecka till så kanske man får hundra😉
Publicerat Augusti 8, 20223 yr 8 hours ago Hipshot sa: Fan va kul! Så jävla pepp att testa.. måste rodda ihop ngt här ute i Roslagen.. Glöm inte fixa bulvaner , jag har en mall hemma på land och kan fixa fler typ vingtorkaren nästa gång jag åker ut. och ja camo behöver man väl knappast lära dig om Dock kan jag tillägga att om det inte finns djupa gömslen så kan man köra min trasmatta, skyttet blir dock lite lidande men då de kommer så bra i håll så lönar det sig iaf.
Publicerat Augusti 8, 20223 yr 8 hours ago hs_merkel sa: Då väntar jag någon vecka till så kanske man får hundra😉 Jag låter dom stå inne så kan det som lägger ner stora pengar på skarvjakt få ett tillskott, pratade med en kille som ett år lagt ner 42 000 på sin skarvjakt...
Publicerat Augusti 8, 20223 yr 15 hours ago Hipshot sa: Fan va kul! Så jävla pepp att testa.. måste rodda ihop ngt här ute i Roslagen.. Har landställe på Vätö, tyvärr utan eget vatten. Får känslan av att skarvarna har valt att häcka på skärgårdsstiftelsens öar, ut mot Lidö osv - trist som fasen, hade gärna ringt runt till lite folk och erbjudit att jaga skarv gratis åt dem om man hittat lämpliga kobbar och skär.
Publicerat Augusti 8, 20223 yr Stiftelsen arrenderar ju ut mark även om just dessa öar kanske inte är utarrenderade. Har en rätt bra kontakt i skärgården..
Publicerat Augusti 8, 20223 yr 12 minutes ago Hipshot sa: Stiftelsen arrenderar ju ut mark även om just dessa öar kanske inte är utarrenderade. Har en rätt bra kontakt i skärgården.. Nä, och man får ju inte jaga invid kolonier heller så kanske en klen tröst. Problemet häromkring i Norrtäljeviken är att det förvisso flyger skarv, men ont om kobbar och skär om man inte åker längre ut och jag undrar hur mycket skarv det flyger utåt egentligen med tanke på att maten finns inne i vikarna.
Publicerat Augusti 8, 20223 yr 6 hours ago cazorp sa: Nä, och man får ju inte jaga invid kolonier heller så kanske en klen tröst. Problemet häromkring i Norrtäljeviken är att det förvisso flyger skarv, men ont om kobbar och skär om man inte åker längre ut och jag undrar hur mycket skarv det flyger utåt egentligen med tanke på att maten finns inne i vikarna. Dom hos mig kommer utifrån oftast , stora gäng som drar inåt helt vitskitna kobbar är ett kännertecken
Publicerat Augusti 15, 20223 yr Detta är en populär post. Det går bra nu 😎 23 st och samtliga bärgade , gjorde ett par trippel vilket är jävligt ball … 5:or 34-36gram daskar till dom bra . Skickade faktiskt in om skottpeng till fiskeguidernas ..
Publicerat Augusti 5, 20241 yr På 2021-08-12 at 20:50 culot sa: Jag gjorde vettar nydesignade x 3 by culot 😎 Läggger till på mitt eget inlägg , på flyt vätten så göres delen som sticker ner genom plattan minst lika lång som huvud/hals delen , annars välter den plus att man måste sätta tyngd längst ner tänk " segelbåt "
Publicerat Augusti 5, 20241 yr 5 hours ago culot sa: Läggger till på mitt eget inlägg , på flyt vätten så göres delen som sticker ner genom plattan minst lika lång som huvud/hals delen , annars välter den plus att man måste sätta tyngd längst ner tänk " segelbåt " Gjorde, 2/3 längre köl men måse tyngas ner, men blåste lite väl ett tag..