Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En tyst thermos?

Featured Replies

Publicerat

Haha, jag kom på att jag måste fråga om nån har något bra tips =)

Inför smygjakten på bock i augusti måste jag ha tag på en thermos som är TYST =) Klicket av öppnandet och stängandet på min Thermos smäller högre än 308:an ju =) Alternativet är att inte ha med ngt alls, men det är bra gôtt med kaffe i skogen :lol:

Så - vad ska man förvara kaffet i utan att det låter när man ska förse sig? =)

Publicerat

Denna kör jag med.

Tyvärr så "ploppar" den vita muggen litet när man tar bort den.

post-1646-1244962711_thumb.jpg

Finns även med motiv av snövit, askkungen och bumbibjörnarna om inte smurfar är din grej

Publicerat
  • Författare
Denna kör jag med.

Tyvärr så "ploppar" den vita muggen litet när man tar bort den.

post-1646-1244962711_thumb.jpg

Finns även med motiv av snövit, askkungen och bumbibjörnarna om inte smurfar är din grej

HAHAHA =) Vilken grej :lol: Den finns inte med bambi då? :D

Publicerat
HAHAHA =) Vilken grej :D Den finns inte med bambi då? :D

Nä tyvärr.

Skulle ju bara kännas så fel efter man fällt Bambis mamma/pappa och tar sig en kaffe ur Bambit hermosen :lol::D

Publicerat
  • Författare
Nä tyvärr.

Skulle ju bara kännas så fel efter man fällt Bambis mamma/pappa och tar sig en kaffe ur Bambit hermosen :lol::D

Hehe.. :D Micke och Molle då kanske på rävlocket? :D

Publicerat

Men det finns en Lunchbox med Bambi motiv.

Där kan du ha dina smörgåsar och ditt Rökta rådjurs kött.

post-1646-1244963471_thumb.jpg

:lol:

Publicerat

Vanlig ståltermos med skruvlock. Stoppa den i en rejäl yllesocka så klonkar det inte när man smyger heller.

Publicerat

Jag har en termos av märket Thermos med hällpip som inte låter mycket alls. Det gäller bara att man håller emot med tummen på pipen när man öppnar termosen så är den nästintill ljudlös. Som alla vet blir det ju gärna tryck i termosen efter att man hällt i kaffe och det brukar jag lätta på innan man går ut på pass så slipper man det *pyset* när man väl satt sig till ro.

Publicerat
Jag har en termos av märket Thermos med hällpip som inte låter mycket alls. Det gäller bara att man håller emot med tummen på pipen när man öppnar termosen så är den nästintill ljudlös. Som alla vet blir det ju gärna tryck i termosen efter att man hällt i kaffe och det brukar jag lätta på innan man går ut på pass så slipper man det *pyset* när man väl satt sig till ro.

jag har samma thermos och håller med, håller man emot när man öppnas låter den inte myckt.

skruvkork kan få den efekten att den "gnekar" när man öppnar den

vanlig rund "klick" kork som låter KLICK, KLOCK varje gång man öppnar termosen går fetbort (om man ska försöka vara lite ungdomlig)

Andreas

Publicerat
jag har samma thermos och håller med, håller man emot när man öppnas låter den inte myckt.

skruvkork kan få den efekten att den "gnekar" när man öppnar den

vanlig rund "klick" kork som låter KLICK, KLOCK varje gång man öppnar termosen går fetbort (om man ska försöka vara lite ungdomlig)

Andreas

Fast det räcker ju att bara hålla ner knappen lite när man häller.

Ehnebom - som inte fikar i skogen

Publicerat
Fast det räcker ju att bara hålla ner knappen lite när man häller.

Ehnebom - som inte fikar i skogen

Det var väl det vi menade. :D

Mickel - som gärna fikar i skogen :P

Publicerat

köp en airam termos med skruv kork :rolleyes:

Publicerat

man ska inte krångla till det för mycket...mudden på jackan/tröjjan över korken som ljuddämpare...då är det inga problem....sen öppnar man väl inte termosen när bocken är inom skotthåll?

:D

Publicerat

Hörrö du Kapten, det är menat att det ska låta när du öppnar termosen. Hur tror du annars att du ska få äta ifred ^_^ Har själv suttit med smärgåsen i munnen och koppen i handen när det kom älg B) och då känner man sig dum :D:D

Skämt och sido så har jag som Mickel en Thermos och dom är tysta :D

Publicerat

Eller så har du termosen kvar i bilen och fikar då du kommer till bilen igen? :D

Publicerat
Eller så har du termosen kvar i bilen och fikar då du kommer till bilen igen? ;)

Du jagar i södra delen av landet va? :D

själv kan man sitta på samma pass mellan 07:00-18:00 då behöver man fika och sova, annars blir man knäpp :rolleyes:

Andreas

Publicerat
Vanlig ståltermos med skruvlock. Stoppa den i en rejäl yllesocka så klonkar det inte när man smyger heller.

+1

eller limma tyg på den.

• 1 month later...
Publicerat
Nä tyvärr.

Skulle ju bara kännas så fel efter man fällt Bambis mamma/pappa och tar sig en kaffe ur Bambit hermosen :lol::o

Visst är väl Bambi en Wapiti el. liknande? I allafall inget rådjur. Konstiga rådjurshorn på den pappan isåfall. Har nyligen sett filmen med mina barn - FILMEN GER INGEN BRA BILD AV OSS JÄGARE DIREKT <_< Jag försökte förklara för mina små att "sådäringa går dä inte te´när pappa är å jager!"

Jag tror inte de blivit avskräckta än. Min yngste på 2,5 år ska skjuta älg när han bli stor och hans storasyster "vill bli doktor och jaga älg på fritiden". Vi får väl se...

Förresten, jag kan öppna min Thermos i princip ljudlöst. Det farliga momentet är när hällpipen ska stängas men det är bara att hålla emot något. Övade i affären innan jag slog till...

Publicerat

Var och köpte mig en Thermos i märket Thermos( :( ) idag... Knappen är mycket tyst när man öppnar den och lite ljudligare när man stänger den... Går att hålla handen mot knappen vid stängning, men är det mycket spännande glöms detta oftast bort.

:)

Publicerat
Visst är väl Bambi en Wapiti el. liknande? I allafall inget rådjur. Konstiga rådjurshorn på den pappan isåfall. Har nyligen sett filmen med mina barn - FILMEN GER INGEN BRA BILD AV OSS JÄGARE DIREKT :( Jag försökte förklara för mina små att "sådäringa går dä inte te´när pappa är å jager!"

Jag tror inte de blivit avskräckta än. Min yngste på 2,5 år ska skjuta älg när han bli stor och hans storasyster "vill bli doktor och jaga älg på fritiden". Vi får väl se...

Förresten, jag kan öppna min Thermos i princip ljudlöst. Det farliga momentet är när hällpipen ska stängas men det är bara att hålla emot något. Övade i affären innan jag slog till...

Bambi är en vitsvanshjort.

Publicerat
  • Författare
The movie is responsible for the so-called "Bambi-confusion" ("Bambi-Irrtum") in German-speaking countries. In the book Bambi is a roe-deer (German: Reh). But since there are no roe-deers in the US, Walt Disney changed Bambi's appearance to that of a white-tailed deer, which in turn is unknown in Europe. However, both the original German-dubbed version from 1950 and the re-dubbing from 1970 stuck to the original Salten-Version and called Bambi a roe-deer instead of a stag (German: Hirsch), which would be a lot more correct. Since the appearance of Bambi's father and Bambi in adult life resemble a red-deer (which is common in Europe) a lot closer than an adult roe-deer, kids in German-speaking regions for the past 60 years have come to believe that a Reh (roe-deer) is the younger version of a (Rot)Hirsch (Red deer). This confusion has never really been cleared up for many so that this is now even taught to children by their parents who saw the movie when they were young.
Publicerat

Hade en Thermos med hällpip på 80-talet, men de har väl inte tillverkats på evigheter? Eller har man tagit upp denna helt överlägsna lösning igen? Jag letade som en galning efter att min börjat läcka... Borde behållit korken och letat ny termos som passade...

Publicerat

trodde de va en kronhjort :rolleyes: men de va så jäkla länge sen ja såg bambi.. så kommer inte ihåg.

men ja googlade lite å visst har du rätt..

Publicerat

orginella bambin är nog ett rådjur =)

EDIT

ser att kapten skrot var före mig

Publicerat
  • Författare
ser att kapten skrot var före mig

Den var ny :lol: