Publicerat Juli 1, 200917 yr En järv ser betydligt klumpigare ut när den springer. Och den är absolut inte snabb, tveksamt att den är nog snabb att den skulle kunna ta en kalv, inte ens en röd
Publicerat Juli 1, 200917 yr o människorna som filmade borde väl ha sett skillnad på en björn o en järv? Men nog var det en björn nog Radium! ellerrr..
Publicerat Juli 1, 200917 yr Hörrni moderatorer, stäng ute alla som tycker att det såg ut som en järv tills dom har ändrat sig och anser att det var en björn, ett enkelt sätt att få alla att vara överens (om det rätta alltså)
Publicerat Juli 1, 200917 yr Här är en fin jämförelse! Hände norr om Kalix förra veckan! Nallarna är hungriga
Publicerat Juli 1, 200917 yr Men tycker den ser jävligt liten ut! Knappt större en rödkalven som inte verkar vara många dar gammal! Men om det skulle visa sig att jag har fel så radera mitt inlägg och glöm att jag sa nått!
Publicerat Juli 1, 200917 yr Men tycker den ser jävligt liten ut! Knappt större en rödkalven som inte verkar vara många dar gammal!Men om det skulle visa sig att jag har fel så radera mitt inlägg och glöm att jag sa nått! nej, vi startar en egen klubb och infiltrerar makten i JS och tar över! en egen slags illuminati.
Publicerat Juli 1, 200917 yr nej, vi startar en egen klubb och infiltrerar makten i JS och tar över! en egen slags illuminati. Ni skulle ju kunna kalla er: "klubben som har fel" hähä
Publicerat Juli 2, 200917 yr Ni skulle ju kunna kalla er: "klubben som har fel"hähä tssst! Klubben som har rätt.. Inte vårat fel att björnen har anorexia, dvärgväxt och har klätt ut sig till Järv! Jag är lätt med Radium! Finlands sak är vår sak!
Publicerat Juli 2, 200917 yr Men tycker den ser jävligt liten ut! Knappt större en rödkalven som inte verkar vara många dar gammal!Men om det skulle visa sig att jag har fel så radera mitt inlägg och glöm att jag sa nått! Och hur liten är en rödkalv igentligen? Eller hur stor är en björn, exempelvis en ettåring?
Publicerat Juli 2, 200917 yr Och hur liten är en rödkalv igentligen? Eller hur stor är en björn, exempelvis en ettåring? Jag har bilder på mig och en en vecka gammal älgkalv hemma som jag kan lägga ut. Den var ca 70-100 cm hög om jag inte mins fel, är några år sen... Finns bilder på jaktsnack från nyligen på en ko med kalv och kalven är lite drygt så att den inte kan gå under kon. Å en stor ko är väl 150-180cm hög? Återkommer med bilder på kalven vi matade med flaska på älgfarmen i Vittangi..
Publicerat Juli 2, 200917 yr kan ingen gå ut och be en järv, en björn och en älgkalv ställa sig bredvid varandra och ta en bild.. Så får vi veta sanningen!
Publicerat Juli 2, 200917 yr Jag har bilder på mig och en en vecka gammal älgkalv hemma som jag kan lägga ut. Den var ca 70-100 cm hög om jag inte mins fel, är några år sen... Det utesluter järv ganska fort tycker jag...
Publicerat Juli 2, 200917 yr Det syns ju klart och tydligt att det är en björn..... Vart kommer frågetecknet ifrån?
Publicerat Juli 2, 200917 yr Vågar sätta min månadslön på björn någon som sätter emot skulle oxå satt mina pengar på björn!
Publicerat Juli 2, 200917 yr Det är utan tvekan en BJÄRV! =) Hell yeah Kapten Krok! Där satt den! Att ingen har tänkt på det förut! "De säger att Bjärn å Järv fatter tycke för varann om månen står full i juli måneds siste vecka. Å avkomma blir en Bjärv. Ett sint å plåget djur!" Äre int bjärven se äre lavinbjärn som sägs ha fått smak på människa, sen när jaktvårdskonsulentan försvann i lavin 85. Sven-E hitta bössan hans bortma climtatjakka.. tuggad till metalskrot!" Det här klippet var ju faktiskt uppe för nån vecka sen på aftonbladet.. Först sa dom att det va en björn men sen reviderade dom det. Dom va å intervjua nån på Skansen som sa att det var en Järv.
Publicerat Juli 2, 200917 yr Vågar sätta min månadslön på björn någon som sätter emot Jag sätter åxå DIN månadslön på Björn /Lasse
Publicerat Juli 2, 200917 yr Jag sätter åxå DIN månadslön på Björn /Lasse Ajabaja din lilla bedragare fast jag är rätt säker att dubbla upp ändå
Publicerat Juli 3, 200917 yr Här har ni en bild på en rödkalv. Denna var 1-2 veckor gammal och kon blev björnmat kring Gällivare om jag inte minns fel. Jag mäter 184 cm över marken så får ni räkna ut storleken själva. Säg mig sen att det kan vara en 18kg och 45cm hög järv som jagar älgkalven...??? Jag skulle tippa på en björn modell 60-80 kg Prova ställ er bredvid jägareförbundets björnfigur (måltavla).. Den representerar medelbjörnen, ca 100kg... Den är INTE hög.. Jag kanske skulle förtydliga att bilden är tagen på en älgfarm, så ingen tror att jag varit och tagit hand om nån älgkalv...