Publicerat Juli 3, 200917 yr Författare Här har ni en bild på en rödkalv. Denna var 1-2 veckor gammal och kon blev björnmat kring Gällivare om jag inte minns fel. Jag mäter 184 cm över marken så får ni räkna ut storleken själva. Säg mig sen att det kan vara en 18kg och 45cm hög järv som jagar älgkalven...??? Jag skulle tippa på en björn modell 60-80 kg Prova ställ er bredvid jägareförbundets björnfigur (måltavla).. Den representerar medelbjörnen, ca 100kg... Den är INTE hög.. Jag kanske skulle förtydliga att bilden är tagen på en älgfarm, så ingen tror att jag varit och tagit hand om nån älgkalv... Jag som trodde du hadde egna Älgar hemma
Publicerat Juli 3, 200917 yr jag blir mest irreterad på människorna!!! Hade jag fått varit med om något sånt där så hade jag bara hållit käften och tittat.. Inte skrikit" oh nej oh nej, han hinner ikapp dom" "vråååååååååååååååååålllllllllll"
Publicerat Juli 3, 200917 yr jag blir mest irreterad på människorna!!!Hade jag fått varit med om något sånt där så hade jag bara hållit käften och tittat.. Inte skrikit" oh nej oh nej, han hinner ikapp dom" "vråååååååååååååååååålllllllllll" mm, "den björnen är skit, jag vill inte att du ska ta dom, nej nej, APAPAHAPAAAAPAAAAÄRJAAAG, UNKADUNKABÖNJAKKA, nej dom är så söööööööta, "
Publicerat Juli 3, 200917 yr mm, "den björnen är skit, jag vill inte att du ska ta dom, nej nej, APAPAHAPAAAAPAAAAÄRJAAAG, UNKADUNKABÖNJAKKA, nej dom är så söööööööta, " dom kan gott och väl stanna hemma i lägenheten om dom inte accepterar våran natur och dess kretslopp
Publicerat Juli 3, 200917 yr dom kan gott och väl stanna hemma i lägenheten om dom inte accepterar våran natur och dess kretslopp Haha, jaa.. stod det inte ngt om "Barnfamilj mitt i dödsdramat" som rubrik i aftonblaskan? =) Wow.. välkommen till naturen, så funkar det där. Hoppas de fick krisgruppssamtal efteråt =)
Publicerat Juli 3, 200917 yr Haha, jaa.. stod det inte ngt om "Barnfamilj mitt i dödsdramat" som rubrik i aftonblaskan? =) Wow.. välkommen till naturen, så funkar det där. Hoppas de fick krisgruppssamtal efteråt =) var det den rubriken i aftonbladet? Man kan inte annat än att skratta. För inte fan tänker jag grina över dagens samhälle. Jag har länge lidit över den uppfattningen att jägarexamen ska vara obligatorisk för alla skolungdomar! Dom behöver ju inte göra skjutdelen, men teorin ska dom göra. Vi lever i sverige. I sverige finns det skog och där i skogen finns även djur. Även som alla här är svenska medborgare så måste väll alla ta sitt ansvar och veta lite om naturen. Jag tänker inte tvinga någon till jakt eller tvinga någon att veta vad bofink heter på latin. Men folk ska väll för*an förstå att björnen behöver mat. Tror folk att björnen ska bli vegiterian bara för att vissa människor är de? Ne, lite mer inblick i våran fauna och kretslopp tack! Då kan jag tippa på att hälften av djurrättsaktivisterna skulle ändra uppfattning. Visst är det inte så trevligt för ovant folk att se en björn ta en älgkalv. Men behöver man hojta så förfärligt för de? Jag har aldrig i hela mitt liv sett en frilevande björn. Och då känner man sig ganska sur när folk som får se en björn, till och med en jagande björn stå och hojta"låt älgarna vara" "vråååååååååååååååållllllllllll" Lär ju förfan klassas som djurplågeri att förstöra en jakt för ett vilt djur? Annars så skulle man ju kunna ta bort allt ätbart för växtätarna också? Men då skulle de bli livat kan jag säga! Dagens ord är att ta erat ansvar och förmedla till era okunniga vänner och bekanta. För de behövs som ni märker!
Publicerat Juli 3, 200917 yr dom kan gott och väl stanna hemma i lägenheten om dom inte accepterar våran natur och dess kretslopp Är det nån som ätit citron i dag.??
Publicerat Juli 3, 200917 yr Är det nån som ätit citron i dag.?? pulade i mig 3 kilo citron när jag såg filmen;)
Publicerat Juli 3, 200917 yr Min tjej såg videon(hon kommer från uppl.väsby). Och hon undrar varför björnen jagade älgen? Så sade jag att dom äter älgar.. "Jaha, jag trodde dom bara åt blåbär". .. .... jägarhustru?
Publicerat Juli 4, 200917 yr Min tjej såg videon(hon kommer från uppl.väsby). Och hon undrar varför björnen jagade älgen? Så sade jag att dom äter älgar.. "Jaha, jag trodde dom bara åt blåbär". .. .... jägarhustru? Vilken läromästare!
Publicerat Juli 9, 200917 yr Björn utan tvekan. Det som ser ut som en svans är ett bakbens frånskjut.
Publicerat Juli 10, 200917 yr Vågar sätta min månadslön på björn någon som sätter emot Vart jobbar du ? hehehe Tycker det ser ut som björn, men lätt gjort att dra ner filmen i slowmotion och se det noga.. Ska fan göra det när jag kommer hem från jobbet och tysta alla som har fel.. björn som sagt!!
Publicerat Augusti 27, 200917 yr Min tjej såg videon(hon kommer från uppl.väsby). Och hon undrar varför björnen jagade älgen? Så sade jag att dom äter älgar.. "Jaha, jag trodde dom bara åt blåbär". .. .... jägarhustru? Herregud när man jobbar natt och klockan är 04:15 och man läser något sånt här så sprutar tårarna och magen värker av allt skratt Tack Herr Mattsson du förlängde mitt liv med garanterat 10 år!
Publicerat Augusti 27, 200917 yr Jag blir allvarligt förskräckt när man märker hur stor okunskapen är... jag menar, det ser väl varenda fan att det är en bjärv? Nej björn säger jag, även om jag nog fick uppfattningen Järv först när jag såg filmen.