Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

The ultimate sniper rifle!

Featured Replies

Publicerat

Helt allvarligt, någonstans över 20 kg börjar bli jobbigt att bära, då skulle jag hellre släpa på vapnet,

med detta menar jag i klartext att vikten inte har betydelse för mig, lagstiftaren har dock en annan uppfattning vilken måste respekteras.

Detta kanske bara är min uppfattning men jag har "sett" att allt fler anpassar sina vapen efter jaktformen för att få bästa resultat,

det är bara att acceptera att när det gäller rå precision har hög vikt stor positiv inverkan på den samma.

Kan inte det vara eftersträvansvärt att jägare jagar med vapen som passar till den tänkta jaktformens krav.

/Christian

• Svar 54
  • Visningar 11,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Man är väl lätt skadad, men jag tycker den däringa Remingtonarn är riktigt jäkla snygg! :rolleyes:

Apropå tube guns så har jag nu skaffat min första :D Kraftigt inspirerad av Jerry Miculeks härjningar i IPSC och lite mer dynamiskt skytte överhuvud taget så beslöt jag mig för att kränga av Sako Finnfire 22:an till förmån för en Ruger 10/22. Tanken var att få på ett konverteringskit för att kunna montera AR-15-delar eller åtminstone att få den mer "skjutbar" än Sakon. Tack vare Robbans vakna öga så kom jag över att begagnat Nordic AR22-kit med tillhörande kolv, "framstock", grepp, och Aimpointkopia med både röd- och grönpunkt. Nu återstår bara att få hem 10/22:an så att jag har nåt att montera kitet kring :D

Här är en bild på skönheten (min 10/22 är en svart varmint så den kommer bli ännu snyggare än på bilden):

post-296-1246900375_thumb.jpg

Publicerat

Aaahh en playmate av det roligare slaget...

/Christian

Publicerat
Man är väl lätt skadad, men jag tycker den däringa Remingtonarn är riktigt jäkla snygg! :D

Apropå tube guns så har jag nu skaffat min första :D Kraftigt inspirerad av Jerry Miculeks härjningar i IPSC och lite mer dynamiskt skytte överhuvud taget så beslöt jag mig för att kränga av Sako Finnfire 22:an till förmån för en Ruger 10/22. Tanken var att få på ett konverteringskit för att kunna montera AR-15-delar eller åtminstone att få den mer "skjutbar" än Sakon. Tack vare Robbans vakna öga så kom jag över att begagnat Nordic AR22-kit med tillhörande kolv, "framstock", grepp, och Aimpointkopia med både röd- och grönpunkt. Nu återstår bara att få hem 10/22:an så att jag har nåt att montera kitet kring :D

Här är en bild på skönheten (min 10/22 är en svart varmint så den kommer bli ännu snyggare än på bilden):

post-296-1246900375_thumb.jpg

En liten notis bara - efter en sådan modifiering är den där rugern inte längre godkänd för jakt... Halvautomater får inte se ut som militära vapen enligt naturvårdsverkets föreskrifter. Det får däremot repeterstudsare, så det hade varit bättre om du byggde om sakon. Jag vet inte vad det är för magasin på den men notera att du bara får ha ett tvåskottsmagasin om du skall jaga bla fågel med den.

Publicerat
En liten notis bara - efter en sådan modifiering är den där rugern inte längre godkänd för jakt.

Det är lugnt - i denna konfiguration kommer den endast att luftas på banan.