Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Torkel N?

Featured Replies

Publicerat

Ja det vetefan. Men jag tycker att den öppna diskussionen är viktig, inte minst när det gäller jakt. För mig är det viktigt att i olika sammanhang kämpa för att människan tar ett steg tillbaka när det gäller relationen till naturen, där vi mer är en del än en betraktare, och där är jakten en viktig och naturlig del. En annan sak jag kämpar för, inte enbart i medvind, är jakthunden och då inte minst att behålla det rastypiska. Framför allt egenskaper som är väldigt lätta att välja bort i dagens debattklimat, såsom skärpa, mod och jaktlust. Jag vill att hundägaren ska anpassa sig till rasen, inte tvärt om. De som inte har behov av en rastypisk vorsteh, tyskterrier eller laika har hundra andra raser att välja mellan. Jag har ett gäng laikor samt en plott, som enbart ska användas på eftersök och rovvilt. Just eftersöken brinner jag alldeles särskilt för, de passar mig och mina hundars korkade envishet ganska bra. Även rovviltsjakten, och aveln av för detta passande hundar, ligger mig varmt om hjärtat. Men framför allt tycker jag om att ligga i ljungen och blunda när laikan är ute på sök, och gärna då ett stort sök.

post-1794-1245832886_thumb.jpg

Publicerat

Då får jag hälsa dig välkommen hit, trots att jag registrerade mig på forumet senare än du :rolleyes:

Publicerat

Välkommen ut ur garderoben Torkel!

Mvh!

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:rolleyes:

Publicerat

En laikaman med mycket intressant i ryggsäcken, välkommen :rolleyes:

Publicerat

Välkommen Torkel!

Hoppas att du har lite eftersök att berätta om, för den avdelningen är helt död här nu. :rolleyes:

Publicerat
Jag vill att hundägaren ska anpassa sig till rasen inte tvärt om.

Bingo!

Publicerat

Hej Torkel, Målke hälsar också!

Publicerat

Välkommen hit Torkel! Blir någon JAKTÅR 2 eller annan film på G?? jaktår tyckte jag var en väldigt bra film!

/Johan

Publicerat

Välkommen hit!

F-n vad lustigt...Sitter och kikar här på Jaktsnack med din film "Jaktår" i bakgrunden. Du sköt just en kamoflagegris på

e-sök :rolleyes::lol:;)

Som sagt varmt välkommen!!!

Publicerat

välkommen

Publicerat

Hej o välkommen! Höll på och blev arg först när jag läste att "människan bör ta ett steg tillbaka i naturen" eller vad det stod :rolleyes: .. tänkte att "nu har vi fått in en äkta vegankrigare hit!" Men jag ändrade snabbt åsikt när jag läste vidare i samma mening!

Störtskön verkar du vara o säger vad du tycker! Känns som att forumet blir rikare med dig här bara du är aktiv vilket jag hoppas och tror du är! Sunda åsikter rakt igenom! :rolleyes::huh:

mvh c-a

Publicerat

Skoj o se dig här Torkel!

Varmt välkommen!

Publicerat

Välkommen :D

Publicerat

Hej och välkommen!

Stor respekt framförallt för ditt sett att ödmjukt berätta erfarenheter.

Blir defnitivt ett kvalitativt tillskott i debatten! :D

Publicerat

Hmm, det verkar bara vara jag som inte har en susning nu :D Alla verkar veta vem mister här är sen tidigare? Bakgrund?

Publicerat
Hmm, det verkar bara vara jag som inte har en susning nu :D Alla verkar veta vem mister här är sen tidigare? Bakgrund?

Köp denna och sen vet du :D

Länk

Publicerat

Aha, där ser man :D

Publicerat

Hej och välkommen från mig med Torkel. trevligt att se att du hittat hit. Tycker du borde överväga att skaffa en dagbok om du inte gjort så än...

Publicerat

Känns lite fånigt att hälsa dig välkommen när du varit här så mycket längre än jag, men det är alltid välkommet med kunniga aktiva medlemmar. Det gör forumet så mycket värdefullare för oss nybörjare. B)

Publicerat

Kul att "se" dej här!

Hur blev det med plugg till dubbel pangen? Gissar att de har ordnat sej?

MVH Roger

Publicerat

Jaha, då får oxå jag önska dig välkommen hit ^_^

Publicerat

Hej och välkommen säger som Markkus se hans text. ^_^

Lasse

• 5 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu skuttar jag in på min egen ruta, just för att ämnet känns så själviskt, och för att det är störst chans att ingen läser här. Min senaste relation har precis kraschat och vad jag funderar över, kanske lite förmörkad av sinnesstämningen, är om det överhuvudtaget är möjligt att hålla en levande relation när man alltid har en fot i skogen, hos hundarna, när man alltid längtar ut? Just nu inbillar jag mig att det inte går. Sorry.

Publicerat

Det går !!! ;)

/ ekebo