Publicerat December 15, 200916 yr Känner ibland samma som du. Men visst finns det kvinnor som klarar av att leva med oss jägare. Slicka såren och ta en liten hund debatt istället Du skriver i ditt första inlägg att mäniskan ska anppasa sig efter hunden och inte tvärs om. Om jag säger att jag både håller med och säger imot så måste jag väl förklara mig. Jag har ju två av de raser som du refererar till vorsther och laika. Det som fasinerar mig med de två raserna är ju just att de är anpassningsbara. Men visst man ska inte skaffa sig en vorsther om det är en setter man vill ha eller en laika om man bara ska jaga älg då finns det andra raser. Kanske inte blir någon debatt av det här för jag tror att du håller med.
Publicerat December 15, 200916 yr Torkel ibland känns det så och visst får man höra en del, men så här mitt i jaktsäsongen hur upptäckte du att den krachat hade hon numret till jaktnallen? skämt åsido man behöver kanske inte en jaktidiot till sambo men att de är insnöade på något som också tar tid och förstår den tid man lägger ner i skogen och varför hundarna får den tid de får. Jag är långt ifrån målet själv och får ta en del gnälll, offrar inga jaktdagar på gran canaria om man säger så, kan ge familjen övrig tid men det är för att jag har ett så förbaskat bra schema. Nog finns hon därute alltid, det ska ju klaffa lite mer än bara jakt och hundar.
Publicerat December 15, 200916 yr Håller med Ekebo att det funkar. Lösningen är att det gäller att vara lyhörd innan det blir för mycket problem och då måste man "backa" lite grann ibland och bjuda till och ha en eller två dagar/helger utan jakt. Kolla "Singeltråden", dom damernas jaktintresse lär ju räcka till.
Publicerat December 15, 200916 yr Författare Jo, du har nog rätt Orjant. Jag lagar väl god mat, och är generös med att fylla på rödvin, men sedan kanske jag är för snabb med att börja snacka hund!
Publicerat December 15, 200916 yr ..man kan ju göra som jag...emigrera till en kalkstensöken, jobba för mycket och avstå jakt en säsong eller två.. eller nä..gör inte som jag
Publicerat December 15, 200916 yr Ok, jag gör inte som du! Det är rätt, man ska aldrig göra som Stojjan. Singeltråden finns på http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...0&start=450
Publicerat December 15, 200916 yr Finns ett enkelt test som säger om frun/sambon/flickvännen älskar dig mer än hunden.. Ställ 2 likvärdiga kombibilar bredvid varandra. Sätt jycken i bagaget på den ena o frun/sambon/flickvännen i bagaget på den andre. Vänta 2 timmar och öppna bagagluckorna samtidigt o se vem som är gladast att se dig... Bra hundar är svårare o hitta än rätt partner tror jag ialllafall...
Publicerat December 15, 200916 yr Haft samma kvinna i 30 år jagat en hel del, man får kompromissa och ge henne lite kvalitets tid i bland framförallt när barnen var små då brukar hon vara nöjd. Nu för tiden är det inga större problem man får ge henne en resa lite då och då så är hon nöjd. Lasse
Publicerat December 15, 200916 yr Ser man till % kvinnliga som hälsar dig välkommen i denna tråd tror jag du ligger i topp på den fronten Läst lite inlägg om hundar som du skrivit och blivit imponerad varje gång tycke dina tankar är väldigt kloka vad gäller hundar och då hundar och kvinnor har vissa likheter tror jag du kommer att lyckas bra på fronter Välkommen Ps: nu förstörde jag % lite förlåt
Publicerat December 15, 200916 yr Äsch, skrev ett långt inlägg men det blev mest patetiskt, om mitt recept funkar vet jag först när jag dör i alla fall. Men ja, jag tror att det funkar med familj och jaktintresse, exakt var gränsen går får man nog treva sig fram till
Publicerat December 15, 200916 yr mitt har förhållande har varit nära bristningsgränsen flera ggr...men så av en anledning verkar det ha tagit nästan 4 år nu för tanten min att inse att under brinnande jaktsäsong längtar och drömmer jag mig ut ständigt och nu verkar hon förstått att för mig att vara lycklig måste jag få vara ute hela hösten...och jag har oxo 2 äktenskapsknäckare (vorsthrar) hon föreslog en utlandsresa en gång. jag svarade inte mellan 25aug-sista mars sen är jag ledig. då var det nära bristningsgräns för lilla tanten=) men hoppas du hittar någon som kan förstå sig på en jägare i framtiden