Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsnack, Igår,Idag,Imorgon

Vill vi ha en omröstning om detta? 26 röster

1. 1. Vill vi rösta ?

• JA
      30%
      8
    • NEJ
      69%
      18

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Som grupp har vi diskuterat och kommit fram till en lösning som eventuellt skulle förbättra detta forum. Därför söker vi nu intresse för en omröstning angående SJFmedlemmars makt samt vissa personer som är malplacerade inom moderatordelen.

Det denna röstning är tillför är alltså om det finns intresse för en omröstning med dessa personers vara eller icke vara som moderatorinnehav. Finns det intresse för att detta tas upp?

Vi anser också att en grupp med personer ska utses av nuvarande administratörer och sedan sättas i en poll där forumisterna får rösta om vem som ska bli moderator.

Detta för att trivseln på forumet ska öka.

I all välmening , Herr Mattsson, Radium storviltsjägarn mfl

Publicerat
Som grupp har vi diskuterat och kommit fram till en lösning som eventuellt skulle förbättra detta forum. Därför söker vi nu intresse för en omröstning angående SJFmedlemmars makt samt vissa personer som är malplacerade inom moderatordelen.

Det denna röstning är tillför är alltså om det finns intresse för en omröstning med dessa personers vara eller icke vara som moderatorinnehav. Finns det intresse för att detta tas upp?

Vi anser också att en grupp med personer ska utses av nuvarande administratörer och sedan sättas i en poll där forumisterna får rösta om vem som ska bli moderator.

Som f d moderator har jag lovat att inte lägga mig i men vad fan, lägg ner.

Välj något viktigt att ta strid för istället. Som medlem så får man ta ställning om man vill vara medlem eller ej med dom reglerna och förutsättningar som finns, inget annat.

Jag lovar, det ingen som är större än forumet, hoppa av så är du glömd inom kort. När jag var moderator var jag med och tog beslut om avstängning av vissa medlemmar, det vart ett jäkla liv men vem kommer ihåg dom medlemmarna idag?

Grabbar, grattis till dagens I-landsfråga. Ett vänligt tips är att skaffa en hobby mellan jaktsäsongen så att ni har mindre tid till att komma på mindre konstruktiva idéer. ^_^

Publicerat

Svarar nej på detta. Förstår inte riktigt vad ni är ute efter? Har huserat på många olika forum i cybervärlden allt från Fiske forum till Metalforum. Jag tycker detta forum är bra, Har inga problem med någon moderat på detta forum. SJF.Medlemmars makt? vad för makt har dom? Om ni tycker att SJF inslag på forumet är så jobbigt läs inte den sidan.

JAg tycker att det är ett trevligt inslag är att SJF har trådar är. Ett bra sett för folk att få svar på vissa juridiska frågor och andra frågor. Tycker gänget från Jägarförbundet är trevliga och kunniga i sitt sakområde.

Men visst kan ett bra forum bli bättre. Men återigen detta är det trevligaste forum jag varit på. Brukar inte lägga mig in i forums vara eller icke vara vilka som ska vara modertor. Det tycker jag de som ligger bakom sidan skall göra.

Publicerat

Som moderator - som ännu aldrig har haft anledning att moderera ett enda inlägg (det händer inte så mycket inom handladdningsforumet) - är min kommentar....

....bullshit.

Jag har varit på detta forum i några år nu och det finns egentligen bara en enda sak som gör att stämningen går ned, folk börjar gnälla, folk blir kränkta för skitsaker, bla bla bla...

...och det är när man börjar gnälla på forumet som sådant. Vi hade ett tillfälle i vårvintras som närmast liknade uppvigling, "kom igen nu alla forumister och låt oss kräva offentliga ursäkter för skitsaker". Det fungerar inte.

Det enklaste och vettigaste är att ta dessa strategidiskussioner med rödtassarna, de är djupt inblandade i forumets strategi och har ganska bra koll på vartåt de vill landa. Och att försöka lägga beslag på strategifrågorna utan att ens först ha erbjudit sig att betala för serverdriften ^_^ är i mina ögon rent ohyfsat.

Jag ser det som att vi är gäster här. Och om jag tycker att tapeterna är fula och borde bytas ut, att porslinet är kantstött eller att det är rätt så sunkigt att inte kunna bjuda på en helmaltswhisky - så säger jag det till värden i enrum.

Så jag föreslår att du talar om för rödtassarna vad som är problemet med att SJF har moderatorer här, vilka personer som är malplacerade som moderatorer, etc. Det verkar som om du har något på hjärtat men inte vill spotta ut ordentligt.

Och innan du gör det vill jag föreslå att du läser en liten tråd jag startade i vårvintras, en trendspaning.... Den är ständigt aktuell, tyvärr. Trendspaning

MVH!

/HerrBerg

Publicerat

Jag svarade också nej.

Vad är det ni vill uppnå? Har ni blivit trampade på eller dragna i smutsen. Det finns givetvis situationer så man känner sig kränkt eller missförstådd men de som arbetar med detta lägger ner mycket tid och möda på att få en bra och riktig diskussion, jag tycker att de med rätta redigerar bort både främlingsfientligheter, sexism och annat dravel som inte hör hemma i ett jaktligt sammanhang.

Tack för detta fina forum!

Publicerat
  • Författare

Detta ligger inte enbart i MITT personliga intresse. Så jag tycker du använder "DU" felaktigt då jag skrev "att vi som GRUPP" ber om detta.

Publicerat

Många aplåder o plus till Orjant o Herr Berg. Som sagt trivs man inte så kan man sluta logga in på sidan.

Publicerat
  • Författare
Många aplåder o plus till Orjant o Herr Berg. Som sagt trivs man inte så kan man sluta logga in på sidan.

hm,r,s: Varför ska en moderator få göra så att 50 medlemmar väljer att lämna sidan? Varför rättfärdiga något sådant?

Många är drabbade. Flera är INTE drabbade. Så vi slår ju helt klart ur underläge. Men vi vill poängtera att problem finns, som inte alltid syns.

Mvh.

Publicerat

Om ni har problem med en moderator varför atr ni inte upp det med de i moderator gruppen? Tycker detta ska stå mellan er och de berörda parterna.

Publicerat
hm,r,s: Varför ska en moderator få göra så att 50 medlemmar väljer att lämna sidan? Varför rättfärdiga något sådant?

Många är drabbade. Flera är INTE drabbade. Så vi slår ju helt klart ur underläge. Men vi vill poängtera att problem finns, som inte alltid syns.

Mvh.

Ojdå har 50 medlemmar lämnat sidan för gott?

Hur har det gått till, jag menar finns det en moderator som i lönndom försöker få användare att sluta chatta på jaktforum?

Låter knäppt, men kan ni berätta vad som står på?

Publicerat
Om ni har problem med en moderator varför atr ni inte upp det med de i moderator gruppen? Tycker detta ska stå mellan er och de berörda parterna.

det är just det man inte kan göra.

Publicerat
  • Författare
Ojdå har 50 medlemmar lämnat sidan för gott?

Hur har det gått till, jag menar finns det en moderator som i lönndom försöker få användare att sluta chatta på jaktforum?

Låter knäppt, men kan ni berätta vad som står på?

Vi hade på detta sätt med denna tråd tänkt kolla om det finns så stort missnöje att det lönar sig att göra en omröstning i frågan.

Isåfall att det blir så. Så kommer problemen att radas upp i punkter o framföras i en annan tråd.

Det var alltså inte tänkt att vi skulle gå in på detaljer i detta skede.

Mvh

Publicerat

Jag förstår inte meningen med omröstningen?

Om jag tycker att jag någon gång blitt orätt behandladd så tar jag upp det med berörd person alternativt någon moderator, om det skulle vara så att det är en moderator som jag tycker handlar fel så får jag ju ta upp det med en moderator högre upp i hirarkin eller forumsägaren.

Nu har det aldrig hänt mig att jag blitt orätt behandlad, kasnke för att jag håller vissa av mina åsikter för mig själv och inte basunerar ut det in för alla när jag vet att det kommer att bli ett djälva liv, samt att jag helt enklet inte stör mig i onödan på saker och ting.

Sedan att vi vanliga dödliga här på forumet skulle rösta om vilka eller vilken person som skall vara moderator tycker jag är fel, det måste bestämmas av den eller de som driver sidan. Vi är här som gäster som nåogn skrev innan och gäster ska inte blanda sig i vilka som styr utan har bara att besluta sig för om man vill vara gäst eller inte.

Mitt tips till er som inte gillar div moderatorer är ju helt enkelt att ta upp det med moderatorstaben, hjälper inte det eller om de inte har samma uppfattning om problemet så är det ju till sist upp till er om ni vill vara kvar eller inte.

Mvh Lasse

Publicerat
det är just det man inte kan göra.

Varför inte?

/Lasse

Publicerat

En fråga till er i gruppen. Har ni fått ett antal trådar låsta? och ni anser att det är fel av dom. 50 medlemmar som vill hoppa av och det är bara en moderator? Ni skriver det finns mer som inte synns på ytan. Vad för nått? tycker ni bör förklara er så att man förstår vad som är på gång. Tycker just nu liknar deta bara pajkastning.

Publicerat

Mvh.

Det är inte en moderator som tar de besluten.

Detta kommer strax efter att en tråd stängs då den spårat ur fullkomligt p.g.a nivån var något lägre än fylletråden skål.

Blir man tillsagd så borde man tänka efter det är inte Lunarstorm utan ett jaktforum där vi pratar jakt, det finns areor även här där man kan larva till sig men inte i varje tråd eller om och mot någon.

Publicerat

Ursäkta om jag missat något eller är jävligt trögfattad. ^_^

Men vad f-n är det ni hängt upp er på? Skriv i klartext så även idioter som jag förstår.

Publicerat
  • Författare
En fråga till er i gruppen. Har ni fått ett antal trådar låsta? och ni anser att det är fel av dom. 50 medlemmar som vill hoppa av och det är bara en moderator? Ni skriver det finns mer som inte synns på ytan. Vad för nått? tycker ni bör förklara er så att man förstår vad som är på gång. Tycker just nu liknar deta bara pajkastning.

Vi har inte anklagat någon enskild öht. Så pajkastningen är det inte vi som stått för hittils i denna tråd. Det vi gjort är att starta en omröstning för att få veta om det finns problem begravda någonstans som vi kan ta upp till ytan och behandla.

Det är alltså det vi vill veta. Finns det problem som kan hanteras på en nivå som alla kan vara med och bestämma i?

Annars läggs det ju såklart ner o glöms bort.

Publicerat

Nej här också!

Publicerat
Vi har inte anklagat någon...

...Annars läggs det ju såklart ner o glöms bort.

Där har vi alltså pudelns kärna, ni som grupp vill alltså väcka opinion i en allmän fråga utan argument i sak. Eller är det ett försök att slå rekordet i rekordtråden?

Publicerat

En till fråga varför hakar ni upp er på SJF?

Publicerat
  • Författare
Där har vi alltså pudelns kärna, ni som grupp vill alltså väcka opinion i en allmän fråga utan argument i sak. Eller är det ett försök att slå rekordet i rekordtråden?

Vi vill, att åsikter ska komma fram. Inget annat.

Foffe. Inget upphakat här. Ordet är skrivet en gång från våran sida i denna tråd.

Publicerat
Vi vill, att åsikter ska komma fram. Inget annat.

Foffe. Inget upphakat här. Ordet är skrivet en gång från våran sida i denna tråd.

Då förtydligar jag mig. Vad har ni imot att Jägarföbundets represtanter har moderat funktion? Är det bara för att det är SJF? Sen vilka åsikter vill ni ska komma fram?

Publicerat
  • Författare
Då förtydligar jag mig. Vad har ni imot att Jägarföbundets represtanter har moderat funktion? Är det bara för att det är SJF? Sen vilka åsikter vill ni ska komma fram?

Jag har inte möjlighet att svara på din första fråga nu.

Men dom åsikter vi vill att ska komma fram, är såväl dina åsikter som alla andras åsikter. VAD tycker alla om SJFs area samt om det finns missnöje med enskilda moderatorer. Eller annat. ÖHT problem som det blundas för.

Det är främst det denna röstning är till för. Varje "ja"röst betyder att missnöje bland dessa två kategorier finns.

Sen hoppas vi att administratörerna ska notera detta och tänka över saken när röstningen kommit till ett passande skede. Om den någonsin kommer dit. Det får tiden utvisa.

Vi är ju inte egentligen i en sådan position att vi ska göra dethär. Men ingen annan gör det ju, vilket är tråkigt.

Egentligen ska det väl göras ifrån högre makters tangentbord.

"Vi som styr undrar om ni tycker att allt är bra? Om så inte, vad finns för problem?"

Det var det vi ville få lyhördhet för.

Dom får gärna låsa denna tråd för vår del, men då får dom gärna ta upp frågan själva såsom det borde vara.

Mvh

Publicerat

Om jag ska rösta på något så måste jag veta vad jag ska röstar på hålla på o smyg fiska i vassen o sen fälla yxan är not jag inte gillar.

Mvh.

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.