Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktsnack, Igår,Idag,Imorgon

Vill vi ha en omröstning om detta? 26 röster

1. 1. Vill vi rösta ?

• JA
      30%
      8
    • NEJ
      69%
      18

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

Det vetefan vad ni är ute efter men du och Radium är ju i varenda j-la tråd och tjabbar om gud vet allt, lite som den där hackspetten i Kalle Anka på julafton, det är väl bara att ligga lågt i Sjf-arean om ni har bekymmer där, eller kom ut ur garderoben och berätta vad det handlar om....

/ Jansson

Publicerat
  • Författare
Det vetefan vad ni är ute efter men du och Radium är ju i varenda j-la tråd och tjabbar om gud vet allt, lite som den där hackspetten i Kalle Anka på julafton, det är väl bara att ligga lågt i Sjf-arean om ni har bekymmer där, eller kom ut ur garderoben och berätta vad det handlar om....

/ Jansson

Kallar du mig för hackspett?

Publicerat

/ Jansson

tycker mattosson är rätt lugn ja för att vara en så kallad hackspett o mde är de du är ut efter :)

Publicerat
Jag har inte möjlighet att svara på din första fråga nu.

Men dom åsikter vi vill att ska komma fram, är såväl dina åsikter som alla andras åsikter. VAD tycker alla om SJFs area samt om det finns missnöje med enskilda moderatorer. Eller annat. ÖHT problem som det blundas för.

Det är främst det denna röstning är till för. Varje "ja"röst betyder att missnöje bland dessa två kategorier finns.

Sen hoppas vi att administratörerna ska notera detta och tänka över saken när röstningen kommit till ett passande skede. Om den någonsin kommer dit. Det får tiden utvisa.

Vi är ju inte egentligen i en sådan position att vi ska göra dethär. Men ingen annan gör det ju, vilket är tråkigt.

Egentligen ska det väl göras ifrån högre makters tangentbord.

"Vi som styr undrar om ni tycker att allt är bra? Om så inte, vad finns för problem?"

Det var det vi ville få lyhördhet för.

Dom får gärna låsa denna tråd för vår del, men då får dom gärna ta upp frågan själva såsom det borde vara.

Mvh

Och varför har du inte möjliget att svara på min första fråga just nu? HAr man sagt a så bör man även säga b.

Publicerat
  • Författare

Den frågan hör inte till denna tråd, vad VI tycker om det.

Vi vill veta vad andra tycker om det.

Har inget med A & B att göra. Vi har sagt både och.

Vi har en omröstning som visar intresset för en omröstning ang detta.

Inget jag mera tänker diskutera.

Frågan ser tydlig ut i mina ögon.

Trots att jag med min 360 graders synvinkel har svårt att läsa sedan jag fick veta att jag är en hackspett.

Publicerat
Den frågan hör inte till denna tråd, vad VI tycker om det.

Ja att diskutera var sak på sin plats är ni ju riktigt bra på... :)

Publicerat

Jansson kallade inte er personligen för hackspätt utan att ni va lite som hackspätten på julafton.

Han syftade nog mer på karaktären. :)

Mvh..

Publicerat
  • Författare

Det enda vi vill är att folk ska rösta. Blir det massa Nej-röster så blir det inget mera.

Detaljer om vad alla tycker är välkomna men ingen nödvändighet. Inte ens diskussion är en nödvändighet.

Bara röstningen vi är intresserade av, så att vi vet om vi ska göra en ny poll eller inte.

Säger en moderator stopp nu, så böjer vi oss för det. Det står i reglerna att man inte får diskutera emot en moderators beslut.

Men då hoppas vi iallafall att det tas upp o diskuteras i mod-arean sen också.

Allt har iallafall uppmärksammats.

MVH

Publicerat
Det enda vi vill är att folk ska rösta. Blir det massa Nej-röster så blir det inget mera.

MVH

Varför?

Ni har ju uppenbarligen en massa saker som ni vill ta upp (enligt vad ni säger) men ni kommer alltså att skita i det om ni inte får medhåll?

Låter bara som en massa trams enligt mig ;)

Publicerat
  • Författare
Varför?

Ni har ju uppenbarligen en massa saker som ni vill ta upp (enligt vad ni säger) men ni kommer alltså att skita i det om ni inte får medhåll?

Låter bara som en massa trams enligt mig ;)

Får vi inte medhåll, är det ju vi som har fel. Då lägger vi såklart ner.

Publicerat

Så ni står alltså inte för det ni själv tycker och upplever? Vi vet ju inte vad det är så förklara gärna hur vi ska kunna hålla med.

Publicerat
  • Författare

Alltså du. Nu har jag förklarat lite väl många gånger och du har fortfarande inte läst en gång vad jag skrivit. Du verkar bara försöka märka på ord och hitta fel o brister nu. Så upplever jag det.

Jag har skrivit syftet med denna tråd-omröstning flera gånger. Vilket ord eller vilken mening är det som du inte förstår? Eller är det syftet? Syftet har jag också förklarat några gånger.

Vi vill veta om folk har något problem med i detta fall SJF eller moderatorer som dom vill ändra på. Då röstar man JA. Annars röstar man NEJ.

Publicerat

OK, vi gör såhör.

Diskussioner om forumet tar man i PM till moderatorer eller forumets ledning. Tvärt emot vad som sagts i denna tråd är det helt OK att diskutera dessa frågor, men man gör det inte offentligt i ett försök att få så många andra som möjligt med sig.

Erfarenheterna från i våras, då detta forum blev riktigt tråkigt beroende på att ett antal olika debattörer försökte få andra arga också, talar sitt tydliga språk.

Jag ber de som varit sura över vad-det-nu-är att ta detta med forumets rödtassar eller direkt med de moderatorer man är arg på.

MVH!

/HerrBerg,

som nu gör sin första moderering hittills.

Publicerat

Hej.

Jag vill bara klargöra en gång för alla att detta forum INTE är en demokrati.

Mats och Jag bestämmer vart vi vill gå med forumet och ger riktlinjer till moderatorerna som sedan TILLSAMMANS diskuterar de ärenden/trådar som så behöver, i vissa fall (ovanligt) så påkallar de vår uppmärksamhet då de önskar klargöranden från vår sida. Moderatorerna är valda för att de har specifika kunskaper, kan hålla god ton på forumet (mycket viktigt) samt för att de, enligt oss, är att lita på. :wub::wub:

Vi lägger ett stort ansvar på dem och det är av stor vikt att NI respekterar dem!!

Betänk att det är väääldigt sällan en åtgärd vidtas utan att det först diskuterats i moderatorforumet, om det inte är rena lagbrott förståss...

Mats och Jag lägger oss inte i den dagliga modereringen så mycket då vi har fullt upp med att lösa dels det tekniska, dels det finansiella bakom siten samtidigt som vi skapar planer för vad nytt som skall komma på siten. Vi har dock full kontroll på vad som diskuteras i moderatorcentret och skulle det "skena iväg" åt något olämpligt håll så skulle vi dra i tömmarna och ändra riktning snabbt. (detta har dock aldrig hänt)

Det finns alltid ett mindre antal medlemmar som inte håller med oss om inriktningen på forumet eller för den delen nivån på modereringen, dessa är välkomna att skicka PM till mig och Mats, gärna båda samtidigt, så kommer vi att titta på detta och återkomma.

Detsamma gäller om ni har "problem" med en moderator, PM till mig och Mats, INGET tjafs i öppet forum accepteras!!

Så har ni önskemål eller tankar kring hur Jaktsidan sköts/fungerar skicka ett PM (till både Mats och mig).

Vi har ett par spännande projekt på gång just nu. Ett initierat av en medlem, som jag "vet" att ni kommer att uppskatta när det väl är färdigprogramerat... B)

Vi ser gärna att ni skickar PM till oss om ni har bra idéer som ni tror att vi skulle kunna implementera på siten.

Till sist så vill jag tacka er alla för att ni gör Jaktsidan till vad den är, Sveriges bästa jaktsite!!

//Niclas Lundin

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.