Publicerat Augusti 3, 200917 yr Vore jag dig skulle jag satsa på en beggad 1-6x42 zeiss eller liknade av bättre sorten typ som denna passar nog till det mesta fin att vaka med iaf, http://www.blocket.se/vasternorrland/Zeiss...tm?ca=2&w=3 inte min utan letade bara lite på blocket tog 2 min så med lite letande hittar du nog det som passar dig till bra pris. Lycka till
Publicerat Augusti 19, 200917 yr Hej, vet någon vilket sikte detta är? kunde inte hitta modellen på zeiss hemsida. länka gärna en bild eller info om den! Zeiss Diavari-z.1,5-6x42T Tack
Publicerat Augusti 19, 200917 yr Davari z är en zeizz som är från USA lika som conqest serien ,men davari z har 30 mm tub..
Publicerat Augusti 19, 200917 yr ah ok, vad tycker ni ett sådant sikte är värt, 12 år gammalt men lite använt - bra skick! är novis så har inte så stor koll... =)
Publicerat Augusti 20, 200917 yr Davari z är en zeizz som är från USA lika som conqest serien ,men davari z har 30 mm tub.. Diavari Z och Zeiss Conquest har i princip samma linser och coating. (Förutom att linserna numera är blyfria) Och Zeiss Diavari Z var ju bara en poäng sämre än Zeiss Diavari Victory i VT stora kikartest för några år sedan. Så så jäkla dålig är nog inte den "oäkta" Zeiss Conquest modellen ändå
Publicerat Augusti 20, 200917 yr Hej, vet någon vilket sikte detta är? kunde inte hitta modellen på zeiss hemsida. länka gärna en bild eller info om den!Zeiss Diavari-z.1,5-6x42T Tack Z-modellerna heter väl Classic numera (tror jag..) /Må
Publicerat Augusti 20, 200917 yr måste va nån som vet Z serien är den första Diavari serien tror jag, iaf den första civila där man erbjöd belysning storskaligt. Producerades från typ slutet av 80 och framåt i kanske 10-12 år innan dom böt namn till Classic. Men detta kan andra historiker bättre. Dom har 30mm tub men av förklarliga skäl lite sämre linser än dagens Diavari V, tillika upplever vissa tunnelseende i dom större modellerna. Har ägt en DZ 3-12x56 T, lite klumpig men helt OK. T är en bättre coating än gamla MC. Ett bra köp för runt 4000 kronor i ditt fall. En ny Classic kostar runt 8000 i 1,5-6x42, har varit många driver på siståne.