Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Näst bäst efter jakten...

Featured Replies

Publicerat

:o :o :o

1.gif

• Svar 57
  • Visningar 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Jag hade blivit grymt impad om du fått dessa storlaxar på spö Foxkiller, men nät och fällor.........nääääää fy  :(:P;)

Publicerat
  • Författare

Så här ska dom tas  :D

Böjt spö, Tjutande rulle, kramp i armarna och efter ca 40 minuter släpper man tillbaka laxen ;D

post-3-1131215523_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Hej då laxen och yngla av dig  :D

post-3-1131215688_thumb.jpg

Publicerat
Jag hade blivit grymt impad om du fått dessa storlaxar på spö Foxkiller, men nät och fällor.........nääääää fy  :(:P;)
Men så är jag ju yrkesfiskare också  ;);D Men tyvärr har jag inte fått fiska lax på flera år (begränsningar)>:( Har en bror som håller på med samma som du...och jag fårstår ingenting ;):D
Publicerat
Tur man har en jakt och fiske intresserad fru  ;D

Snygg oxå för den delen..haha...

Publicerat

Även Kettukiller har fiskat en gång...men det är grymt långt mellan gångerna.....Tycker inte heller att det är särskilt skoj...

post-174-1131218771_thumb.jpg

Publicerat

Kan väl kanske inte kalla det en hobby...men det är iaf vid sidan om jakten..eller..ja...men jag tycker faktiskt oftast att det är kul att jobba...Så jag bidrar med några bilder ialla fall....

post-174-1131219129_thumb.jpg

post-56-1131219129_thumb.jpg

Publicerat
Det e bra Seger!!! fortsätt så... :D så kanske jag får börja fiska lax igen(utan en massa :D begränsningar) ;)
Publicerat

Min mamma har lärt mig att man skall inte leka med maten  ;D

Publicerat
  • Författare
Snygg oxå för den delen..haha...

Hmmmmm   ;D

Dina jäntor såg inte heller så dumma ut ( kossorna )  ;D ;D ;)

Publicerat
  • Författare
Min mamma har lärt mig att man skall inte leka med maten  ;D

Nädå inte med all mat  :D

post-3-1131225112_thumb.jpg

Publicerat
Nädå inte med all mat  :D
Otroligt bra kvalitet på dina bilder Seger !!!...vad har du för sorts kamera ???
Publicerat
  • Författare
Otroligt bra kvalitet på dina bilder Seger !!!...vad har du för sorts kamera ???

Minolta Dimage A1

När som helst slår jag till på en digital systemkamera då Canon eller Nikon, vill ha ännu bättre bilder :-

Publicerat

Härliga bilder SEGER. ;)

Publicerat

Måste dementera "Laxfiskefebern".

Själv håller jag mig till fiske o dykning näst efter jakten.

Provade laxfiske nu i höst. Spinn iof. Tagit 3 runt 10kg o vist e de kul men inte som att sitta o finlira en vacker brunöring med ett lätt enhands flugspö i 4-5.

Tycker nästan Laxfisket e lite för brutalt för mig! Jag ble INTE smittad av laxfiskefebern.

Att sitta en varm sommarkväll me en kall lättöl o rycka strömming e en fröjd de me  ;D

Men så e vi "TACK O LOV" olika.

Jag föredrar purschjakt framför vakjakt. Går hellre me hund än sitter på pass mm mm mm.

Men en harpun ligger inte långt bort  :P Dessa stortorskar m.fl man ser i norge då man dyk. De e nästan så man slutar andas ibland. Skulle va kul att kunna jaga under vattnet med. I Norge får man ju harpunera!

Fina bilder!

Publicerat

Fisket står väl snäppet just under jakten även för mig.

Oftast flugfisket efter harr under sommarnätter men jag trollar en hel del i "hemma sjön" Näkten

Där bla denna öring är tagen, dock är trollingen mest inriktad på röding av grövre modell  ;)

oring_68.jpg

Publicerat

Kelas;

Jäddrar va fin öring  :o

Publicerat

Längtar till vårsidan så man kan ta skotern till sjöarna kring Rostujávri  ;D

• 2 weeks later...
Publicerat

ja de få gångerna man fiskar så är det exotiskt fiske i svartskata fjärden...

Publicerat
ja de få gångerna man fiskar så är det exotiskt fiske i svartskata fjärden...

jooo jag menar ju det perfetk för kastspö fiske..*host* ;D

Publicerat

När jag ser era fiskar måste jag ju bara lägga in en bild på min dotter och hennes stor-napp! Sekunden efter hoppade "fisken" ur handen och släpptes tillbaka... Undrar hur hon egentligen fick fast den där lilla på kroken...?

post-0-1132872524_thumb.jpg

• 4 weeks later...
Publicerat
Är fisket för mig. ;D

Har de senaste åren blivit svårt sjuk av laxbakterien :-

Tyvärr har allt annat fiske blivit hårt eftersatt när jag fick denna laxfiske sjuka.

Tidigare var harr och öringsfisket med lätta flugspön och små flugor det som tog den mesta tiden av sommarkvällarna, men nu har tunga tvåhandspön tagit över :D

Har man väl upplevt det tunga brutalhugget av en storlax, är det lätt att man fastnar vid detta fisket.

Ni som fiskar lax vet att det går åt måååånga timmar mellan huggen och men att det är värt varenda sekund när det väl händer :o

Här följer lite bilder från mina fisketurer :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

En Norgelax från i sommras :D

Jadu denna bakterie är inte att leka med.

• 3 weeks later...
Publicerat
När jag ser era fiskar måste jag ju bara lägga in en bild på min dotter och hennes stor-napp! Sekunden efter hoppade "fisken" ur handen och släpptes tillbaka... Undrar hur hon egentligen fick fast den där lilla på kroken...?
Hon ser bra kaxig ut för stor fångsten ;)

Mvh.Dr:Tore

Publicerat

flugfiska lite innan men ligger rätt lågt just nu...blir någon trollingrunda i öresund med en kompis någon gång om året men annars så e man rätt snäll mot fiskarna..