Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Näst bäst efter jakten...

Featured Replies

Publicerat
flugfiska lite innan men ligger rätt lågt just nu...blir någon trollingrunda i öresund med en kompis någon gång om året men annars så e man rätt snäll mot fiskarna..

Du får väl och åka ut i sundet och pilka upp någon stor torsk runt 25-30 kg. Jag var nere i sundet ett ant. medans jag bodde i Huskvarna och pilkade torsk samt även ute på Skagerack och höll på med havsfiske. ;) Varit i Nordnorge och fiskat Håkärring ett ant. gånger.  :D

• Svar 57
  • Visningar 9,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Du får väl och åka ut i sundet och pilka upp någon stor torsk runt 25-30 kg. Jag var nere i sundet ett ant. medans jag bodde i Huskvarna och pilkade torsk samt även ute på Skagerack och höll på med havsfiske. ;) Varit i Nordnorge och fiskat Håkärring ett ant. gånger.  :D

ja tyvärr så finns det inte så mycket stor torsk kvar, blir ju lagom glad med när man ser vissa "folkgrupper" stå och plocka upp hur mycket små torskar som helst i enorma mängder långt under längdgränsen och inte hjälper det att säga till heller...

Publicerat
ja tyvärr så finns det inte så mycket stor torsk kvar, blir ju lagom glad med när man ser vissa "folkgrupper" stå och plocka upp hur mycket små torskar som helst i enorma mängder långt under längdgränsen och inte hjälper det att säga till heller...

Det är som att prata med en vägg el. hur. Då blir fiskbeståndet där efter också. >:(

Publicerat
Det är som att prata med en vägg el. hur. Då blir fiskbeståndet där efter också. >:(

ja ungefär, kompisen som har trollingbåten är även fiske tillsynsman och han säger att man kan ta samma person var dag i veckor utan någon förbättring...

• 2 months later...
Publicerat

Mitt stora intresse var dykning. Jobbade på Cypern som guide, blev instruktör, åkte hem till Svedala och fortsatte som instruktör, snart blev det Sök och Bärgningsuppdrag bl.a efter drunkningsolyckor (människor  :- och vid ett tillfälle faktiskt en drever  :'( som gått genom isen) en del uppdrag åt kommunen för att utreda dimensioner på gamla utloppsrör från reningsverket (jag lovar, det vattnet luktar inte rent). Har nu en familj med tre barn och en fru och kände att tiden räcker inte till, valde mellan jakt och dykning, valde jakt (dykningen kunde inte med den bästa vilja kallas för hobby mot slutet).

Hog

Publicerat

Det var fina fiskar som ni har visat upp tyvärr så har jag inga fiskar att visa här ute så jag får väl försöka att fånga någon o fota dem  :D

Publicerat

Det blir nog fiske resten av tiden när man inte jagar.

Våren pimpel fiske ute i skärgården efter harr, sik, abbore, och har man tur så kan man få öring.

Sommaren tillbringar man vid Torneälven med flugspöet i handen eller spinnspöet.

Senn sommaren blir det harr med fluga.

Sen till det bästa fisket gädda med fluga hugg varje fiske tur och det med fluga.

Laxen är så kräsen så man får vänta på huggen.

• 2 months later...
Publicerat

Snart blir det en sväng upp till Byske och försöka fånga den där Laxen som gäckade mig för nått år sedan.