Publicerat Juli 22, 200916 yr Kunde ju vara kul att få skjuta dov för "sälungen", om han nu driver sådana. Att skjuta björn eller lo för egen hund är ju också en dröm man har. Ångrar lite att jag inte lade lite mer tid på att försöka skjuta tjäder för Lina när hon var yngre, nu har hon nästan tappat det intresset helt. Har aldrig skjutit varken tjäder eller orre, men att jaga utan hund är väl inte så lockande.
Publicerat Juli 22, 200916 yr [X] Älg [X] Rådjur [X] Gris (vildsvin) [X] Räv [X] Grävling [X] Kanadagås [X] Kråka, kaja, Skata, nötskrika [X] Gräsand [X] Duva Vilt som jag vill sätta kryss för. I nämnd ordning. [] Kronhjort [] Dovhjort [] Sikahjort [] Mufflon MVH/Jocke
Publicerat Juli 22, 200916 yr har inte många djur som ja kan sätta kryss i rutan för så ja vågar inte skriva ut.
Publicerat Juli 22, 200916 yr Mina jaktbyten går på ena handens fingrar, men något som jag ofta återkommer till i mina drömmar är mufflon, eller ännu hellre nåt nordamerikanskt fåraktigt, gärna i bergig skog
Publicerat Juli 22, 200916 yr har inte många djur som ja kan sätta kryss i rutan för så ja vågar inte skriva ut. Jodå, inte spelar det någon roll hur många djur man har skjutit inte. Det är intresset som är det viktiga enligt mitt sett att se på det. jagar man mycket och läönge så hinner man med ett gäng med åren så är det, ingen merit i sig. /Lasse
Publicerat Juli 22, 200916 yr Jag hade gärna viljat få skjuta något högvilt. Än så länge så är det bara småvilt som jag har lyckats få tag i. Men det är väl klart att när man ägnar kanske 90% av sin jaktenergi till rävjakt så blir det så.
Publicerat Juli 22, 200916 yr Jodå, inte spelar det någon roll hur många djur man har skjutit inte. Det är intresset som är det viktiga enligt mitt sett att se på det.jagar man mycket och läönge så hinner man med ett gäng med åren så är det, ingen merit i sig. /Lasse sant. Egentligen har jag inte haft så mycke jakttid. Förra hösten/vintern hade ja tex chans på 6 olika rådjur. Men då hade jag bara husqvarnan med öppna riktmedel. Så ja fick aldrig in dom på lagomt håll. Men i år har ja tikkan med fint kikarsikte. Så i år blir mitt första riktiga jaktår Ska bli roligt. Och jag hoppas jag får skriva lite i listan senare i vinter
Publicerat Juli 22, 200916 yr sant. Egentligen har jag inte haft så mycke jakttid.Förra hösten/vintern hade ja tex chans på 6 olika rådjur. Men då hade jag bara husqvarnan med öppna riktmedel. Så ja fick aldrig in dom på lagomt håll. Men i år har ja tikkan med fint kikarsikte. Så i år blir mitt första riktiga jaktår Ska bli roligt. Och jag hoppas jag får skriva lite i listan senare i vinter En sund och bra inställning, det är lättare att ta ett skott en att avstå. /lasse
Publicerat Juli 22, 200916 yr Vildsvin som nr ett före höstens jakt ska söder ut på lördag så får se om det kommer nå gris. Sen är det väl björn som skulle va kul att skjuta för egen hund. Och mårdhund står högt på listan.
Publicerat Juli 22, 200916 yr Jag har skjutit rödräv, hare, grävling, älg, rådjur, bäver, orre, tjäder, kaja, skata, nötskrika, mås, björktrast. Har nog skjutit 100 fåglar snart men TAMEFAN ATT JAG HAR SKJUTIT EN KRÅKA!!! Det är lite roligt...