Publicerat Juli 23, 200916 yr moget... Moget att klaga på Svensk Jakt utan att veta om det är Svensk Jakt som arrangerar tävlingen... Ta nu och kolla vem som arrangerar tävlingen och så ringer du dem och framför dina synpunkter.
Publicerat Juli 23, 200916 yr Nu kommer en gammal klycha som faktist stämmer härDet viktiga är inte att vinna, det är att delta. Annars måste man utesluta alla som jagar vit-/svartfågel vid tippar för det är orättvist osv Andreas Så är det... Som tidigare nämnts , helt omöjligt att få ihop "rättvisa" regler. Det går bra inom begränsade mindre områden, typ jaktlag, jaktvårdsföreningar o dylikt. Inget allvar i dessa "lekar" utan man borde glädjas hellre till andras framgångar i jakten på smårovdjur än att sitta o grubbla över vem vinner eller nää.. det mesta är väl ändå för ett bra ändamål. Deltagandet är frivilligt. Avundsjuka o skitprat finns ändå tillräckligt av i våra kretsar, vad det än gäller ....
Publicerat Juli 23, 200916 yr Jag tycker den där kampanjen som brukar vara i svensk jakt som går ut på att skjuta rovdjur är lite smått fuskig. Hmm, tror inte det hjälper så mycket med tanke på att det är Jaktjournalen som anordnar tävlingen dock Jägarförbundet anordnar väl i år nån tävling med inriktning på kråkfågel endast... Nja, det står Svensk jakt, och det är ju SJF i mina ögon. I övrig håller jag om att det är deltagandet som är det viktiga, inte resultatet, dock förstår jag hur trådskaparen tänker i det här med regionsindelning.
Publicerat Juli 23, 200916 yr Nja, det står Svensk jakt, och det är ju SJF i mina ögon.I övrig håller jag om att det är deltagandet som är det viktiga, inte resultatet, dock förstår jag hur trådskaparen tänker i det här med regionsindelning. Men nu var det inte Svensk Jakt utan Jaktjournalen som anordnar tävlingen... Sedan så är inte livet rättvist, det är bara att bita ihop och deltaga om man vill det, annars så kan man väl avstå. Som en kompis till mig brukar säga: "det är bara på dagis som alla får vara lucia..."