Publicerat Juli 25, 200916 yr Var ute nu på morgonqvisten o pröva Sams skatpipa MID o den här pipan låter riktigt jävla bra den gör ett klockrent retsamt ångestläte det är otroligt spännande när man lockar in fåglarna så dom kommer in överren men då måste man träffa oxå men lite lyckosam var jag Mvh.
Publicerat Juli 25, 200916 yr Var ute nu på morgonqvisten o pröva Sams skatpipa MID o den här pipan låter riktigt jävla bra den gör ett klockrent retsamt ångestläte det är otroligt spännande när man lockar in fåglarna så dom kommer in överren men då måste man träffa oxå men lite lyckosam var jag Mvh. säg säg vart kan man köpa den!!!! svara nuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! har så jävla länge varit på jakt efter en skatpipa.
Publicerat Juli 25, 200916 yr Jag vill oxå ha PM =) Tjata.. Nu har du också ett ! Nu har jag inte tid med er längre, ska åka till min lokale vapenhandlare och hämta hem min H&K 222:a.
Publicerat Juli 25, 200916 yr Tjata.. Nu har du också ett ! Nu har jag inte tid med er längre, ska åka till min lokale vapenhandlare och hämta hem min H&K 222:a. mysigt;)
Publicerat Juli 25, 200916 yr Och jag då /Lasse Skurebo du får messa om du får tag på vart man köper denna pipa
Publicerat Juli 27, 200916 yr jag beställde min i helgen. så jag hoppas jag får den i veckan Sen så ska jag bara lära mig de gurglande ljuder kommer säkert aldrig kunna lära mig de ljudet så att pipan kommer vara värdelös
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Författare Har vart ute o kammat 0 ett par gånger nu man får va mycket mer försiktigare nu lyckades o locka in 3st kråkfålar idag en hittade jag inte han dök i björksly o byn är ju inte så stor så dom har lärt sig lätet nu o sitter o kraxar på behörigt avstånd ja ja får fundera på vad som kan göras he he Mvh.
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Skatpipan är verkligen klockren, tror man tar in i princip vad som helst på den.. Däremot den andra, den med gurglet, där känner jag mej lite skeptisk. Har testat och testat, fixar det fan inte.. Har fått sniff på en ny tuta nu, får se vad det blir av det Mvh!
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Visst är den bra!!! Blir ett jädra liv när man drar en serie! Men såg din pipa ut sådär när du fick den eller har du slipat lite på den?? Min ser precis ut som på gamecalls hemsida! /Nicke
Publicerat Augusti 4, 200916 yr Visst är den bra!!! Blir ett jädra liv när man drar en serie! Men såg din pipa ut sådär när du fick den eller har du slipat lite på den?? Min ser precis ut som på gamecalls hemsida! /Nicke Din och min pipa ser ut sådär. "Testpipor" I övrigt görs de i olika former och träslag/färger precis som FT2 Det viktiga är utformningen inuti samt munstycket. Lägg märke till Flex pipa på bilden Mvh Lennart
Publicerat Augusti 5, 200916 yr Författare Visst är den bra!!! Blir ett jädra liv när man drar en serie! /Nicke Pipan låter för jävla bra klockrent ljud Hippen jag är nyfiken Mvh.
Publicerat September 12, 200916 yr Författare Var ute nu på morgonqvisten o locka lite kråkfågel med Sams MID Pipa o dom rackarna lär sig ju fort då jag har hålt upp med lockandet i byn men i dag kom dom som på räls igen fast jag märker att ungfågeln kommer lättare på locket. Mvh.
Publicerat September 12, 200916 yr Sköt nog över 15 fågel för denna tuta förra helgen.. bäst är den på korp men funkar ok till det mesta. Tycker många kråkor kommer in väl högt när man lockar, rätt irriterande. Mvh!
Publicerat September 12, 200916 yr Författare Sköt nog över 15 fågel för denna tuta förra helgen.. bäst är den på korp men funkar ok till det mesta. Tycker många kråkor kommer in väl högt när man lockar, rätt irriterande. Mvh! Klockrent hippen som du säger pipan är mycket bra funkar på alla kråkfåglar dom kråkorna som jag lockat in har inte kommit så högt men jag åker med bilen o spanar sen när jag ser fågel så stannar jag en bit i från o lockar i skydd av bilen. Mvh.
Publicerat Oktober 2, 200916 yr Var hemma hos min mor och far i torsdags och bestämde mig för att testa MID:en ordentligt. Ställde mig i en skogsdunge och blåste på som fan. Räknade in åtminstone 10 skator, lika många kråkor och kajor i oändlighet!! La sen ner eftersom bössan inte var med... Gick in en sväng och när jag kom ut igen så satt det skator ÖVERALLT!!! Räknade in 25 st (enbart flygande!!). När jag gick runt en sväng på tomten så satt det som mest och synligt 13 st skator i samma träd!! Hade varit inne i ca 15 minuter. Nästa gång åker bössan med, det är ett som är säkert! När jag åkte därifrån ca 1 timme senare satt det fortfarande massor med skator runt dungen där jag lockat. Morsan var måttligt nöjd då dom inte var av den diskreta, tysta sorten... Kan bli riktigt kul jakt det här! // Patrik
Publicerat Oktober 3, 200916 yr lyssnade på videoklippet som fanns länkat från gamecalls hemsida tror att jag äntligen har fått ett bra användnings om råde för min för jävliga nordik predator :D
Publicerat Oktober 3, 200916 yr jag åker med bilen o spanar sen när jag ser fågel så stannar jag en bit i från o lockar i skydd av bilen.Mvh. En riktig trapper...